Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 57 z 57
  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Na chwilę obecną brak jest błędów w jakimkolwiek systemie. Włączniki świateł STOP to już nie tylko styk do świateł, ale tempomat działa. Teoretycznie mam najechane 149000km, a praktycznie 215. Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże, czy zaszkodzi? Bo wiele się naczytałem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    38
    Postów
    400
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Olej w skrzyni należy wymieniać i kropka. Nie ma żadnej dyskusji na ten temat, jeśli ktoś twierdzi że nie ma takiej potrzeby jest idiotą i nie ma pojęcia o budowie automatycznej skrzyni biegów. Jeśli chodzi o czujnik stopu to działa on w ten sposób że, w pozycji gdy naciskasz pedał hamulca otwiera się jeden obwód a zamyka drugi w momencie puszczenia hamulca sytuacja jest analogiczna.

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    No i mamy już jakiś postęp. Ani skrzynia, ani gaz, czy hamulec.
    Byłem dziś u automatycznych skrzynkowców i nie stwierdzili problemu ze skrzynią, choć olej wymienić trzeba. A jak do nich jechałem, to przed jednymi światłami ... zgasł mi silnik. Zatelepotało, przydusiło, pykło i zdechło. Jakby mu czegoś brakowało. Tak se wykoncypowałem, że pewnie paliwa, choć filtr wymieniałem rok temu (12tys.) Jak silnik się nie kręci, to i skrzynia działać nie będzie.
    Jutro się do niego dobiorę i dam znać.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 04-03-2015 o 21:34

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    38
    Postów
    400
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dziwne objawy piszesz, sam jestem ciekaw co takiego jest nie tak. Gdyby nie to że ludzie od automatów skrzynie wykluczyli to obstawiał bym zamiennik momentu a w takiej sytuacji nie mam zielonego pojęcia. Filtr paliwa? na wolnych obrotach? Aż zgaśnie silnik? Mało prawdopodobne, najpierw zaęło brakować by wyższych obrotów na wyższym obciążeniu.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    41
    Postów
    80
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał hudini1974 Zobacz post
    No i mamy już jakiś postęp. Ani skrzynia, ani gaz, czy hamulec.
    Byłem dziś u automatycznych skrzynkowców i nie stwierdzili problemu ze skrzynią, choć olej wymienić trzeba. A jak do nich jechałem, to przed jednymi światłami ... zgasł mi silnik. Zatelepotało, przydusiło, pykło i zdechło. Jakby mu czegoś brakowało. Tak se wykoncypowałem, że pewnie paliwa, choć filtr wymieniałem rok temu (12tys.) Jak silnik się nie kręci, to i skrzynia działać nie będzie.
    Jutro się do niego dobiorę i dam znać.
    Pozdrawiam
    Witam
    Pozwole napisać coś od siebie. Mój automat zachowywał się w podobny sposób. Hamując (podkreślam HAMUJĄC, nie dotyczy samoistnego zwalniania po zdjęciu nogi z gazu)- przed światłami, pasami czy po prostu zwalniając powodował efekt wyglądający jak by hamować autem z manualem bez wciskania sprzęgła - gasił silnik. Auto drżało, lekko silnikiem telepało. Komputer nie pokazywał żadnych błędów skrzyni. Pomogła - wymiana oleju w skrzyni a pozniej jej autoadaptacja (czy jakoś tak to mechanik określił). Wszystkie problemy ustąpiły. Tak że proponuję zanim wydasz pieniądze na poszukiwania gdzieś indziej zacznij od zmiany oleju. Myślę ze na 99% pomoże.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Cool

    Witam po przerwie.
    Dawno mnie tu nie było, a sprawa jest prozaiczna.
    Kiedy pierwszy raz napisałem tu posta pytałem o dziwny dźwięk, jakby świszczenie, zwłaszcza przy zmianie biegów. Byłem zaniepokojony, bo myślałem, że pochodzi od skrzyni. Potem zaczęły się problemy z mocą, a nawet gaśnięcie silnika. W tyle głowy miałem klejące się sprzęgła i hamulce właśnie w skrzyni. I koszty. Dodatkowo naczytałem się o klapach kolektora, wszystkich tych problemach. Okazało się, że te klapki też mam spitolone, cięgno spadło, a po złączeniu ich cuzamen do kupy wywala mi błąd. Ale to też nie było przyczyną. Problem tkwił w ... zaworze EGR. Zacierał się. Blokował w pozycji otwarty. Po oczyszczeniu już działa, ale pozostał ten świszcząco-piszczący dźwięk. Zwłaszcza podczas zmiany biegów. Poza tym okazało się, że (zawór posiada dwie komory i dwa grzybki zamykające) jeden zaworek nie trzyma. Uszczelka pomiędzy zaworem EGR a kolektorem ssącym jest tzw. pozmianowa (pełna z czterema małymi otworami). Mimo to ciśnienie spalin z powodu nieszczelności jednego z zaworków potrafi uchylić cały zawór i mamy szarpania, świszczenia, braki mocy ... Czyli nie skrzynia (a takie miałem obawy, dlatego zacząłem pisać w tym temacie), nie klapki, ani filtr paliwa. Po całkowitym zaślepieniu dolotu do EGR wszystkie te problemy zniknęły. Tylko wywaliło błąd zbyt małego przepływu. Dlatego przygotowałem sobie specjalną uszczelkę na dolot do EGRa (pełną z małą dziurką) i w najbliższym czasie ją zamontuję. Zobaczymy co się będzie działo
    Takie nerwy, a przyczyna prozaiczna
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 24-04-2015 o 21:32 Powód: uzupełnienie

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    646
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Odgrzeje temat. Dziś pierwszy raz dopadły mnie "cuda" z moja ASB. Ale po kolei. Pacjent to Cromka jak w opisie nalot 230 tys., olej w skrzyni dynamicznie wymieniany 30 tys. km (ok. 15 miesięcy) temu. Do dziś żadnych niepokojących objawów biegi zmieniają się płynne, brak szarpnięć, kick down działa OK itp. innymi słowy idylla. Jednak dziś skrzynia zaczęła wariować. Musiałem mocniej przyspieszyć o tu doopa. Obroty wzrastają a auto nie ciągnie.Na blacie nie wyskakują żadne kontrolki skrzyni nic. Próby zmiany biegu manualnie nic nie dały po chwili toczenia poczułem że samochód powoli zaczyna ciągnąć i jakoś przejechałem ostatnie 4 km pod dom. Po podłączeniu kompa i dokładnym przeskanowaniu nie był jakichkolwiek błędów ani skrzyni ani silnika ani innych modułów. Myślę sobie mały foszek Cromka strzela wiec kolejna próba drogowa. Przy spokojnej jeździe wszystko OK jednak przy próbie kick down znowu doopa. Obroty rosną a ja zwalniam aż do zatrzymania i nic. Mielę drążkiem, próbuję manualnie, wrzuciłem R a potem D i powoli z wyczuwalnym prześlizgiem dałem radę ruszyć. Z kłopotami dotarłem pod dom. Miałem wrażenie jakby nie było przekazania napędu tak jakby sprzęgło padło (?). Znów komp i znów "0" błędów. Sprawdziłem jeszcze czy nie gubię oleju ale pod samochodem sucho. Myślę, że do trzech razy sztuka i muszę dokładnie sprawdzić kiedy "gubię ten napęd" aby dokładnie wytłumaczyć w serwisie. I z trzecim razem - wszystko było OK. Samochód pięknie przyspiesza, zmienia biegi płynnie a i po depnięciu kick down działa jak należy. No i jestem głupi. Cóż to mogło być? Elektrozawory raczej nie , mechanicznie to raczej by nie było później cudownego ozdrowienia. Macie Koledzy jakieś pomysły. Poniżej screeny z MESa:
    21.02.18 ASB 2 (1).PNG21.02.18 ASB 2 (2).PNG

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    elektrozawory na 99%, mam to samo, przy normalnej jezdzie automat działa jak złoto, próba jazdy dynamicznej konczy sie jak u ciebie

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    646
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Jutro będę się kontaktował z serwisem ASB aby umówić wizytę i może dowiem się czegoś więcej. Jedno pytanie Kolego chrom długo bujasz się z tą przypadłością? I czy przy zachowaniu ostrożności da się z tym jeździć?

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    jakieś pół roku :-) a że jeżdzę tylko "w koło komina" to nie ma problemu bo pojechać dynamicznie nie ma gdzie i po co. Ale na wiosne bedzie trzeba cos z tym zrobić. Aktualnie szukam serwisu ASB który wymieni to co trzeba a nie wszystko.

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    646
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Dzięki Kolego za info. Mam umówioną wizytę w serwisie ASB na Trakcie Lubelskim (poleconym przez mojego kolegę mechanika). Jak będę już po wszystkim to podzielę się doświadczeniami i odczuciami co do tego serwisu. Mam nadzieję, że może i Tobie przyda się ten namiar.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    bede wdzieczny, jak sie spisza u Ciebie to beda mieli ze mnie klienta


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 13:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 19:24
  3. Brava 1.2 - Lewarek, Skrzynia biegów - Co jest powodem? (Film)
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-09-2012, 08:06
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 16:29
  5. [skrzynia biegów] czy jest mozliwosc rozebrania drazka zmian
    Napisany przez kamilx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2010, 17:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automatyczna skrzynia

fiat skrzynia automatyczna problem fiat croma skrzynia automatyczna opiniecroma skrzynia automatyczna opinieaisin wysprzegla miedzy biegamitf80sc szarpie redukcji 3 2af40 za wczesnie biegcroma skrzynia automatycznaskrzynia automatyczna fiat cromaaisin af40 1.9 do 2.4pisk automatyczne skrzyniaf 40 czwarty biegposlizg przy zmianie biegow skrzynia tf-80opinie automatyczna skrzynia fiatowskaskrzynia automatyczna fiat opiniefiat croma automat po wlaczeniu biegu ciagnieblokowanie drazka w automacie w fiat cromaslizganie skrzyni tf80poslizg podczas zmiany biegow af40

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl