Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008

    Co to za rura i o czego?

    Jak w temacie. Od czego jest zaznaczona rura i jaka jest jej funkcja? Zauważyłem, że jest pobrudzona olejem i się zastanawiam co to może być. Poza tym, żadnych objawów. Nie wiem nawet kiedy pojawił się olej, odkąd obserwuję nie zauważyłem zwiększenia zabrudzenia oni wycieku.

    rura.jpg

    Dzięki i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    połączenie turbo z intercoolerem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008
    Czyli powinienem zacząć się martwić?
    Objawów negatywnych brak. Wydaje mi się, że przed zimą było czysto. W międzyczasie były wymieniane świece. Chyba trochę puszcza uszczelka pod deklem.
    Rozumiem, że najgorsza opcja to turbina puszczająca olej?
    Pozdr

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Czy powinieneś się martwić? Niekoniecznie jakoś bardzo. W dolocie mogą być minimalne ilości oleju puszczane właśnie przez turbo - o ile nie ma tego za dużo to chyba nie ma się czym przejmować. Inna sprawa, że to w ogóle zauważyłeś a to już wina jakiejś nieszczelności samego węża (który zaznaczyłeś) lub jego połączeń: na wyjściu z turbo lub na wejściu do intercoolera (chyba, że chlapie na niego z czegoś co jest obok ale to chyba mniej prawdopodobne). Jeśli są tam jakieś nieszczelności to znaczy, że do układu dolotowego dostaje się tzw. lewe powietrze co może skutkować osłabieniem auta (jeśli nieszczelność jest duża to zauważysz check engine i wejście w tryb awaryjny). Warto sprawdzić, może tylko poluzowała się jakaś opaska zaciskowa.
    Nie wiem jak to wygląda w Cromie (bo dopiero się za taką rozglądam) - napisałem to z punktu widzenia użytkownika Audi A3 z turbo benzyną (ale zasada doładowania przecież taka sama).


 

Podobne tematy

  1. Rura wlewu paliwa
    Napisany przez Karolaq na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2013, 09:09
  2. Rura/Przewód klimatyzacji
    Napisany przez Rfck na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-08-2013, 00:05
  3. BRAVO 1.6 16V - rura dolotowa
    Napisany przez rejczi85 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-05-2013, 14:48
  4. rura wydechowa
    Napisany przez mikolaj77 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2012, 17:47
  5. Pęknięte rura dolotu powietrza
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-07-2009, 22:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl