Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 58
Like Tree9lubi to!

Temat: Bujanie autem  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Ile tego smaru tam musi być - tak dla potomnych? Cały na full?
    Ooo - dobre pytanie. Zamówiłem dwa opakowania smaru febi - po 90g. Wciskać po jednym opakowaniu do każdego kielicha, czy więcej albo mniej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    613
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja za pierwszym razem to kładłem na maksa, cała strzykawka. jak trochę pojeździłem i okazało się że chyba za dużo go było. został wyciśnięty i zasmarkał wszystko w pobliżu.

    jak później chciałem zmienić na ten dedykowany do przegubów, to wybrałem z osłony ten stary na ile się dało i wcisnąłem po całym opakowaniu, na każdy przegub. i znowu mi powylewało nadmiar. niestety nie powiem dokładnie ile należy tam wcisnąć żeby nie było za mało oraz żeby nie było za dużo.
    wyszedłem z założenia ze lepiej za dużo niż za mało.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 10-10-2016 o 14:56
    Pozdrawiam


  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    160
    Auto
    Brąz Croma 150
    A smar wciskamy do kielicha czy do wnętrza gumy? I jak ma się ten smar Febi do smaru który tam jest (z tego co znalazłem Tutela Star 700) - czy się nie zważy?

    Cha i przydała by się średnica opaski by być przygotowanym na zniszczenie obecnej - także prośba do kolegów o zmierzenie.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    613
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    strzykawką wciskany był zarówno do wnętrza kielicha jak i do gumy. z tego kondona do kielicha ciężko wcisnąć, wciskałem w gumę. jest bardzo płynny więc mam nadzieję że przy wyższych prędkościach został rozprowadzony po całości.
    korzystając ze strzykawki polecam na strzykawkę naciągnąć kawałek zwykłego przewodu, zwiększy to precyzję podawania smaru w wybrane miejsca.

    wieczorem pójdę do garażu i sprawdzę rozmiar dużej i małej opaski na te gumy, żona kupiła więcej z spodziewając się że może udać mi się którąś zniszczyć. na szczęście żadnej nie zepsułem więc teraz leżą w zapasie.

    Edit:

    byłem w garażu i zrobiłem zdjęcia opaski, ja użyłem takiej
    WP_20161010_001.jpg WP_20161010_002.jpg WP_20161010_003.jpg

    zrobiłem też zdjęcia strzykawki, jedna nowa i jedna używana z wężykiem dla łatwiejszej aplikacji.jednak używałem takiej o pojemności 100 ml. kosztuje niewiele a fajnie sprawdza się jako mała towotnica, praktyczna do aplikacji smarów w trudno dostępne miejsca
    WP_20161010_004.jpg WP_20161010_005.jpg
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 10-10-2016 o 21:42 Powód: scalenie
    Pozdrawiam


  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Te opaski, które pojawiły się tu na zdjęciu wcześniej nie są do końca takie dobre. Potrafią puścić i cały smar możę wylecieć. |Ostatnio przerabiałem u siebie, na identycznych opaskach. Nowy przegub, smar, manszeta (guma) do tego opaska, która jak się okazało puściła. Na szczęście w odpowiednim momencie sprawdziłem i i założyłem inną, uzupełniłem ubytek smaru.
    Smar tak na prawdę każdy będzie dobry przeznaczony do przegubów.
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 10-10-2016 o 21:51

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    613
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jaką zakładałeś?
    w sklepie nie było wyboru, tylko takie mieli.
    co najmniej 2 razy w roku tam zaglądam, przy sezonowej wymianie kół. jak zobaczę, że coś się z nimi zaczyna dziać to wymienię na lepsze.
    Pozdrawiam


  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wymieniłem na taką,
    images.jpg
    Po wymianie proponuje zerknąć tam raz na tydzień, wystarczy skręcić koła i poświecić latarką.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    613
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    o ślimakowych też myślałem, nawet miałem takie o odpowiednim obwodzie. bałem się jednak że śruba sporo odstaje od opaski i może o coś zahaczać. dlatego wysłałem żonę do sklepu po opaski dedykowane do osłon na przegubach. bardzo podobna była wcześniej założona i wytrzymała dość długo. mam nadzieję że ta którą za założyłem nie rozpadnie się z dnia na dzień i gdyby coś się z nią działo zdążę zareagować i wymienić na inną.
    Pozdrawiam


  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    854
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Wymieniłem na taką,
    takie opaski to niezbyt dobry pomysł gdyż półoś nie będzie wyważona i będzie "bicie" - sprawdzone na własnej "skórze" dobrze zaciśnięta opaska do manszet nie powinna puścić, zawsze odginam pierwszy ząbek na opasce aby był prawie ustawiony prostopadle do całej opaski, ułatwia to montaż i zabezpiecza przed jej rozpięciem, opaski takie można kupić w motoryzacyjnym i chyba jest jedem rozmiar krótkich i długich co nie stanowi problemu gdyż po odmierzeniu można nadmiar odciąć
    mirek8423 lubi to.

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    takie opaski to niezbyt dobry pomysł gdyż półoś nie będzie wyważona i będzie "bicie" - sprawdzone na własnej "skórze" dobrze zaciśnięta opaska do manszet nie powinna puścić, zawsze odginam pierwszy ząbek na opasce aby był prawie ustawiony prostopadle do całej opaski, ułatwia to montaż i zabezpiecza przed jej rozpięciem, opaski takie można kupić w motoryzacyjnym i chyba jest jedem rozmiar krótkich i długich co nie stanowi problemu gdyż po odmierzeniu można nadmiar odciąć
    To dość ciekawe co piszesz. Jednak ja u siebie bić nie zauważyłem, a może i złe trafiłem wcześniej, albo sam źle założyłem, chociaż to raczej niemożliwe. Z czystej ciekawości kupie dedykowane i sprawdzę.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    66
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Wczoraj wieczorem wpadłem na pomysł żeby zamiast strzykawki użyć takiego gadżetu którym moja szanowna małżonka ozdabia torty - do masy czy tam bitej śmietany. Sprawdziłem w kuchni i wygląda to ok - jak spora strzykawka tylko "dzióbek" i otwór ma większy więc i smar powinien się łatwiej rozprowadzać. No i ma wymienne końcówki - można dobrać średnicę i do tego odpowiedni wężyk. DEKORATOR SZPRYCA DO CIAST TORTÓW 31 ele,zdobienia (6307474644) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Pozdrawiam.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    694
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    I można potem zrobić smarem takie ładne wzorki
    2016-10-11_11h10_31.png

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    160
    Auto
    Brąz Croma 150
    Powracając do tematu. U mnie buja głównie przy ruszaniu. Efekt nasila się przy obciążeniu. Buja na boki. Przy prędkościach wyższych powyżej 40km/h nie mam żadnych efektów bujania. Tak sobie myślę, że dobijanie przegubu smarem jest jakby rozwiązaniem częściowym, bo smar niweluje luz jaki powstał między krzyżakiem a kielichem. Docelowo, trzeba by wymienić... tylko co... sam krzyżak? krzyżak+kielich? (tu oryginał podchodzi cenowo pod nową półośkę - zamiennik). Jak to zdiagnozować co jest do wymiany?

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    rzeszów
    Postów
    8
    Auto
    croma 1.9 mjet 120 km
    Ja też borykam się z tym problemem. I zastanawiam się nad wymianą półośki. Czy ktoś może wymieniał już półoś na jakiś zamiennik, czy warto ryzykować z zamiennikami, ma ktoś już jakieś doświadczenie z tymi częściami?

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    160
    Auto
    Brąz Croma 150
    Uzupełniłem dziś smar. Problem u mnie ewidentnie w lewej półosi. Wcisnąłem dwie paczki tego smaru. Ewidentnie w kielichu jest luz na krzyżaku. Jak na razie bujanie ustało, ale testowałem bez obciążenia. Generalnie powinno wymienić się krzyżak, smar jedynie niweluje luz.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 11:23
  2. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 19:27
  3. Szarpanie autem na bp i lpg 1.2 8v
    Napisany przez tomanhez na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2014, 21:25
  4. Trzęsie autem od 70 km/h CC 900
    Napisany przez damiano2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2014, 19:27
  5. Stuki i bujanie auta Fiat Doblo
    Napisany przez lukasz2110 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-07-2013, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu