Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
Like Tree4lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Normalnie KeyLess Go!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Emenems-m Zobacz post
    .Widzę Komunikat "Check Vehicle Protection System" jak wtyknę kluczyk do stacyjki. Kluczyka nie można nawet przekręcić. Następnie wyciągam kluczyk i wkładam ponownie. Kluczyk można już przekręcić i odpalić auto, ale komunikat pozostaje i zapala się kontrolka klucza z kłódką. Ponownie wyciągam i wkładam kluczyk ( już 3-ci raz), komunikat znika i znika również ikonka klucza z kłódką i wszystko jest w najlepszym porządku.

    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
    U mnie dziś przy mrozie - 15 miałem taki sam problem jak u Kolegi Emenems-m. Wygląda że to jakaś wada fabryczna Cromy. Problem jest na 99% związany z niską temperaturą. Na razie auto jeździ ale trochę to denerwuje bo nie wiem co może być przyczyną tego komunikatu.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Problem na 100% ma związek z temperaturą. U mnie identycznie jak u kolegi z pierwszego posta. Zaczyna się jak temp. spada do ok 5st C i trwa do wiosennego ocieplenia. Przez całe lato spokój. Trzykrotne włożenie klucza do stacyjki powoduje nieświecenie kontrolki alarmowej. Już sie przyzwyczaiłem i olałem temat.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    P-Ń
    Postów
    2
    Auto
    croma 1,9 jtd
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał scorpio33 Zobacz post
    Problem na 100% ma związek z temperaturą. U mnie identycznie jak u kolegi z pierwszego posta. Zaczyna się jak temp. spada do ok 5st C i trwa do wiosennego ocieplenia. Przez całe lato spokój. Trzykrotne włożenie klucza do stacyjki powoduje nieświecenie kontrolki alarmowej. Już sie przyzwyczaiłem i olałem temat.
    U mnie jest dokładnie taki sam problem jak ten opisany w pierwszym poście. Niestety temperatura na zewnątrz 15 st. i nadal tak samo - trzy razy próbuję za trzecim udaje się odpalić auto. Wymieniałem już akumulator i bateryjki w obu kluczach nadal bez efektu.

    Ktoś już może rozgryzł co to za problem???

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    A ja myślałem, że tylko u mnie tak Jest

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2013
    Skąd
    Zdunska Wola
    Wiek
    48
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    U mnie było podobnie, ale po około 2 tygodni ustało i teraz od miesiąca jest normalnie

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    U mnie jest dodatkowa "atrakcja". Czasami jak wyłączam silnik to nie mogę wyjąć kluczyka bo nie pozwala na obrócenie do pozycji "Off".
    Muszę jeszcze raz w prawo i ponownie wyłączyć. To jeszcze bardziej upierdliwe niż świecąca się kontrolka.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2015
    Skąd
    P-Ń
    Postów
    2
    Auto
    croma 1,9 jtd
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj usłyszałem od "znajomego mechanika", że winna jest stacyjka i trzeba ją wymienić. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić? Aż dziwne, że na tak podobno popularną przypadłość nikt jeszcze nie znalazł rozwiązania...
    Wiecie może ile kosztowałaby stacyjka i jej zaprogramowanie? Czy może być używana?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Stacyjka jest ponoć programowalna, więc nie wiem czy można zakładać używaną.
    Co do modułu blokady kierownicy, ciągle nie ruszyłem tematu. Brak czasu, a auto jak by nie było jest sprawne. Co zaszkodzi pomachać trochę prawą ręką

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Poszperałem trochę u Alfaholików. Ponoć problem w przypadku Alfy 159 jest poważniejszy. Niestety moduł blokady kierownicy jest modułem programowalnym po VIN i nie da się do od tak przełożyć. Jest to zintegrowany system zabezpieczeń auta.
    Jest jednak taki mały szkopuł. Podłączyłem auto pod kompa i poza błędem Blokady wyskakuje jakiś błąd elektryczny związany z modułem blokady.
    Wynika z tego że problemem jest jakiś brak "styku" w wiązce układu Immobilisera, lub w samym module.
    Na Forum Alfistów dowiedziałem się że w modułach styki są robione z tzw zimnych lutów , które mogą tymczasowo tracić kontakt i wywoływać błąd. Ponoć wystarczy rozebrać moduł blokady i "przelutować" od nowa styki i problem zniknie. No ale to tylko teoria.
    U mnie praktycznie auto już wogóle nie blokuje kierownicy po wyciągnięciu kluczyka.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Sytuacja Rozwiązana. Co prawda nie można wymienić modułu, ale nikt nie powiedział że nie można wymienić jego ...wnętrzności... i to bez odrywania od kolumny kierowniczej.
    Okazało się że kupno używanego modułu blokady kierownicy nie było mimo wszystko złym pomysłem. Znajomy elektryk samochodowy rozebrał moduł na kolumnie kierownicy i wyciągnął z niego wnętrzności. Płyta główna jako że zawiera pamięć immobilisera nie może być zamieniona, ale moduł składa się w sumie z trzech części:
    Płytki pamięci, stycznika uruchamiającego blokadę i silniczka blokady z samą blokadą. Okazało się że ten stycznik okazał się sprawcą całego problemu. Jego wymiana z zakupionego wcześniej modułu (wymieniłem również silniczek z blokadą) spowodowały że Mój problem całkowicie zniknął.
    Auto odpala się za każdym razem normalnie bez żadnych błędów, po wyłączeniu auta następuje normalne zablokowanie kierownicy.
    Jeśli macie podobny problem (również posiadacze Alfy 159) to piszcie do mnie, dam namiary na człowieka który...da rade.
    Oczywiście to musi być problem wynikający z błędu Modułu Blokady kierownicy, a nie czujnika sprzęgła czy słabego akumulatora (choć i na to jest rada )

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie dzisiaj przy -15 pojawił się problem i nie można było obrócić kluczyka. Dokładnie tak samo jak u wielu kolegów. Przypomniałem sobie że rok temu w zimie też miałem to samo przy większym mrozie. Wnisek że jest to wada fabryczna Cromy. Może projektowana była na ciepły klimat włoski.
    Jeżdzę cromą od 2 lat i coraz bardziej przekonuję się że to auto ma tyle niedoróbek że strach wybierać się w dłuższą trasę. Co będzie jak na zimowym wyjeździe narciarskim daleko od domu wadliwy system nie zechce w ogóle obrócić klucz i nie można będzie odpalić auta. Albo np słaby cromowy alternator padnie za granicą 1000 km od domu (tak kiedyś padł u znajomych w stilo). W cromie wszystko jest możliwe.
    Kiedyś na tym forum chwaliłem octavię i podtrzymuję że croma w kwestii niezawodności nie umywa się do octavii 1.9 tdi AGR 90. Wiem bo posiadam taką 18 letnią i wymieniam tylko olej rozrząd i klocki.
    Co z tego jak silnik 1.9 jtd jest solidny a blacharka w cromie niezła jak elektronika szwankuje już po kilku latach. Strach pomyśleć co będzie dalej.

    Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 04-01-2016 o 21:29

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Moja na szczęście nie (odpukam żeby nie zapeszyć) ale też nie popadajmy w paranoje, że to tak bardzo awaryjny model. O Stilo też tak się mówi a koledzy jeżdżą i chwalą. Każdy model ma + i - .

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Może kolego masz i rację ale jak ocenić rozwiązanie problematycznego kluczyka/stacyjki w cromie. Paranoją jest że dorobienie tegoż kluczyka w serwisie kosztuje 1200 zł.

    Ps. Skoro pomaga wymiana stycznika przy kolumnie kierownicy -blokadzie to może dało by się go rozebrać i przeczyścić. Zastanawiam sie czy zimny smar przy tej blokadzie nie zatrzymuje wysuwu zapadki.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post

    Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?
    U mnie na wyjeździe narciarskim Croma z niewiadomych przyczyn gasła mi kilkukrotnie na jałowym biegu i podczas ich zmiany.
    Dziś już wiem, że winna była zaolejona elektronika sterowania przepustnicą.

    Nauczka na przyszłość - przed wyjazdem dokładnie wyczyścić (wtedy taki mądry nie byłem i mi cały wyjazd to zepsuło )


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 19:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 11:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 13:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check vehicle protection system

check protection system croma

check vehicle protection system fiat croma

fiat croma check vehicle protection system

check protecrion system fiat croma

stacyjka fiat croma

fiat stilo check vehicle protection system

modul kierownicy cromaCo oznacza check vehicle protection systemcheck vechicle.protection system cromaweihe protection sysyem fiatblokada kierownicy fiat cromaalfa romeo 159 wymiana blokady kierownicyblad kierownica i kluczyk alfa romeo 159zablokowana kierownica fiat cromafiat croma kontrolka check vehicle check peotection systwm vehiclenaprawa blokady kierownicy fiat cromafiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicyfiat croma check prfiat croma check protection vehiclecheck vehicle protection system cromafiat nie zapala check vehicle ptotection modecroma check protektion system

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl