Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    ---
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.8 Benz
    Rocznik
    2006

    Croma 1.8 Benz, dusi sie podczas przyspieszania

    witam,
    posiadam Cromkę 1.8 Benzyna + LPG sekwencja Lovato. jest to silnik OPLA o oznaczeniu Z18XER w Fiacie ma on oznaczenie 939A4000.
    Cromka przejechała 90tys km i dopiero 2 tys na gazie. Od pewnego czasu mam objaw taki że autko zapala jakby nigdy nic (na benzynie oczywiście), ale jeśli wrzucam bieg i dodaję gazu , to Cromka dławi się , nie ma mocy, więc aby nie zgasła to szybko sprzęgło i dodaję gazu i takim sposobem rusza, ale pomimo gazu wciśniętego to ledwo się kula. Trwa to tak naprawdę tylko kilka pierwszych sekund, nagle wskakuje na obroty. I później już super jedzie.
    Kiedy postoi w dzień 8 godzin aż chcę wrócić do domu - nie ma tego objawu (pomimo że też jest to "zimny" start)
    Z powyższego wnioskuję że albo temperatura otoczenia ( po nocy jednak trochę zimniej jest), albo rosa gdzieś powoduje ten denerwujący objaw.
    Czy jest to coś oczywistego? szukałem trochę na forum ale nie natknąłem się na taki problem.
    Myślę ze gaziwo nie ma z tym nic wspólnego (bo na początku zawsze jest benzyna)...
    proszę o ewentualne sugestie
    Marcin



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    W jakim stanie filtry: powietrza i paliwa? Cewki i świece OK? Kostki elektryki wtryskiwaczy OK? Były już regulowane zawory? Przepływomierz OK? Czy dymi? Płyn chłodniczych czysty?
    Jeżdżąc na LPG miałeś zawsze odpowiednio dużo benzyny? Między 1/2 a 1/4 baku?
    Podczas jazdy na LPG pompa paliwa ciągle pracuje, a benzyna ją smaruje. Jeśli jest jej za mało, pompa może się zacierać, a wtryskiwacze zapiekać.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    a benzyna ją smaruje.
    Bardziej chłodzi, ale wniosek ten sam - paliwo musi w baku być
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2013
    Skąd
    z Piątku
    Wiek
    35
    Postów
    24
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    1.2
    odłącz przewód podciśnienia idący do przepustnicy i sprawdź wtedy może jest zalewany gazem z reduktora.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    ---
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.8 Benz
    Rocznik
    2006
    witam, autko prawdopodobnie odsyłam w srode do pablogarage.pl (Poręby Nowe), chłopaki zęby zjedli na włoszczyźnie a i opel z18xer im nie straszny.
    dziś planuję jeszcze zmienić świece i natrafiłem na następująca zagwozdkę, dodam iż w tym celu zakupiłem NGK ZFR5F-11

    Oto mały wywód:
    dla moj ego z18xer (notabene w fiacie nazywa sie on 939a4000 manual podaje oznaczenie świecy GM : FQR8LEU2
    GM : FQR8LEU2 jest transformowane wg crosslisty na NGK: ZFR5F,
    Jednak jak sie wejdzie na nową wyszukiwarkę NGK to dla silnika z18xer artykuł ZFR5F nie istnieje , jest zastąpiony ZFR5F-11.
    Róznica pomiedzy starym ZFR5F a nowym ZFR5F-11 jest taka, że ZFR5F miał odstep 0,9mm a ZFR5F-11 ma odstep 11mm.
    co myslicie o tym? dla gazu lepszy wiekszy czy mniejszy odstęp?
    Juz i tak nie mam wyjscia zmienie na ZFR5F-11 i zobaczymy.
    pozdro M

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    ---
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.8 Benz
    Rocznik
    2006
    borykam sie nadal z problemem , lekko wirujacych obrótów na zimnym silniku na biegu jałowym. i do tego lekkie dławienie podczas pierwszego przyspieszania. dodatkowo podczas puszczenia nogi z gazu (hamowanie silnikiem) wyraznie odczuwalne jest lekkie szarapanie. SCAN-Master w zakładce status systemu informuje :
    4vwg.png
    natomiast w parametrach bieżących wygląda to tak:
    sss.jpg
    doradzi ktoś czy brać sie za sondę? z tego co wiem to mam jedną w z18xer.
    przepływka wymieniona na nową i nic nie wnosi, przepustnica wyczyszczona i zaadoptowana, swiece nowe - nic nie wniosly.
    pozdr Marcin

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    ---
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.8 Benz
    Rocznik
    2006
    witam,
    troche pogrzebalem, ale bez skutku:

    - świece wymienione nic nie wniosło

    - przepływomierz podmieniony nic nie wnósł

    - cewka zapłonowa nowa i nic

    - przepustnica czyszczona i adaptowana i nic

    Sondy Lambda wygladaja tak (po lewo sonda przed katem, po prawo za katem, na dole po lewo temp silnika, na dole po prawo temp kata)

    co o tym myslicie?
    sondy.png

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    ---
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.8 Benz
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał martinovicz Zobacz post
    witam,
    posiadam Cromkę 1.8 Benzyna + LPG sekwencja Lovato. jest to silnik OPLA o oznaczeniu Z18XER w Fiacie ma on oznaczenie 939A4000.
    Cromka przejechała 90tys km i dopiero 2 tys na gazie. Od pewnego czasu mam objaw taki że autko zapala jakby nigdy nic (na benzynie oczywiście), ale jeśli wrzucam bieg i dodaję gazu , to Cromka dławi się , nie ma mocy, więc aby nie zgasła to szybko sprzęgło i dodaję gazu i takim sposobem rusza, ale pomimo gazu wciśniętego to ledwo się kula. Trwa to tak naprawdę tylko kilka pierwszych sekund, nagle wskakuje na obroty. I później już super jedzie.
    Kiedy postoi w dzień 8 godzin aż chcę wrócić do domu - nie ma tego objawu (pomimo że też jest to "zimny" start)
    Z powyższego wnioskuję że albo temperatura otoczenia ( po nocy jednak trochę zimniej jest), albo rosa gdzieś powoduje ten denerwujący objaw.
    Czy jest to coś oczywistego? szukałem trochę na forum ale nie natknąłem się na taki problem.
    Myślę ze gaziwo nie ma z tym nic wspólnego (bo na początku zawsze jest benzyna)...
    proszę o ewentualne sugestie
    Marcin
    problem rozwiazany, trzeba pojechac do gazownika i wyregulować gaz
    tym samym temat zamkniety

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    2006
    Gdyby regulacje u gazownika nie pomogły sprawdź cewki, miałem takie same objawy i po wymianie cewek jak ręką odjął.


 

Podobne tematy

  1. delikatne szarpanie podczas przyspieszania tylko na benzynie 1.6 16v
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2013, 10:09
  2. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09
  3. Bravo JTD 105 przydlawi sie podczas przyspieszania.
    Napisany przez arekarek73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2012, 19:32
  4. Wibracje podczas przyspieszania. Bravo TD100. POMOCY!!!
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2012, 23:49
  5. siena 1,6 benz problem z jazda na benz gasnie podczas jazdy
    Napisany przez piotr945 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 02-04-2012, 21:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 1 8 lpg brak mocy

Porby Nowe

zfr5f-11 z18xer

fiat croma 1 8 lpg szarpie

bravo multiair brak dusi sie

przydusza sie podczas przyspieszania

jakie swiece najlepsze do cromy 1.8

fiat stilo 1.8 dlawi sie na benzynie

stilo 1.8 dlawi sie

Dusi sie na gazie przyspueszanie

dlawi sie przy przyspieszaniu

brava przy dodaniu gazu dusi cewka

gaz do silnika Z18XER

silnik przy przyspieszaniu warczy

dlawienie na zimnym 1.8 xer

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl