Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 55 z 55
Like Tree4lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2016
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    CROMA 1.9MJET 120KM
    Rocznik
    2005
    Witam kolegów. Kolejny raz okazuje się że wiedza i/lub doświadczenia forumowiczów mogą być dużo lepsze niż niejednego mechanika.
    Od kilku dni borykam się z początkową fazą opisanych problemów. Zaczęło się od problemu z "zahaczeniem" się kluczyka w stacyjce tak aby można było go przekręcić. Od kilku dni wyświetla się też komunikat z tematu czyli "Check Vehicle Protection System". Oprócz tego sygnalizuje uszkodzenie czujników parkowania, ale o tym wiem (nie działają już trzy).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Co to blokowania kluczyka i "Check Vehicle Protection System" to spróbuj na początek delikatnie przeczyścić stacyjkę (patyczki do uszu, sprężone powietrze, itp.).

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    U mnie pojawia się to sezonowo czyli jesień zima.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2016
    Skąd
    Mysłakowice z widokiem na Śnieżkę
    Wiek
    47
    Postów
    145
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 kM
    Rocznik
    2009
    Też tak mialem,aż któregoś dnia stacyjka zacięła się całkowicie.Nic nie pomagało.zakończyło się lawetą do ASO i 1100 pln ,oraz 5 dni w serwisie,stacyjka była sprowadzana z Włoch.Jezeli masz takie problemy to uważaj jeżeli stacyjka zablokuje się w pozycji rozruch rozrusznika to wtedy będą kosztowne wydatki,chyba że przećwiczysz błyskawiczne odłączanie klemy.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od dwóch lat(czyli w zasadzie od zakupu auta w zimie przy mrozach poniżej -5 stC musiałem czasami dwukrotnie wkładać kluczyk do stacyjki. Przy pierwszym włożeniu nie można było obrócić kluczyka. Po ponownym wyjęciu i włożeniu można było auto uruchomić (kluczyk się odblokowywał i można było go obrócić do pozycji On i Start). Przy II-gim starcie włączała się standardowa "kłódka" i słynny komunikat "check vehicle protection system"

    Niestety przedwczoraj (przy -10) scenariusz był inny. Rozpocząłem uruchamianie i przy pierwszym włożeniu mogłem kluczyk obrócić. Rozrusznik jakby zaczął kręcić (na ułamek sekundy), później coś jakby zgrzytnęło i kręcenie się nagle samo skończyło (pomimo trzymania kluczyka w poz start). Przy powtórnych próbach włożenia i wyjęcia kluczyka mogłem go obracać na "Start" ale nie było żadnej reakcji auta (czyli cisza). Byłem przekonany że padł rozrusznik. Zostawiłem Fiata pod domem i do pracy udałem się 19-to letnią skodą TDI, która zapaliła od przysłowiowego pyka (na szczęście tego dnia była wolna co nie zdarza się codziennie). Po powrocie z pracy (temp była -2) spróbowałem odpalić Cromę i o dziwo auto ozdrowiało. Czyli albo zamarzł rozrusznik albo ten elektromagnes blokady kierownicy zaszwankował jakoś inaczej i odciął prąd na rozrusznik ale nie zablokował obrotu kluczyka. Co sądzicie na ten temat ?

    Muszę coś w tym temacie zrobić bo Croma może wyciąć taki numer po raz kolejny i poza domem. Z tego co jest napisane wcześniej w wątku to pomaga przełożenie niektórych podzespołów tej blokady (ale bez elektroniki) Skoro blokuje się na mrozie, a poza tym działa to znaczy że problemem jest może gęsty smar...

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    mnie też nie za każdym razem udawało się przekręcić kluczyk i wywalało wiadomy komunikat - strasznie mnie to denerwowało natrafiłem też na problemy andy5, zastanawiałem się nad kupnem tej blokady pod kierownicą ale w końcu dałem sobie spokój i postanowiłem ją rozebrać, posprawdzałem wszystkie styki połączenia lutowane poprawiłem dalej bez efektu - nie za każdym razem kierownica była odblokowywana, przyglądając się stycznikowi i dźwigience plastikowej na zębatce pomyślałem że tu chyba jest problem - zęby trochą się już powycierały i nie do kończ ta dźwigienka atakuje stycznik, wziąłem koszulkę termokurczliwą i nałożyłem 2 warstwy na dźwigienkę - andy5 post z 13.02 zdjęcie nr 8, złożyłem to wszystko do kupy i testowałem, przez ok półtorej miesiąca nie było już problemu z obróceniem kluczyka i komunikatem, niestety potem zaczęły się powtarzać problemy więc jeszcze raz rozebrałem blokadę kierownicy i dołożyłem 2 warstwy koszulki termokurczliwej od tamtej pory (kwiecień )ani razu problem nie powrócił
    Damn lubi to.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    4
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150 KM automat; Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    Croma 2008; Bravo 2010
    Tej zimy mnie również dopadł problem nieodblokowującej się stacyjki i winny był również moduł blokady kierownicy. Niestety w moim przypadku nie zauważyłem zbyt dużych luzów jak andy5, a patent z koszulką termokurczliwą też nie pomógł. Przyjrzałem się trochę dokładniej mechanizmowi z żółtym kółeczkiem zębatym i zauważyłem, że sprężynka która znajduje się wewnątrz tego kółka jest lekko spłaszczona. Po wyjęciu zawleczki rozciągnąłem i uformowałem sprężynkę tak by nie stawiała oporu w tulei zębatego kółka. Po złożeniu cały mechanizm zaczął odbijać bardziej ochoczo, co wpłynęło na zwiększenie skoku plastikowego ramienia atakującego stycznik. Od tego zabiegu minęły dwa tygodnie i stacyjka ani razi się nie zablokowała. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem na długo dopóki plastikowe zęby koła nie powycierają się.
    Ostatnio edytowane przez brzozas ; 29-03-2017 o 13:35

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Kedzierzyn kozle
    Wiek
    28
    Postów
    22
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2005
    Witam cromowiczow ☺ jak kupilem swoja cromke byl problem z tym komunikatem , i po przekreceniu kluczyka nie bylo zadnej reakcji zadne kontrolki sie nie pojawialy tylko ten check vechicle i ciemno na desce , gdy zrobilo sie cieplej przez okres wakacyjny mialem spokój i od wrzesnia znowu ten problem 😐 pisze bo zastanawia mnie jedna rzecz ostatnio pojechalem z rodzinka na dzialeczke i juz mialem problem zeby wrocic 😐 przekrecam kluczyc i nic i tak kilkanascie razy i dupa mowie do mojej ze próbuje ostatni raz wkladam kluczyc z nadzieja i... nic z nerwów walnelem w kierownice dosc mocno tak z boku a tu nagle deska sie zaswiecila i pojechalismy do domu , co to moze byc ??

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ten caly pierdolnik od blokady kierownicy.

    Gdzies na forum byla opisana metoda jak to okielznac

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    4
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150 KM automat; Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    Croma 2008; Bravo 2010
    Problem opisany w tym wątku dotyczy tylko blokady stacyjki, którą można zdjąć mechanicznie przy pomocy małego prostokątnego otworu, który jest w obudowie stacyjki. Przy tej awarii kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się i auto można odpalić po zwolnieniu blokady stacyjki.
    Obawiam się, że w Twoim przypadku problemem jest jakiś "zimny lut" na układzie scalonym modułu blokady, na którym jest zapisany kod kluczyka. Pewnie objawia się on się przy odpowiednio niskiej temp. zewnętrznej albo wilgotności i pewnie dlatego mocne uderzenie w kierownicę pomogło - od drgań zaczął stykać. Jeżeli przelutowanie nic pomoże, to konieczne będzie programowanie innego modułu.


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 19:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 11:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 13:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check vehicle protection system

check protection system croma

check vehicle protection system fiat croma

fiat croma check vehicle protection system

check protecrion system fiat croma

stacyjka fiat croma

fiat stilo check vehicle protection system

modul kierownicy cromaCo oznacza check vehicle protection systemcheck vechicle.protection system cromaweihe protection sysyem fiatblokada kierownicy fiat cromaalfa romeo 159 wymiana blokady kierownicyblad kierownica i kluczyk alfa romeo 159zablokowana kierownica fiat cromafiat croma kontrolka check vehicle check peotection systwm vehiclenaprawa blokady kierownicy fiat cromafiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicyfiat croma check prfiat croma check protection vehiclecheck vehicle protection system cromafiat nie zapala check vehicle ptotection modecroma check protektion system

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl