Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez RafalWawa

Temat: Błąd P0203 - kostka elektr wtryskiwacza 3go cylindra?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Błąd P0203 - kostka elektr wtryskiwacza 3go cylindra?

    Witam,

    Przejechałem Cromą po drogach południowej Europy ponad 4000 km i wczoraj gdy wracałem, wycięła mi psikusa na 90km przed W-wą :/ nagle poczułem jak na tempomacie jakby poszarpywało, potem coraz mocniej, aż w końcu kontrolka EOBD + kontrolka "zółta" i komunikaty o niedostęności esp, hh, itp ( systemów przyhamulcowych). coraz gorzej pracujący silnik, i narastające wibracje. Parę km przejechałem bo akurat nie było zjazdu, jak zjechałem podpiąłem kompa (akurat miałem) i widzę - błąd jak w tytule, wtryskiwacz cylinder 3, i info że powodem tego błędu jest fakt iż ecu nie odebrało sygnału z czujnika. Assistance auto na lawetę i dziś dochodzenie co jest. Doczytałęm już że są to "książkowe" objawy awarii kostki - złączki elektr do cylindra. Odpiąłem dziś kostkę, podopychałem, i auto odpaliło, chodziło normalnie korekty na cylindrach prawidłowe, , ale po paru km ponowny problem )identycznie jak wczoraj). Dotoczyłęm się do domu, nic tylko trzeba będzie wymienić chyba tą kostkę
    Ma ktoś może instrukcję jak to zrobić? Nie chcę czegoś uszkodzić...

    Jak tosię wogóle nazywa (ten element) bo nie mogę nigdzie jej wyszukać?

    Edit:

    Na forum vectry
    http://forum.vectraklub.pl/index.php...kiwacza/page-8

    znalazłem info że opel wypuścił zestaw naprawczy do tego diadostwa, jest on nawet dostępny w sklepie http://sklep.dixi-car.pl/zestaw-napr...zy-p-2191.html

    Któś wie czy ten zestaw od opla pasuje do fiata, i do mojego modelu (m-jet 150KM 2005 rok)?

    Czy ktoś się orientuje, czy może Fiat też coś takiego wypuścił? Jeśłi tak - jakie ma numerki?
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 20-07-2015 o 22:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dzwoniłem u mnie w Gdańsku do kilku ASO i wszędzie mówili, że takiego zestawu nie ma. Można całą wiązkę kupić za 1,5 tysia.
    Tu masz tańszą alternatywę - ale bez przewodów.

    Obudowa gniazdo wtyk kostka Z/2 WTRYSK NT - FIRMA MTA | ZPUH ALICJA DUDZIK

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dzięki za info, hmm - czyli wygląda na to że fiat tego nie ma :/
    Ciekawe czy to jest to samo co w oplu ( "na oko" wygląda tak samo), zadzwonię tam jutro i pogadam. Dzięki za namiar na samą kostkę - jest to odpowiedniej jakości? (bo firma nieco "krzakowato" mi wygląda...). NIe mogę wywnioskować ze zdjęć.. jak to się podpina do przewodów? tam są wkręty czy też trzeba lutować?

    Pogadam też z oplem - nie są to wielkie pieniądze więc może by to zrobili (o ile to pasuje) i nie musiałbym się chcrzanić (zwłaszcza że serwis opla mam blisko)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Oplowskie pasować jak najbardziej powinny. To te same silniki z19dth.
    Firma rzeczywiście wygląda krzakowato Nie zamawiałem, bo u mnie póki co pomogło przeczyszczenie styków i tytyrytka.

    Zatrzaski mam uszkodzone już w dwóch wtyczkach i ten zestaw oplowski zaczyna się robić drogi. Chwilowo muszę się zmierzyć z dwumasą i sprzęgłem :/

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Oplowskie pasują Zakupiłem dziś rzeczony powyżej zestaw, 15 min dłubaniny pod blokiem i auto chodzi jak cacy

    Po kolei:')
    Dostaje się paczkę z kostką, blokadą kabla i .. całym pękiem kabli z końcówkamu "żeńskimi' (we wtryskiwaczu są "męskie Na początek nie bardzo wiedziałem po co ich aż tyle, ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku że tam są po prostu druty różnej grubości, być może różne modele silnika wymagają różnych gubości kabla... sprawdziłem co mam w Cromie, mam kabel o przekroju żyłki 1mm, i taką też parę wybrałem z zestawu
    1 krok - odpiąłem starą końcówkę (trzeba zwolnić zółtą "zawleczkę" wysuwając ją lekko do siebie w kostce, a potem dociskając u góry zapadkę końcówka lekko schodzi.
    2 krok - wydłubałem 2 kable z osłony plastikowej i oznaczyłęm je naklejając różnokolorowe taśmy - by oznaczyć który kabel lewy a który prawy. Takie same tasmy i w tej samej kolejności nakleiłem z lewej i prawej strony wtryskiwacza, by nie mieć ew wątpliwości
    3 krok - odciąłem jeden kabel tuż przy starej wtyczce, i zdjąłem izolację z ok 1 cm
    4 krok - wsunąłem końcówkę ze stykiem z nowego kabla w odpowiednie gniazdo nowej wtyczki, analogicznie do tego który obiąłem na starej (jak obciąłęm lewy, to wsunałęm nowy w lewą dziurę nowej końcówki)
    5 krok - przyciąłem na odpowiednią długość nowy kabel, ściągnąłem izolację z ok 1 cm kabla, a następnie skręciłem oba przewody (stary i nowy)
    6 kok - upewniłem się że podpiąłem właściwe przewody (jeśli robię lewą stronę to stary lewy łączy się z nowym lewym)
    7 krok - Powtórzyłem kroki 3,4,5,6 dla prawej (drugiej) strony
    8 krok - wpiąłem końcówkę we wtryskiwacz, i lekko zaizolowałem kable by nie było możliwości zwarcia ani styku do body silnika
    9 krok - podpiąłem kompa, załączyłem zapłon, odpaliłem silnik. Pracował jak należy, ale wyświetlał bład eobd, Skasowałem ten błąd i zacząłem monitorować korekty na wtryskach
    10 krok - po 10 min poprawnej i równej pracy silnika - jazda próbna na ekspresówce i w warunkach miejskich. Wszystko było cacy, silnik pracował równiutko
    11 krok (po ok 2 godz jak silnik ostygł) - rozebrałem izolację, polutwałem przewody, założyłem ponownie, tym razem już solidnie izolację

    Wszystko działa jak nalezy Koszt roboty - 94,87 (zestaw naprawczy Opla), + ok godziny pracy (wymiana to ok 15 min, do tego jazda próbna)
    pezet3 lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Kostka 3 wtryskiwacza i dziwne powiązane błędy
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-09-2014, 20:05
  2. Punto 1.2 8V, - Szarpanie, nierówna praca, błąd P0203
    Napisany przez marcinlycha na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-12-2013, 17:22
  3. Przekładka elektr. szyb
    Napisany przez KaaC na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-08-2013, 15:21
  4. BŁĄD P07000 I P0203 wtryskiwacz i skrzynia biegów
    Napisany przez jandej1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-01-2013, 06:46
  5. Podnośniki elektr. szyb
    Napisany przez zoltanII na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-12-2008, 10:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0203

blad wtryskiwacza p0203

blad p0203 obecny fiat

mercedes blad p0203-8

kostka wtryskiwacza 1.3 multijet

kostki przy cylindrach

blad P0203

co oznacza kod P0203

p0203 opel

p0203 alfa romeo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl