Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1,9 Jtdm 16V
    Rocznik
    2005

    Błąd przepływomierza

    Witam,

    Jestem świeżym użytkownikiem Cromy, bo mam ją dwa tygodnie, więc jakby co to z góry proszę o wyrozumiałość. Do tej pory wszystko super, ale w poniedziałek zapaliła się kontrolka check engine auto wróciło bez problemu na kołach, silnik normalnie pracuje i ma moc. Pojechałem na kompa skasowali błąd zrobili test i miało być OK. Dwa dni było OK a wczoraj kontrolka powróciła. Mechanik stwierdził że to błąd przepływki i to musiał być jaki fałszywy sygnał bo na testach nic nie wyszło. Mam kilka pytań. Czy przepływomierz się jakoś czyści w Cromie i czy po odłączeniu go na kostce błąd zniknie bo powróci do wartości domyślnych czy trzeba interfejs aby skasować. Dodam jeszcze że kostkę wyczyściłem a błąd nie gaśnie.
    Jeszcze pytanie na temat interfejsu, bo myślałem nad taki ale nie jestem przekonany czy będzie OK:
    Nowy Polski ELM327 v2 Euroscan 2015 diagnoza OBD2 (4990511908) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kup sobie >>TEN<< a zaoszczędzisz sobie czasu i pieniędzy na kupowanie interfejsów z którymi jest jakiś problem i program MES nie współpracuje. Sam kupiłem dwa ELM-y tańsze a później za radą forumowiczów kupiłem ten z linku i zaczęło wszytko działać jak należy. trzeba tylko skonfigurować go zgodnie z instrukcją na płycie.


    Nie popatrzyłem w twojego linka a to dokładnie ten sam interfejs z tego samego sklepu

    Każdy przepływomierz można wyczyścić, zdemontuj i umyj benzyną ekstrakcyjną zobaczysz co to da.
    Ostatnio edytowane przez Python28 ; 10-07-2015 o 15:56

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    80
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Podpinam do tematu,
    jak jest z czyszczeniem przepływki?odkrecamy puszke i czyścimy kratki?czy odkrecamy tez dwie śruby i czyscimy środek?.
    Python28 czy nie uszkodzimy przepływki po rozkreceniu jej...różnie ludzie gadają wiec chcialbym wiedzieć a znając twoje doświadczenie myśle że odpowiesz na te nurtujące mnie pytania.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Łatwo uszkodzić podczas czyszczenia. Niestety jeden przepływomierz mam już na sumieniu. Możesz próbować czyścić ale rób to bezdotykowo, tylko pryskając płynem czyszczącym. Nie wiem jak benzyna ekstrakcyjna ale są specjalne środki do tego, np. Liqui Moly (dość drogi), albo po prostu izopropyl (tanio ale trzeba w sklepie chemicznym). Możliwe że preparaty do styków elektrycznych też będą dobre (pewnie większość składu to właśnie alkohol izopropylowy).
    Tak czy siak NA PEWNO nie dotykaj niczym blaszek przepływomierza!

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Black_evili Zobacz post
    Jeszcze pytanie na temat interfejsu, bo myślałem nad taki ale nie jestem przekonany czy będzie OK:
    Nowy Polski ELM327 v2 Euroscan 2015 diagnoza OBD2 (4990511908) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Do tego Euroscanu potrzebny jest jeszcze adapter
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Po prostu nie wolno czyścic go mechanicznie tylko polewając i płucząc, on na pewno aż tak nie jest brudny.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dziś przeczyściłem czymś takim swój przepływomierz.
    Efekt piorunujący. Jakie cuda można osiągnąć zwykłym przeczyszczeniem elementu.
    Ostatnio takie samo wrażenie miałem jak spryskałem preparatem do styków, wtyczki wtrysków. Samochód nagle zaczął inaczej pracować. Bez jakiegoś szału, ale jest wyraźnie miększy na jałowym biegu.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Black_evili Zobacz post
    Mechanik stwierdził że to błąd przepływki i to musiał być jaki fałszywy sygnał bo na testach nic nie wyszło.
    Może to tylko słaby styk w kostce, lub/i jakiś delikatnie przetarty przewód ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2015
    Skąd
    piotrków tryb
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    alfa 156
    Rocznik
    2001
    jeśli mechanik potrafi odczytać parametry przepływomierza,to dobrze bo co jeśli nie

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Szczerze jeśli przepływomierz wywala błąd to mogło już dojść do uszkodzenia elektrycznego i przepływka może być nie do odratowania. Ale przeczyścić wkład zawsze warto, przy czym trzeba się liczyć, że nic to nie da. Są specjalne środki w sprayu. Potem suszenie i próba na drodze. Zanim cokolwiek zrobisz wyciągnij i obejrzyj wkład. Jeśli druciki pomiarowe będą czyste - będą miały kolor miodu - to czy czyszczenie coś da?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Szczerze jeśli przepływomierz wywala błąd to mogło już dojść do uszkodzenia elektrycznego i przepływka może być nie do odratowania. Ale przeczyścić wkład zawsze warto, przy czym trzeba się liczyć, że nic to nie da. Są specjalne środki w sprayu. Potem suszenie i próba na drodze. Zanim cokolwiek zrobisz wyciągnij i obejrzyj wkład. Jeśli druciki pomiarowe będą czyste - będą miały kolor miodu - to czy czyszczenie coś da?


 

Podobne tematy

  1. Diagnostyka przepływomierza powietrza - jak wykonać samemu?
    Napisany przez zbiguu1 na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 17-09-2014, 06:39
  2. Demontarz przepływomierza PROBLEM
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-09-2013, 12:29
  3. Czyszczenie przepływomierza
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2013, 13:01
  4. [JTD CF2] Pomoc w ocenie logów przepływomierza
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-02-2013, 18:39
  5. [1,9 JTD] Ocena sprawnosci przepływomierza po logach
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-03-2012, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl