Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    30
    Auto
    Alfa 156 TS 2.0 150KM

    Blad Swiec Zarowych oraz szarpniecie przy odpaleniu na zimnym

    Witam,
    Fiat Croma 1.9 jtd 8v 120km
    Szukam dobrego elektro-mechanika na slasku ktory mial juz doczynienia z bledem p0683 i wyszedl z tego bez wymiany polowy silnika, opisze po krocce moja historie:
    Kupilem auto ze swiecaca sie spiralka - handlarz mowil - wymienic swiece. Po kupnie, m.in. wymienialem swiece i rzeczywiscie wszystko bylo w porzadku... do czasu.
    Po pewnym czasie kontrolka rozpoczela migotanie ecu informowal aby check glow plugs... z dnia na dzien rozruch byl coraz gorszy. Podjechalem do jednego ASO na slasku i ... wymienialem swiece jeszcze raz bosch, kable rozruchowe, oraz centralke bosch (modul) efekt - nadal swieci sie kontrolka blad nie znika a auto nie chce odpalic po tak okolo 5-6h postoju. Nadmienie iz jak raz odpale zimny i sie nagrzeje to problem znika, nawet czasami nie wyskakuje blad CHECK PLUGS przy uruchomieniu. Zauwazylem takie zjawisko "jak gdyby leniwych swiec". PO dluzszym posotoju musze przekrecic kluczyk on poczekac chwilke okolo 30 s wylaczyc znowu wlaczyc on i znowu poczekac jak gdyby czekac az swiece sie nagrzeja i pozniej odpalic i twedy nie ma problemu tzn. odpali za pierwszym razem ale kontrolka nadal sie swieci. Odpalajac normalnie po pierwszym wlaczeniu kluczyk w pozycje On auto nie odpali, dopiero za drugim lub trzecim razie - nadmienie iz wtedy buchnie bialym dymem.

    A jeszcze jedna sprawa: jak odpalam na zimnym lub lekko zagrzanym silniku lekko nim zatrzesie - tez tak macie?

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez m0rf ; 12-05-2014 o 13:14
    Z powazaniem
    Patryk K



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Po pierwsze: sprawdzić WSZYSTKIE świece. Muszą mieć równy pobór ok 17A. Dlatego najlepiej wymieniać wszystkie i na jeden typ/producenta
    Ja miałem takie problemy (no, może nie aż tak drastycznie, ale błąd centralki świec, błąd nastawnika klap wirowych i kompletnie nieregularne szarpanie przy odpalaniu) Nie mogłem dojść. Napięcie aku -OK. któregoś dnia auto zgasiłem i po godzinie nie odpaliłem. Martwe auto. Padł akumulator. Po wymianie wszystko zniknęło. Najbardziej bałem się tego nastawnika klap, raz klapy gaszącej, no jednym słowem jazda.

    Nowy akumulator i jak ręką odjął.
    Tak było u mnie. Warto sprawdzić wydajność prądową.

    PS podpinałem interfejs wielokrotnie i nigdy nie było błędu za niskiego napięcia instalacji. Dopiero jak padł, to "na kablach" udało mi się zalogować do ECU i wtedy pojawił się ten błąd. Ot, chyba urok sieci CAN...

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    kolega ma 120 kM więc klapy wirowe go nie dotyczą, przy tych temperaturach i bez sprawnych świec powinien zapalić , na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia ustawienia rozrządu , sprawdzenie miernikiem na wtyczkach od świec czy rzeczywiście dochodzi napięcie (miernik lub żarówka 12 )
    co do błędu to nie tylko dotyczy on świec żarowych - w "podstawie" filtra masz dodatkową grzałkę która podgrzewa paliwo przed filtrem ( piszę tu o wersji z rocznika 2005 -2007)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    Dlatego najlepiej wymieniać wszystkie i na jeden typ/producenta
    Może idea ok ale uważam że zbędny wydatek wymieniać wszystkie na raz.
    Mam w tej chwili 2 bosche i 2 beru - i nie ma problemów ( teraz i zimą ) . Wymieniłem już 3 świece - zawsze sztukę ... nie komplet.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    kolega ma 120 kM więc klapy wirowe go nie dotyczą
    Pisałem, że to było u mnie, i że to się okazał fikcyjny błąd. Czytaj ze zrozumieniem. Powinien zapalić, chyba, że centalka/świece lub inne ustojstwo powodują taki pobór, że np ECU głupieje, Napisałem tylko tyle. Jako przykład podam problem z zapalaniem 1,9JTD 105KM w Maryśce: pojawiały się nieregularnie. Niskie napięcie powodowało wywalanie błędu czujnika położenia wału korbowego. Po wymianie akumulatora problem zniknął. Ot tak per analogia.


    Co do wymiany świec.
    BART_osz, i owszem. Masz rację. Ja też tak robiłem. I zawsze jak tak było to za moment wymieniałem kolejną i kolejną.... Wieka oszczędność.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    U mnie padają... Co 30tysi jedna. Pierwsza padła przy około 110tys.wiec u mnie oszczędność spora. 3sztuki zamiast 12tu... :-)

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Pisałem, że to było u mnie, i że to się okazał fikcyjny błąd. Czytaj ze zrozumieniem




    ja czytam ze zrozumieniem ale na forum też są laicy...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    30
    Auto
    Alfa 156 TS 2.0 150KM
    Witam,

    Dziekuje za zainteresowanie, odnosnie aku: wymienilem po kupnie na nowy :-) energizer 74ah... chodz moze i tu tkwi blad, natomiast doczytalem sie jak kolega wyzej napisal jest dodatkowo podgrzewacz paliwa podpiety pod uklad rozruchowy, pytanie jaki ma wplyw np. niedzialajaca grzalka , rozrzad mozliwe tez trzeba sprawdzic.
    Szczerze to autko chodzi jak ta lala - oczywiscie po odpaleniu - jak na 120km smiga naprawde ochoczo, mam jeszcze alfke 156 2.0 i nie ukrywam ze kupujac 120konna crome myslalem ze to bedzie muł, a zaskoczył na plus smiga fajnie.

    Szukam dobrego elektro-mechanika na slasku!!!

    Szkoda mi autka.

    PS. doczytalem sie tez ze przyczyna moze byc padajacy rozrusznik jednak moim zdaniem to bzdura, wtedy ecu nie wywalal by bledu p0683 itp.

    Pozdrawiam
    Z powazaniem
    Patryk K

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał BART_osz Zobacz post
    Może idea ok ale uważam że zbędny wydatek wymieniać wszystkie na raz.
    Mam w tej chwili 2 bosche i 2 beru - i nie ma problemów ( teraz i zimą ) . Wymieniłem już 3 świece - zawsze sztukę ... nie komplet.
    Też tak twierdzę po co wymieniać coś co działa.... Mi przeszła jedna i wymieniłem jedną.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    lancia
    Powiem swoją historię walki z komunikatem chek glow.
    Po wymianie bezpiecznik przy akumulatorze żółty 60
    Chek dalej się pojawiał.
    Wymieniłem termostat z czujnikiem chek dalej wywala.
    Wymiana wszystkich swiec także nie pomogło.
    Została jedna niewiadoma a mianowicie czyżby komputer dał ciała? Tak się zastanawiałem aż gdzieś na forum wygrzebalem ze akumulator .
    Mój kręcił jak wściekły i żal mi było wydawać kasy na nowy ale no właśnie ale wydałem tyle na usunięcie usterki to wydam na nowy akumulator ale zanim to zrobiłem pojechałem do sklepu i poprosiłem o zrobienie testu akumulatora. Test wyszedł pozytywnie i zużycie aku bylo tyko 11% czyli aku miał jeszczęście 89% naładowania 100%
    Test obciazeniowy w granicach zielonego pola wiec tez pokazuje że dobry . Ale nutka niepewności była co do akumulatora ze swoje lata miał tzn 5 lat akumulator baner 660ah 72 . Zglupialem nie wiedząc co jest
    Mowie sobie ostatnia szansa na chek glow
    Wydałem tyle wcześniej to wydam na nowy aku i celnie trafiłem . Błąd znikł na stałe. A wystarczyło tylko zmienić aku . Moze przyda się komuś. Pozdrawiam

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ja już tutaj pisałem w różnych przypadkach żeby na początek podmienić akumulator "od szwagra" (bo to nic nie kosztuje, dotyczy też problemów z elektroniką). Widziałem takie kwiatki że akumulator niby dobry, sprawdzany, a auto ciężko pali (też diesel). Kupiony nowy akumulator i auto odpala od strzała, jak benzyna.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Może problem był w połączeniu akumulatora? Jestem laikiem, ale logicznie rzecz biorąc, jeśli akumulator jest sprawny i wymieniamy go na inny, to możliwe, że jakieś styki były zaśniedziałe, poluzowane lub cokolwiek. Jeśli masz ten stary akumulator, spróbuj wsadzić go ponownie. Może samo wyjęcie i ponowne włożenie coś zmieni?
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Możliwe, że po odpięciu klem po prostu się wszystko zresetowało.
    Dodam, że klema + oryginalna jest beznadziejna. Może i do szybkiego zdjęcia to jest ok.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ja tylko dodam, ze już nie jeden wymieniał alternatory ( uszkodzony/spalony ) a powodem był akumulator ... i dopiero wymiana akumulatora załatwiała sprawę...

    Ja polecam Autocrafta: www.akumulatory-baterie.eu
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-02-2014, 22:02
  2. sterownik swiec zarowych
    Napisany przez muzykjoker na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2013, 13:11
  3. podgrzewanie swiec zarowych
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-01-2011, 11:48
  4. [Fiat Ducato 2.3 2007] Migajaca kontrolka swiec i blad
    Napisany przez AndreCh na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-11-2010, 16:33
  5. [ukł. zapłonowy] Miganie lampki swiec zarowych w Pandzie
    Napisany przez Piotr BE na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-01-2010, 00:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check glow plugs

check glow plugs ducato

auto nie odpala po wymianie zarowki

glow plugs check

check glow plugs croma

check plugs glowcheck glow plugs fiat ducatogrzalka swiec zarowych stilo zdjecia check glow plugs fiat stilo jtdcheck glow plug duccatocheck glow plugs fiat bravo alfa bglow plugs fiat cromaSzarpniecie przy rozruchu jtdnie odpala za ktorym razie croma 2005nie odpala czy swiece sa problemem razie croma 2005wymiana swiecy zarowej fiat cromafiat ducato check glow plugshttps:fiatklubpolska.plcroma-446blad-swiec-zarowych-oraz-szarpniecie-przy-odpaleniu-na-zimnym-24125

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl