Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Voyager1

Temat: Błąd P0091 i P0092 po wymianie filtra paliwa  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008

    Błąd P0091 i P0092 po wymianie filtra paliwa

    Witam, mam problem z układem paliwowym. Dwa dni temu po wymianie filtra paliwa, auto zaczęło pokazywac błędy. Filtr zakupiłem oryginalny fiatowski OE. Podczas próby odpowietrzania, w filtrze było słychać cały czas przelewające sie paliwo, dopóki pracowała pompka (pare sekund) i tak za każdym razem, kiedy przekręcałem zapłon. Filtr cały czas sie napełniał, do momentu pracy pompki, na poczatku dłużej kręcił, później palił od strzała. Problem wyskoczył po ujechaniu 500 metrów, auto zgasło, zapaliła sie kontrolka cheek engine, komputer pokazał dwa błędy 0091 i 0092. Po skasowaniu i ujechaniu 2km, ponownie wyskoczył cheek, lecz tym razem auto nie zgasło, na biegu jałowym z obudowy filtra dochodzi szum, przelewającego się paliwa. Pytanko, czy to moze byc wina wadliwego filtra, czy może uszkodził się zawór ciśnienia na listwie? dodam, ze autko kupiłem w zeszłym roku i wszystko w nim wymieniłem, łącznie z płynem w układzie chłodzenia. Filtr paliwa zostawiłem na koniec, gdyż znajomy zapewniał, ze był zmieniany w 2016r. Stary filtr już rozciąłem i nie mam jak podmienić, dodam, ze ten stary filtr wygląda jakby od nowosci nikt go nie wymieniał, juz sam kolor paliwa który z niego wylatuje, róznie sie barwą od nowego. Może po założeniu nowego filtra, auto dostało ciśnienia i cos się rozszczelniło, w układzie wtryskowym. Chetnie dodam logi z wczoraj, kiedy wyskoczył cheek i z dzisiaj, kiedy to zrobiłem sobie trase 10km, tylko mam problem z dodaniem na serwer, wyskakuje błąd. Prosze o jakąś porade, autko to fiat croma 1.9 16V 150 konna z 2008r, w logach jest różnica w ciśnieniu paliwa nawet do 500bar, po rozcięciu starego filtra, na obudowie jest data jego produkcji MAJ 2010r. pozdrawiam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    w załączeniu przesyłam dwa logi
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez Arachner ; 12-05-2018 o 12:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Filtr metalowy czy wkład? Poczytaj o załączaniu logów bo to coś co wkleiłeś jest nieczytelne. Co to jest cheek?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Zaciąga lewe powietrze na przewodach. Połączenia nie są hermetyczne lub źle zostały złożone i to wszystko. Silnik nie chodzi na powietrzu tylko na paliwie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Filtr metalowy czy wkład? Poczytaj o załączaniu logów bo to coś co wkleiłeś jest nieczytelne. Co to jest cheek?

    cheek - kontrolka silnika, wkład metalowa pucha, tam nie ma co zepsuć, jeden kruciec grubszy, drugi chudszy, wszystko na szybkozłączkach, plus czujnik wkrecony w obudowe filtra. wkleiłem rarem logi (trzeba je rozpakować) , robione programem Fiat Ecu Scan, wystarczy je odtworzyć w tym programie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Zaciąga lewe powietrze na przewodach. Połączenia nie są hermetyczne lub źle zostały złożone i to wszystko. Silnik nie chodzi na powietrzu tylko na paliwie.
    powiedzmy, ze chodzi na mieszance paliwo-powietrznej. lewe powietrze? tam sa szybkozłączki, chyba, że one nie trzymają. Czy po zapłonie pompka ma cały czas pompowac paliwo do filtra?

    zdjęcie pierwszego loga, przy pierwszym błedzie croma.JPG
    Ostatnio edytowane przez Arachner ; 12-05-2018 o 17:09

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Arachner Zobacz post
    powiedzmy, ze chodzi na mieszance paliwo-powietrznej.
    To po co się pytasz jak wiesz lepiej?
    Stomil lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    1. Jednak Sosnowiec to nie tylko memy.
    2. cheek to chyba smarki z nosa albo ch... wie co. CHECK miałeś na myśli?
    3. Dzięki za podpowiedź o programach archiwizujących. Rozpakowałem i jeszcze raz powtarzam - wkleiłeś nieczytelne g...no!!!
    4. Podróżnik wszystko napisał a Ty swoje.
    5. Mniej komputera a więcej zdrowego myślenia!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    1. Jednak Sosnowiec to nie tylko memy.
    2. cheek to chyba smarki z nosa albo ch... wie co. CHECK miałeś na myśli?
    3. Dzięki za podpowiedź o programach archiwizujących. Rozpakowałem i jeszcze raz powtarzam - wkleiłeś nieczytelne g...no!!!
    4. Podróżnik wszystko napisał a Ty swoje.
    5. Mniej komputera a więcej zdrowego myślenia!
    po co te pajacowanie i czepianie sie literówki, skoro wiadomo o co chodzi? co jest dla ciebie nieczytelne? plik ten trzeba odtworzyć w programie MES. i tyle nie myśł, bo sobie krzywdę zrobisz :v

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Wytrzeźwiej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Wytrzeźwiej.
    nie piję! sportowy tryb zycia mi na to nie pozwala

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    No cóż, myślałem że to chwilowa niedyspozycja. Żegnam.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    38
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2008
    I jak dało się rozwiązać problem? Jak tak to proszę o jakiś opis.
    Pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał tomasch19 Zobacz post
    I jak dało się rozwiązać problem? Jak tak to proszę o jakiś opis.
    Pozdrawiam
    w zasadzie to samo sie uspokoiło, przejechałem 100km i nie zauważyłem problemów z filtrem, w szybkozłączkach na wszelki wypadek wymieniłem oringi i zajrzałem do zaworu w pompie CR ale nie zauważyłem, żadnych nieprawidłowości. Wydaje mi sie, że poprzedni właściciel od kupna tj 2011 nie zmieniał filtrów, autko dostało czystego paliwka i zgłupiało na chwile. Zamówiłem do płukania całego układu wtryskowego diesel spulung, tak na wszelki wypadek. Po przepłukaniu sprawdze ciśnienie paliwa i korekcje wtryskiwaczy. Zał zdjęcie tego co wyleciało ze starego filtra. Dodam również, że spalanie w miescie spadło z +/-10l do 8l z hakiem pozdrawiam
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Arachner ; 17-05-2018 o 01:09

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Spadło spalanie czy wskazanie komputera odnośnie spalania?
    Jeśli ciśnienie był za niskie z powodu zatkanego filtra paliwa to wtryskiwacze były otwierane dna dłużej więc wskazanie z komputera mogło być bardzo mocno zawyżane..

    Ogólnie "bomblowanie" wskazywało , ze coś jednak się nie może odpowietrzyć..
    Trzeba było zdjąć klemy z akumulatora aby od nowa auto/silnik się zaadaptował...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    45
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtdm
    Rocznik
    2008
    spadło spalanie na kompie zawsze pokazywał +/- 10l w mieście, teraz pokazuje 8.5l, zrobie tak jak piszesz, rozłącze aku, czy mam zewrzec klemy plusowa z minusową po ich zdjęciu z akumulatora?


 

Podobne tematy

  1. Po wymianie filtra paliwa długo kręci
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-01-2017, 07:23
  2. Po wymianie filtra paliwa zapowietrza się..
    Napisany przez Dragon2205 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-05-2016, 23:08
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2014, 13:53
  4. Stilo gaśnie. P0091, P0092/P0094
    Napisany przez bart1991 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-04-2014, 17:40
  5. Po wymianie filtra paliwa gorzej odpala
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-08-2010, 15:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446blad-p0091-i-p0092-po-wymianie-filtra-paliwa-41137

p0092 fiatfiat sedici 1900 diesel komputer error p00092po wymianie filtra paliwa blad stilop0091 fiat ducatoprzyb przyspieszeniu wlacza sie p0091p0091 dukatop0091 p0092dukato p0091 p0092suzuki sx4 p0091 po zapowietrzeniu ukladubravo Ii po wymianie filtra paliwa bladp0091 po wymianie filtra paliwaniedrozny filtr paliwa blad po wymianie bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl