Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    Poprzednio jeździłem Foresterem z automatem. Samochód był super ale skrzynia już nie. Takiego muła to.... Ale to był mój pierwszy, wymarzony automat, więc nie narzekałem za bardzo. Tym bardziej, że przynajmniej w terenie nie paliłem sprzęgła.
    Teraz jest Croma A/T. Ta szybkość przełożeń mnie urzekła (na początku :-) ). Jednak ruszanie od zera jest wolniejsze niż w Subaru. Fiatowska skrzynia po kilku (około 10) sekundach ciągłego trzymania nogi na hamulcu,
    gdy auto stoi, rozłącza napęd. Nie mieli oleju non stop. Szarpnięcie może być odczuwane przy próbie nagłego startu spod świateł ponieważ po puszczeniu hamulca wpierw spina się skrzynia a dopiero potem ciągnie do przodu.
    Niestety, to nie sportowiec. Puszczamy hamulec, delikatnie na gaz i majestatycznie (w pierwszym momencie) ruszamy. Jeśli taka wola, po momencie - w palnik.
    To nie jest fiatowska skrzynia a japoński AISIN, znany z dziesiątek aut (Volvo, Ford, Peugeot, Saab, Citroen, Opel...).
    By ruszyć z kopyta, musisz zrobić jak w amerykańskim filmie :-) Trzymając hamulec nożny, naciśnij gaz. Po chwili puść hamulec, dodaj gazu i zobaczysz istotną różnicę w ruszaniu. Automat lepiej rusza na obciążeniu (hamulec, lub pod lekka górkę).

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    To nie jest fiatowska skrzynia a japoński AISIN, znany z dziesiątek aut (Volvo, Ford, Peugeot, Saab, Citroen, Opel...).
    By ruszyć z kopyta, musisz zrobić jak w amerykańskim filmie :-) Trzymając hamulec nożny, naciśnij gaz. Po chwili puść hamulec, dodaj gazu i zobaczysz istotną różnicę w ruszaniu. Automat lepiej rusza na obciążeniu (hamulec, lub pod lekka górkę).

    pzdr
    ................. a po paru ( nastu) takich startach szykuj skrzynkę by pozbierać do niej to co zostanie ze skrzyni. Brawo !

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    ................. a po paru ( nastu) takich startach szykuj skrzynkę by pozbierać do niej to co zostanie ze skrzyni. Brawo !
    Ja Ci tylko napisałem jak możesz uzyskać efekt pocisku przy ruszaniu. Specjalnie poparłem "amerykańskim filmem"
    Równie niezdrowy (dla sprzęgła i dwumasy) jest start z kopyta na jedynce w manualnej skrzyni. W dieslu na to trzeba uważać.
    Żeby było jasne: nie polecam! :-)
    Mi absolutnie wystarczy zwykły start w Cromie w automacie.
    Do żwawego ruszania mam Bravo w benzynie i manualnej skrzyni.

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS: przy normalnym starcie zbiera się przyzwoicie: https://www.youtube.com/watch?v=SoZPXAvlZYo

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    https://www.youtube.com/watch?v=SoZPXAvlZYo
    No tak licznikowo to jakieś 9 sek. do setki.

    BTW to Twój filmik? But w podłogę od razu czy jakaś inna technika? U mnie się chyba trochę szybciej zbiera na starcie gdy trzymam hamulec i go delikatnie luzuję -> czuć, że skrzynia puszcza napęd i wtedy puszczam hamulec całkowicie. W sumie podobnie do tego co napisałeś dwa posty wcześniej ale bez dodawania gazu

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Do żwawego ruszania mam Bravo w benzynie i manualnej skrzyni.
    I jak duże jest twoje zdziwienie jak na światłach Croma w automacie znika gdzieś z przodu jak ty ruszasz żywo swoim Bravo?

  7. #36
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Croma w automacie znika gdzieś z przodu
    potwierdzam, i to zdziwienie na twarzy urzytkownikow niemieckiej motoryzacji, którzy na kolejnych swiatłach juz nie prubóją dotrzymac kroku i to mimo lekko zamulonej skrzyni w cromuli

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Ja rownież potwierdzam to zdziwienie, ostatnio nowy passat w kombi probowal dotrzymac kroku ale musial uznac wyzszosc Fiata...

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    A ja łeb w łeb z Ocatwią kombi.
    Muszę coś z mocą mojego auta wykombinować, bo żeby ze Skodą.....?

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Octavia 3 1.4 TSI mojego teścia naprawdę nieźle sobie radzi 140 KM i w papierach przyspieszenie 8,4 sek do setki czyli lepiej niż Croma

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    porównaj masę skody i cromy - jak na tak ciężkie auto jak croma to przyspiesza bardzo dobrze
    ps. jak do tej pory to wszystkie auta typu tdi zostają za moją cromą

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Jasna sprawa. Swoją drogą coraz cięższe te auta teraz. Byle wypierdek waży teraz ponad tonę.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    245
    Auto
    Croma 150
    Dużo opinii znalazłem na temat ospałego automatu w cromie - czy ten "problem" dotyczy jedynie startu od zera czy także ospale jest na wyższych biegach, powiedzmy z 3 na 4?

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Trochę przysypia na starcie ale później jest ok. Na pewno nie zmienia biegów wolniej niż taki typowy kierowca, który nie jest nastawiony na bicie rekordów czy ściganie

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    (...)
    Teraz jest Croma A/T. Ta szybkość przełożeń mnie urzekła (na początku :-) ). Jednak ruszanie od zera jest wolniejsze niż w Subaru. Fiatowska skrzynia po kilku (około 10) sekundach ciągłego trzymania nogi na hamulcu,
    gdy auto stoi, rozłącza napęd. Nie mieli oleju non stop. Szarpnięcie może być odczuwane przy próbie nagłego startu spod świateł ponieważ po puszczeniu hamulca wpierw spina się skrzynia a dopiero potem ciągnie do przodu.
    Niestety, to nie sportowiec. Puszczamy hamulec, delikatnie na gaz i majestatycznie (w pierwszym momencie) ruszamy. Jeśli taka wola, po momencie - w palnik.
    I tak było do dziś.
    W pewnym momencie, zatrzymując się przed światłami, miałem wrażenie, że coś zbyt mocno pcha mnie do przodu. Po zatrzymaniu silnik szarpał i rzucał całym autem. Po chwili ustało. Ruszyłem bez problemów. Po pewnym czasie, podczas zwykłej jazdy, nawet nie za szybkiej, przy delikatnym przyspieszaniu, znów zaczęło się szarpanie. Ale nie takie, jakby na jeden cylinder nie palił, tylko jakbym dodawał i odejmował gaz, bardzo szybko. No i nie chciał przyspieszać. Po chwili ustało. Po zatrzymaniu na światłach znów coś pchało mnie do przodu i trzęsło całą budą. Nie ustąpiło. Gdy chciałem ruszyć nie udało mi się. Tylko się toczyłem. Tak stoczyłem się na chodnik, by nie blokować ruchu. Nie gasiłem silnika. Wrzuciłem na Neutral, przestało szarpać. Wrzuciłem na R, ruszył, potem na D, ruszył. Wszystko gra, pojechałem dalej. W silniku ani w skrzyni brak błędów. Myślałem, że zapchany DPF. Gdy zbadałem miał 93%. Dopaliłem. Po kilkugodzinnym postoju ruszył normalnie, ale po kilku minutach jazdy znów nie miał mocy, trochę szarpał. Nie przyspieszał. Dopiero kiedy wcisnąłem Kick-down poszedł. Wróciłem do domu już bez problemów. I teraz nie mam punktu zaczepienia. Silnik nie halo? Skrzynia? Pedał gazu, czy czujnik pedału hamulca? Ktoś tak miał?
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 03-03-2015 o 21:11

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Pedał gazu możesz wykluczyć, znajdują się tam dwa nadzorujące się na wzajem potencjometry każdy którykolwiek sfiksuje wywala błąd i tryb awaryjny. Czujnik pedału hamulca łatwo możesz sprawdzić, światła stop są albo ich nie ma. Jak masz tempomat to czujnik hamulca ma dwa styki i również możesz go sprawdzić albo zwyczajnie miernikiem albo podłącz komputer. Na moje oko zaczyna wariować skrzynia może przycina się któryś elektrozawór?


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
  3. Brava 1.2 - Lewarek, Skrzynia biegów - Co jest powodem? (Film)
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-09-2012, 09:06
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
  5. [skrzynia biegów] czy jest mozliwosc rozebrania drazka zmian
    Napisany przez kamilx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2010, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automatyczna skrzynia

fiat skrzynia automatyczna problem croma skrzynia automatycznafiat croma skrzynia automatyczna opinietf80sc szarpie redukcji 3 2af40 za wczesnie biegcroma skrzynia automatyczna opinieaisin wysprzegla miedzy biegamiskrzynia automatyczna fiat cromafiat croma automat po wlaczeniu biegu ciagnieblokowanie drazka w automacie w fiat cromaskrzynia af40 opinietf-80sc cromacroma 2.4 skrzynia biegowskrzynia automatyczna fiat opiniefiat croma 19 skrzynia automatyczna szarpieopinie automatyczna skrzynia fiatowska

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl