Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak ładowania (po wymianie zregenerowanego alternatora)  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    318
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Mostki w nich lecą.
    Podpiecie kompa nie ma żadnego znaczenia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Mostki w nich lecą. Daj alternator do regeneracji koszt ok 200zl z wymianą łożysk.
    Podpięcie kompa nie ma żadnego znaczenia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Trzeba bybyło jeszcze dodać że obudowy lubią pękać

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Padły diody. O dziwo po naprawie samochód zaczął lepiej odpalać czyli już wcześniej musiało ładowanie być mizerne.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    30
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam wszystkich,
    dość dawno mnie nie było ... Chciałem podziękować wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem. Faktycznym powodem braku ładowania okazała się ta nieszczęsna tuleja. Śruba do której mocowany jest przewód "+" nie jest połączona z regulatorem - tworzy ona "most" łączący śrubę, regulator napięcia i przewód "+". Wynikiem braku tulei jeśli dobrze rozumuję (poprawcie mnie proszę jeśli się mylę) był brak sygnału z regulatora wzbudzający alternator do ładowania.

    luk202 - jak kolega desmo999 napisał podpięcie komputera nie ma wpływu na pracę alternatora, nie zauważyłem nigdzie możliwości konfiguracji sterowania nim. W ogóle chyba z poziomu komputera się nie da. Ładowanie powinno mieścić się w przedziale 13.6 do 14.4 w zależności od auta. Ta nieszczęsna klątwa "altków"...

    Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Jeśli o mnie chodzi temat do zamknięcia.
    Życzę wszystkim bezawaryjności i zadowolenia z naszych aut, oby forum służyło tylko do wymiany spostrzeżeń a nie szukania pomocy w sytuacji awaryjnej.
    mirek8423 lubi to.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Koledzy dzisiaj sprawdzałem miernikiem akumulator a tutaj wyświetliło się 11.7 V (auto stało 15 godz nie ruszane). Podłączyłem do prostownika. Po 5 godz ładowania było 14.5 V ale po 15 minutach od odłączenia prostownika spadło do 12.04 V. Odpaliłem auto i ładowanie mam 12.68 na zapalonych światłach i włączona klima. Czyli alternator mam do naprawy czy tam wymiany? Akumulator Bosch 680 A i 72 Ah mam go 1,5 roku. Alarmu nie mam, auto odpala normalnie a prąd ucieka

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    391
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Naładowany akumulator powinien mieć napięcie powyżej 12,5V. Wyjmij akumulator z auta, podłącz prostownik i ładuj 10h prądem około 7A. Po naładowaniu akumulatora odpal auto i sprawdź napięcie ładowania w samochodzie, ma być w zakresie 13,8-14,4 V przy włączonych światłach. Napięcie nie mieszczące się w widełkach będzie wskazywało na uszkodzony alternator. Sprawdź amperomierzem prąd upływu. Maksymalny pobór prądu przez wszystkie odbiorniki (montowane seryjnie i dodatkowo) z kluczykiem wyjętym ze stacyjki, nie powinien przekroczyć 0,6 mA x 72Ah (pojemność akumulatora), czyli 43 mA.
    Teraz jest ciepło i auto odpala Ci bezproblemowo ale jak przyjdą chłody to zaczną się problemy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Lampka ładowania alternatora.
    Napisany przez Grodzio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-09-2014, 11:29
  2. brak ładowania.
    Napisany przez jelon84 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2014, 20:33
  3. Brak ładowania
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-10-2009, 21:06
  4. problemy po wymianie alternatora
    Napisany przez Tomaszek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2009, 13:41
  5. Po wymianie szczotek przy alternatorze brak ładowania.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2008, 09:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator co to jest wzbudzenie

kasowanie bledy po wymianie alternatora

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl