Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Bulka159

Temat: Błąd P0238 - Ciśnienie turbo (spadek mocy podczas przyspieszania)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005

    Błąd P0238 - Ciśnienie turbo (spadek mocy podczas przyspieszania)

    Mam następujący problem z moją Cromą 2.4:

    Podczas przyspieszania, po zrobieniu kickdowna, auto ciągnie tak mniej więcej do 3500 RPM, po czym wywala check engine, silnik traci moc i turbina przestaje działać. Jak podepnę się z Multiecuscanem i skasuję bład, to później wszystko wraca do normy, oczywiście dopóki nie ciśnie się znów do dechy ponad 3000 RPM. Błąd jaki wyskakuje to "P0238 - Ciśnienie turbo" (załączam screen).

    Z tego co udało mi się dowiedzieć w sieci, to możliwe przyczyny to:
    1. Uszkodzone wężyki pomiędzy pompą podciśnienia a sterownikiem turbosprężarki.
    2. Uszkodzona rura łącząca intercooler z kolektorem.
    3. Zabrudzony / uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania.
    4. Zabrudzony / uszkodzony elektrozawór overboost.
    5. Zasyfiony EGR (mam zaślepkę z czterema otworami).
    6. Zatarta kierownica łopatek w turbinie lub same łopatki.

    Jako, że wiedzę "mechaniczną" mam raczej podstawową, mam prośbę czy ktoś z was mógłby zaznaczyć na zdjęciu silnika gdzie są te elementy? Tyle ile dam radę chciałbym spróbować powymieniać, posprawdzać i poczyścić sam. Jak to nic nie da, to dopiero wtedy będę jechał do mechanika.

    Udało mi się zlokalizować wężyki (1), rurę z IC (2) i EGR (5), co do czujnika (3) podejrzewam wtyczkę koło bagnetu, ale nie jestem pewien. Nie wiem natomiast gdzie jest overboost (4) i może wstyd się przyznać, ale ciągle nie jestem w stanie zlokalizować gdzie jest turbina w tym silniku

    Poza tym, czy ktoś może miał taki błąd i podobne objawy oraz przerabiał już ten problem?
    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    35
    Postów
    78
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego turbina w moim 1,9 jest miedzy chłodnicą, a silnikiem. U Ciebie też musi być w tej okolicy. Z tego co kojarzę to żeby ją wyciągnąć to musisz ściągać zderzak. Natomiast czyjnik overboost jest w pedale gazu, tzw klik na końcu. Jak pisze bzdury to proszę o poprawienie.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    27
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    Overboost zaznaczony na zdjęciu (ucięte troche), turbo pod tą osłoną gdzie numer 6. Wężyki podciśnienia również te które przychodzą do overboost - od pompy vacuum a drugi do turbo. Polecam najpierw zlokalizować i przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania. Będzię prawdopodobnie na lewo od EGR przykręcony bodajże jedną śrubką do kolektora. Taki mały z wtyczką. Nie wiem jak w 2.4 wygląda.
    silnik2.jpg
    Glow lubi to.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    791
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    zaznaczyłem 3 (kwadracikiem) czujnik doładowania wkręcony w kolektor dolotowy.
    na załączonym zdjęciu zaznaczyłem jeden wężyk na którym już widać pękniecie oraz zaznaczyłem wężyk który idzie do gruszki sterującej łopatkami turbiny.

    nie chcę straszyć ale sprawdź czy intercooler masz szczelny.

    zaznaczyłem również kółkiem wejście powietrza do turbiny.

    zacznij od czyszczenia czujnika doładowania (3), elektrozawór overboost (4) jeśli jest rozbieralny oraz EGR i profilaktycznej wymiany węży. polataj kilkanaście kilometrów w przedziale obrotów do 3 tys obrotów.

    mozna wyczyścić też czujnik ten zaraz przy filtrze powietrza.
    silnik2.jpg
    Pozdrawiam


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Dzięki za podpowiedzi!

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    753
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ten czujnik przy filtrze powietrza to jest przepływomierz - pod żadnym pozorem nie dotykać tego łapami lub narzędziami no chyba, że ktoś chce kupować nowy Jeśli czyszczenie to tylko "bezdotykowe" (np. Liqui Moly ma taki środek do czyszczenia przepływek).
    Pęknięcie na wężyku podciśnieniowym jest niewielkie i raczej jeszcze nie ma wpływu na nic (pęka na króćcu) ale jak najbardziej do sprawdzenia wszystkie węże.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    maciekpt - czy chodzi Ci o ten preparat: https://www.youtube.com/watch?v=kAdMB-p1np4 ?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Zanim zacznisz cokolwiek kręcić, rozkręcać, zrób normalny log :
    Logujesz zmierzone ciśnienie doładowania i oczekiwane
    Wykres pokaże gdzie mniej więcej szukać usterki.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Ok, zrobię dziś taki log i wrzucę tutaj.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    753
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    maciekpt - czy chodzi Ci o ten preparat: https://www.youtube.com/watch?v=kAdMB-p1np4 ?
    Tak, to chyba to.
    Oczyszczacz przepływomierza Autoryzowany sklep Liqui Moly

    Ale czyszczenie przepływki zostaw sobie raczej na koniec. Tak jak koledzy piszą przede wszystkim sprawdzenie węży (ogólnie sprawdzenie szczelności układu dolotowego), czyszczenia czujnika doładowania no i zrobienia logów.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Załączam log, wykres i screen errora. Będę wdzięczny za wskazówki.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    1, czy egr zaślepiony ?
    2, klapy wirowe? - błędy od nich jakieś są ?

    Turbo wstaje i dmucha tragedia.

    1a.Można podmienić czujnik doładowania, może głupoty wskazywać. Jakie masz ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju ? Jeśli zmierzone jest ok 1 bara , czyli atmosferyczne to jest ok.
    i wtedy

    1.sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia od "akumulatora" ( przy grodzi), do zaworu N75 ( pas przedni) i w dół rurką przy chłodnicy, i teraz wężykiem od chłodnicy do gruszki.
    To najłatwiej i najszybcie. Możesz też profilaktycznie wymienić je, jak kupuję średnice 4-5mm paliwowe i wciskam męcząc się strasznie

    2. Teraz sprawdzić szczelność rur od Filtra w dół do Turbiny , potem Ic i dolot. Patrz na złączki czy nie ma wycieków oleju, węże nie są popękane.
    3. Teraz przeprowadzić test pracy gruszki, można i powinno to się rozbić w pkt1 jak zmieniasz węże. Ręcznie poruszać sztangą czy działa i się nie przycina. Potem strzykawka taka 60-100cm3, węzyk i patrzysz jak sztanga się rusza.

    4. Przy ciepłym silniku na P dać w palnik aby zbuydować ciśnienie, słuchać czy gdzieś nie syczy.

    5. teraz już gorzej. Podmienić N75.
    6. Trudniej - sprawdzić Ic na szczelność
    7. ostateczność turbo na stół, patrz pkt 3, jak się przycin.

    Z wykresu stawiam na, nieszczelność Przy zaworze N75.

    Możesz powtórzyć loga dając jeszcze :
    tylko ciśnienie zmierzone i zadane oraz :
    Boost presure signal
    Boost control/solenoid


    Można podmienić czujnik doładowania, może głupoty wsklazywać. Jakie masz ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju ?
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    1. Czy egr zaślepiony?
    - tak, zaślepka z 4 otworami.

    2. Klapy wirowe? - błędy od nich jakieś są?
    - żadnych innych błędów poza P0238 nie ma.

    Sprawdzę ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju, zrobię nowego loga i wrzucę.
    Czy czujnik doładowania i N75 opłaca się czyścić czy lepiej od razu wymienić na inny?
    N75 = Overboost?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    4 otwory, lepsze jak pełna,ale ok, tedy nie bedzie uciekać boost.

    2. -ok


    N75 - jak będzie wiadomo że szfankuje, opłaca się nowy. Diagnoza, najlepiej podmienić.
    N75 to to ->
    https://sprzedajemy.pl/nowy-zawor-ci...a9f-nr15818807
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    Czy czujnik doładowania i N75 opłaca się czyścić czy lepiej od razu wymienić na inny?
    Opłaca się - ja czyściłem N75 i pomogło. Zrób test - stuknij w niego czymś i zobacz czy lepiej się zbiera. Tłoczek ma tendencje do przycierania się.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-08-2016, 09:24
  2. Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.
    Napisany przez mwx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2016, 06:35
  3. Wibracje podczas przyspieszania / ruszania.
    Napisany przez Yeti1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2014, 00:09
  4. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 14:09
  5. Bravo JTD 105 przydlawi sie podczas przyspieszania.
    Napisany przez arekarek73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2012, 18:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl