Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 56
Like Tree3lubi to!

Temat: croma 1,9 150KM drgania silnika i spaliny pod maską  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008

    croma 1,9 150KM drgania silnika i spaliny pod maską

    Koledzy potrzebuję pomocy. Cromka chodziła bez problemu. Pewnego ranka przy odpaleniu silnik dostał drgań i pojawił się dym w komorze silnika od spodu prawej strony. Jeden mechanik rozłożył ręce.drugi wymienił niby uszkodzony wtrysk a problem pozostał. Czy macie jakieś pomysły jak to ogarnąć ? Mam złącze diagnostyczne i program . Dodam że silnik odpala bez problemu za pierwszym razem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    rozumiem że silnik odpala zarówno jak jest ciepły jak i zimny bez problemów, ale jak jest zimny to przez 3 do 5 sekund nierówno pracuje.
    ten dym to była jednorazowa akcja?
    czy mechanik sprawdzał wszystkie wtryski i jak?
    podczas rozpędzania nie poszarpuje?
    a jak z filtrem paliwa, kiedy był wymieniany?
    Pozdrawiam


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Filtr paliwa wymieniony w lutym zeszłego roku. Przejechane ok.10tyś km. Odpala na zimnym i ciepłym bez problemu.rozpędza się też bez zarzutu. Przy ok 2000obr.drgania ustępują . Nie byłem przy tym jak sprawdzał. Ale podobno odlaczal przewody od wtryskow i świec po koleji

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A dym idzie jak się rogrzeje cały czas

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a dym to nie idzie przypadkiem z pękniętego łącznika elastycznego w tłumiku?

    a może z odmy lub innego ustrojstwa coś kapie na gorący tłumik?

    a czyściłeś EGR, sprawdzałeś czy poprawnie działa? a może poduszka?

    szarpanie i dymienie nie muszą być ze sobą powiązane.
    podłączałeś już komputer, próbowałeś szukać jakichś błędów?
    Pozdrawiam


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Nie podlaczalem jeszcze . Nie bardzo wiem od czego zacząć .zdałem się na mechaników ale wyszło jak zawsze .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    EGR nie sprawdzalem . Ale to stało się nagle nie było żadnego spadku mocy czy wzrostu spalania . Wieczorem autko przyjechało z trasy normalnie a rano szlag je trafił

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Podepne się wieczorem kompem ale czego tam szukać i na co zwrócić uwagę ?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zrób jakieś foti skad ten dym idzie. Ten dym to spaliny czy moze cos leci i cieknie na wydech?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    a dym to nie idzie przypadkiem z pękniętego łącznika elastycznego w tłumiku?
    Zacznij od tego.
    Italians Do It Better

  9. #8
    SAR37
    Guest
    I koniecznie sprawdź cały układ wydechowy - możliwe, że któraś ze śrub łączących rury za kolektorem wydechowym pękła i powoduje drgania. Co by nie było, bez dokładnych oględzin się nie obędzie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ok. Dzięki za podpowiedzi jutro z samego rana biorę się za nią . Dam znać po południu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Po dzisiejszych oględzinach . EGR wyczyszczony ,był już zaslepiony częściowo w serwisie. Dym wydobywa się spod osłony (blachy) kolektora wylotowego . Nie bardzo wiem jak się zabrać żeby ją zdemontować .Niestety obroty na wolnych pływają nadal od 800-1000. Pod komputer nie dało rady dziś się podpiac bo sterowniki od elma się gryzą z systemem 64bit . Jutro się z tym uporam .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Film pokazujący pracę mojego silnika https://youtu.be/L2EQBHckZvw

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Tak to wygląda w MES
    095624.jpg095726.jpg095932.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nie było żadnych błędów po podłączeniu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Korekty paliwa na 1 i 4 chyba nie tak powinny wyglądać?
    Macie jakieś sugestie?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zrób te logi jeszcze raz przy obrotach biegu jalowego na calkowicie rozgrzanym silniku. Zaznacz tylko same korekty wtryskow. Najwyzsza korekta wskazuje ktory wtrysk wymaga interwencji. Byc moze walniety masz wtrysk 1 cylindra.
    Italians Do It Better

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Janikowo
    Wiek
    50
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Pierwsze zdjęcie pokazuje bieg jalowy temp silnika ok 90stopni

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    A ten mechanik wymienił właściwy wtryskiwacz? Zapytaj go na którym cylindrze wymieniał. Korekta dodatnia może również oznaczać kiepską kompresję danego cylindra. W tym przypadku wymiana wtrysku w niczym nie pomoże.
    Italians Do It Better

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A odlanczaj pokolei wtryski i zobacz czy kazdy reaguje podobnie. Nie wiem jaja jest norma w korektachvale u mnie tez ktores maja po 3-4mg a silnik chodzi idealnie


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 150KM automat blad silnika p0700 i skrzyny P0715
    Napisany przez griga na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-05-2023, 07:55
  2. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-08-2012, 12:23
  4. Czy osłona silnika uchroni przed zwierzyńcem pod maską?
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 12-05-2012, 16:34
  5. "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-06-2011, 10:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma trzesie przy odpaleniu

spaliny pod maska podczas odpala ia

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl