Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 56
Like Tree3lubi to!

Temat: croma 1,9 150KM drgania silnika i spaliny pod maską  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Wymienił pierwszy z lewej strony od filtra powietrza . Nie wiem czy to nr4 czy nr1 ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A można jakoś sprawdzić ten wymontowany wtrysk poza autem?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ten pierwszy ma korekty takie same na jalowym i przy 1000obrotach i przy 2000. Pozostałe się zmieniają przy wzroście obrotów

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ten pierwszy ma korekty takie same na jalowym i przy 1000obrotach i przy 2000. Pozostałe się zmieniają przy wzroście obrotów



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Można sprawdzić w serwisach typu Bosch Diesel Service. Zastanawia mnie ten brak reakcji wartości korekcji... Zrób jeszcze raz log zaznaczając w opcjach jedynie pierwszy wtrysk. Im mniej zaznaczonych parametrów tym dokładniejszy odczyt.
    Wtryskiwacz od strony filtra, a właściwie od strony rozrządu to wtrysk nr 1.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-05-2016 o 14:56
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a czy po wymianie ten mechanik zmieniał parametry wtryskiwacza w ECU?

    jest tu gdzieś post w którym kilka osób pisało że na jednym wtrysku mają korektę o wartości 0 a wszystkie pozostałe się zmieniają. może w tamtym poście znajdziesz jakąś podpowiedz
    Pozdrawiam


  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Raczej nic nie zmieniał w ECU . Mogę to zrobić przez MES ?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dlaczego zmieniano wtryskiwacz? W jaki sposób zdiagnozowano że jest zły i nalezy go wymienić? (mozliwe że masz inny problem, bo wtryski w JTD tak znowu podatne na uszkodzenia nie są... )
    Po zmianie wtryskiwacza - jaki pisze maka - należy zakodowac nowy wtrysk .. pytanie czy mechanior o tym aby na pewno wiedział i / lub umiał to zrobić? Brak reakcji korekt może wskazywać że niekoniecznie (to tzw "kodowanie" to nic innego jak wprowadzenie informacji o standardowych "błędacj" (w sensie niedokładnościach - bo nie ma dwóch identycznych wtryskiwaczy, każdy podaje ciut inaczej, a kod określa dokładnei jak bardzo inaczej - i na jego podstawie ecu dobiera dawki)
    Po trzecie.. zmieniono wtrysk nr 1.. na jakiej podstawie? (stąd pytanie 1) Jesłi ktoś zobaczył korekty - to trochę za mało, bo przy pomocy korekt ecu też próbuje równoważyć pracę cylindrów - jeśli więc cyl 1 ma większe korekty, to z dużym prawdopodobieństwem cyl 4 też będzie takowe miał - ale .. analogicznie gdy źródło problemu lezy w cyl 4
    Warto zrobić test przelewowy z menzurkami, a jeśli to nic nie pokaże - zrobic dokładne sprawdzenie wtrysków (np w boshu)
    kolejna sprawa - czy jesteś pewien że wiązka elektr do wtryskiwacza dobrze styka w kostce? Te kostki przy wtryskiwaczach maję tendencje do uszkodzeń - zwykle dotyczy to cylindra 3 ale w innych tez się zdaża. Może "wypadają co niektóre wtryski stąd próby korekty? Ale to zgaduję, bo nie widziałem jak zachowują się korekty gdy jest problem z kostką elektr wtryskiwacza

    a zupełnie z innej beczki.. skąd ten dym i smród z okolic kolektora? Jeśli problem z wtryskiem to wszystko dzieje się w cylindrach, a dymić co najwyżej mogłoby w wydechu. Jeśli dymi gdzieś indziej - musi tam być coś nieszczelnego (zwykle plecionka albo rura od wydechu gdzies na spawie) - albo paliwo lub olej wydostają się na zewnątrz i gdzieś kapią.. - innej opcji nie ma. Poszukaj więc tej nieszczelności

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Przeczytałem ten wątek o wtryskach . Wynika że ten który daje korektę na plus nie podaje paliwa . Suma wszystkich korekt powinna wynosić zero. Co do kodowania zdania są podzielone . Jutro założe mój poprzedni wtrysk i odczytam korekty

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    No właśnie ten mechanior nie budzi mojego zaufania co do diagnozy . Nie mogłem być przy nim niestety .
    Też myślę że ten dym ma coś wspólnego z problemem nierównej pracy. Bo jedno i drugie w tym samym czasie się pojawiło

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    a w jakim stanie masz klapy wirowe w kolektorze ssącym?
    Tam są 4 klapy, po jednej na każdy cylinder. Jeśli jedna się zablokowała, to może zaburzyć dopływ powietrza do cylindra co z kolei prowadzi do niepoprawnego spalania w danym cylindrze i może skutkować próbami korygowania paliwem przez ECU. Warto na to zerknąć (co zapewne by się wiązało z leżącą listwą - nie wiem czy masz wersję poliftową czy przed, bo w 2008 była granica, jeśli poliftowa - listwy nie widać, jeśli przedliftowa - jest dobrze widoczna)

    Wpływ klap jest szczególnie widoczny na niskich obrotach - a ty jak rozumiem najgorsze objawy masz właśnie wtedy - stąd moje zainteresowanie nimi
    A dym - naprawdęsprawdź szczelność wydechu i kolektora ( + ew chłodniczki spalin). Cokolwiek by się nie działo w cylindrach - dymić to może z wylotu rury wydechowej, a nie z jej elementów...
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 11-05-2016 o 16:15

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Podstawowe pytanie, czy zakodował wymieniony wtryskiwacz w komputerze ?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Podstawowe pytanie, czy zakodował wymieniony wtryskiwacz w komputerze ?
    To jest oczywiste (i czy zrobił to dobrze ).
    Myślę raczej o tym co gdyby sie okazalo że zrobił to dobrze...

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    U mnie listwy nie widać.mam wersję poliftową . Robiłem test tych klap w MES i żadnego błędu nie było. Słychać było że chodzą .
    Z tym kodowaniem to jak mogę go sprawdzić ? Raczej nie wierzę że to robił

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwa...ail-bosch.html

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Piszą tu że korekty mogą się wahać od -5 do +5 i to jest w normie

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Na wtryskiwaczu masz wybity numer. Ściągnij osłonę i porównaj z opisem w MES. Na samym dole masz, w zakładce parametry "kod wtryskiwacza 1"

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ok sprawdze

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wtryskiwacz nr1 ma wpisany kod od starego wtryskiwacza . Czyli nie kodował go wogóle

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    9 znaków. Jak nie wpisał to sam sobie wprowadź w zakładce regulacje, "kod wtryskiwacza 1".
    Czasami trzeba kilka razy zapisać, tak więc po zapisie odłącz i podłącz się jeszcze raz i sprawdź.
    Najlepiej zrobić to kabelkiem kkl, ale może się uda
    P.S. Zmień "mechanika" bo nie ma pojęcia w ogóle o tym co robi
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 11-05-2016 o 18:58
    Capsel i mirek8423 lubią to.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    43
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ok. Teraz nie dam rady. Jutro to ogarne . Dzięki za info

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Łączę się właśnie tym kablem od viakena elm 327 v1.3

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zauważyłem . Auto już mam u siebie
    maryo77 lubi to.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Jaki masz przebieg i czy klapy wirowe były usuwane z kolektora?


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Croma 150KM automat blad silnika p0700 i skrzyny P0715
    Napisany przez griga na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-01-2015, 11:54
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-08-2012, 12:23
  4. Czy osłona silnika uchroni przed zwierzyńcem pod maską?
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 12-05-2012, 16:34
  5. "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-06-2011, 10:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

spaliny pod maska podczas odpala ia

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl