Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 51
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    No ja jestem po wakacjach, trasa 1500 km, duza czesc z tej trasy to wlasnie autostrady i powiem szczerze zadnych problemow ze skrzynia nie zauwazylem.

    Generalnie jestem jakos nastawiony na to ze moze cos sie podziac, i porownujac koszty manuala i automata to nie sa jakiea kosmiczne ceny . Koszt nowego sterownika to cos okolo 3500 tys(gdzies tak mi sie obilo o uszy) do tego robota, olej a kpl do manuala z robota powiedzmy kolo 3 tys. Ja jestem tylko ciekawy jaka jest zywotnosc skrzyni po takiej naprawie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    U mnie przy przebiegu 210 tys. skrzynia pracuje wzorowo.
    Olej wymieniony statycznie przy 200 tys. km
    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    32
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    U mnie po dwóch wymianach statycznych wyraźnie zmniejszyło się szarpanie przy zmianie biegów ale nie zniknęło całkiem - czasami się pojawia.
    Najbardziej mnie irytuje sposób reakcji skrzyni. Wg mnie to wina oprogramowania, komputer uczy się stylu jazdy i przełącza sam charakterystykę pracy, więc jak nagle naciskasz gaz podczas spokojnej jazy - głupieje. Za to byłem pozytywnie zaskoczony jak jeździł w górach - zmiana przełożeń, zupełnie inaczej niż na płaskim.
    Hudini, nie sprawdza się poziomu oleju bo wg Fiata i producenta nie wymienia się go. A wg Opla jest trochę inaczej:-) Na forum Vectry możesz znaleźć procedurę wymiany wg ich serwisówki. Zresztą tutaj chyba kolega Lucek opisywał sposób wymiany.
    wymiana oleju w AF-40 - VC - skrzynia biegów - Vectra Klub Polska

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2015
    Skąd
    salon Polska
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet Automat
    Rocznik
    2007
    Mam Cromę 2.4 dopiero od paru dni, ale zauważyłem, że da się nią jeździć w miarę ekonomicznie po mieście (przynajmniej według wskazań komputera). Rozpędzam się normalnie do ok 50 i delikatnie odpuszczam gazu. Automat zmienia bieg na 4 zanim przekroczy 2000 obrotów. Obroty spadają do ok 1300, prędkość 50-55, a komputer pokazuje spalanie 3,7-6.0 w zależności od nachylenia drogi. Tylko u mnie jest większy moment i może dlatego tak się da zrobić.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Nedwedz Zobacz post
    ale zauważyłem, że da się nią jeździć w miarę ekonomicznie po mieście (przynajmniej według wskazań komputera). Rozpędzam się normalnie do ok 50 i delikatnie odpuszczam gazu. Automat zmienia bieg na 4 zanim przekroczy 2000 obrotów. Obroty spadają do ok 1300, prędkość 50-55, a komputer pokazuje spalanie 3,7-6.0 w zależności od nachylenia drogi.
    Rodzi się tylko pytanie: czy to samochód jest dla Ciebie, czy Ty dla samochodu????

    Kupując auto z założeniem, że ma być ekonomiczne w mieście, raczej nikt nie rozgląda się za Cromą z sinikami zaczynającymi się od 1,8 l a co dopiero z pojemnością 2,4 l.
    Ciągnik siodłowy z naczepą też może palić o mieście 20 litrów zamiast 30-40 litrów, tylko czy aby o to w tym wszystkim chodzi?
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 08-02-2015 o 11:45
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Nedwedz Zobacz post
    Rozpędzam się normalnie do ok 50 i delikatnie odpuszczam gazu. Automat zmienia bieg na 4 zanim przekroczy 2000 obrotów
    Automat w 1.9 nie da rady w ten sposób. 4. bieg wchodzi dopiero przy ok. 70 km/h

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Rodzi się tylko pytanie: czy to samochód jest dla Ciebie, czy Ty dla samochodu????

    Kupując auto z założeniem, że ma być ekonomiczne w mieście, raczej nikt nie rozgląda się za Cromą z sinikami zaczynającymi się od 1,8 l a co dopiero z pojemnością 2,4 l.
    Ciągnik siodłowy z naczepą też może palić o mieście 20 litrów zamiast 30-40 litrów, tylko czy aby o to w tym wszystkim chodzi?
    Nie wiem co masz na myśli pisząc tego posta mam w domu auto z silnikiem 1,3 JTD i spala średnio 4,5l-5l A jeździłem wiele lat Lanicią kappą 2,4 JTD i średnio spalała mi 6,5 l. Jak widać różnica w spalaniu znikoma a komfort podróżowania zupełnie inny. Wiadomo że jak trzeba było to lancia spaliła i 8 l ale czy diesel na pewno służy do tego żeby wskazówka przez większość czasu znajdowała się na czerwonym polu? Tym bardziej Croma 2,4 w automacie to nie jest samochód sportowy i wyścigowy żeby trzymać pedał gazu cały czas w podłodze. Jeżeli da się jeździć ekonomicznie to czemu tego nie robić?

    Inna sprawa że nie rozumiem dlaczego dyskutujemy o tym w wątku o problemach z automatyczną skrzynią biegów.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Oj przepraszam, ale różnica 25-30% w spalaniu nie jest znikoma.

    pzdr

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie zapominaj o różnicy w komforcie podróżowania, bo to chyba nie jest bez znaczenia.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Ja tylko zaznaczam, że różnica nie jest znikoma.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja robię miesięcznie 1800 km różnica to 150 zł. Uważam że to nie jest zbyt wygórowana kwota za odrobinę komfortu i bezpieczeństwa. Każdy oczywiście oceni to inaczej.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Ależ komfort to rzecz oczywista :-)
    Natomiast różnica 25-30% w czymkolwiek to nie jest znikoma różnica. Wyobraź sobie kredyt oprocentowany o 30% wyżej, walutę wartą 30% więcej. To są ISTOTNE RÓŻNICE a nie znikome. Kłania się matematyka. Jeśli robisz 1800 km miesięcznie, różnica to ok. 2000 zł rocznie.
    Moja wersja jest taka. Różnica jest znaczna, natomiast rekompensuje ją większy komfort.

    pozdrawiam,

    Piotr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Nie wiem co masz na myśli pisząc tego posta mam w domu auto z silnikiem 1,3 JTD i spala średnio 4,5l-5l A jeździłem wiele lat Lanicią kappą 2,4 JTD i średnio spalała mi 6,5 l. Jak widać różnica w spalaniu znikoma a komfort podróżowania zupełnie inny
    Komfort OK, ale powoływanie się na oszczędzanie w jeździe miejskiej, samochodem o silniku z dużą pojemnością jest po prostu NIELOGICZNE! Możesz kupić sobie czołg i kombinować jak tu oszczędzać paliwo ale takie dywagacje wzbudzą tylko uśmiech politowania


    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    ale czy diesel na pewno służy do tego żeby wskazówka przez większość czasu znajdowała się na czerwonym polu?
    Jeśli jeździsz dieslem to pewnie już zauważyłeś, że zakres NORMALNEJ pracy silnika mieści się zazwyczaj pomiędzy 2000 a 3000 obr/min - nigdzie nie napisałem o katowaniu silnika na czerwonym zakresie. Użytkowanie w w/w zakresie pozwoli na płynną ale dynamiczna jazdę po mieście oraz poza miastem. Różnica jest tylko w ilości zatrzymań/rozpędzań pomiędzy miastem a trasą co przekłada się na zużycie paliwa. Fizyki nie oszukasz...

    A jeśli mówimy o faktycznym oszczędzaniu to trzeba przesiąść się na rower oraz komunikację miejską/międzymiastową - nie od dzisiaj wiadomo, że to najtańszy sposób podróżowania w pojedynkę (jeśli każdorazowo jedzie z tobą więcej niż 1 osoba i wszyscy partycypują w kosztach to ekonomia skłania do jazdy samochodem). Wiadomo jednak, że ludzie szybko przywiązują się do "luksusu" i trudno jest zrezygnować z auta - należy jednak pamiętać, że takie rozwiązanie wiąże się z ponoszeniem podwyższonych kosztów.
    Sorki za OT.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 08-02-2015 o 15:57
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Trudno automat zmusić do takiej zmiany biegów jak tobie odpowiada, i tak zrobi to tak jak jest zaprogramowany. Im delikatniej obsługujemy pedał gazu tym mniejsze obroty silnika do tego są potrzebne.

    Mimo tego że mój dojazd do pracy to 2/3 trasa w 1/3 jest to miasto i jakoś trzeba delikatnie pokonywać ten krótszy odcinek. Bo pierwsze 2/3 trasy jadę 20 minut a pozostałą cześć 30 minut. Gdybym nie uważał na spalanie w tej 1/3 drogi to samochód zapewne spalał by spokojnie 1,5 litry więcej na 100 km. Chyba że idąc twoim torem rozumowania to samochód z silnikiem 2,4L nie nadaje się na takie dojazdy.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Poprzednio jeździłem Foresterem z automatem. Samochód był super ale skrzynia już nie. Takiego muła to.... Ale to był mój pierwszy, wymarzony automat, więc nie narzekałem za bardzo. Tym bardziej, że przynajmniej w terenie nie paliłem sprzęgła.
    Teraz jest Croma A/T. Ta szybkość przełożeń mnie urzekła (na początku :-) ). Jednak ruszanie od zera jest wolniejsze niż w Subaru. Fiatowska skrzynia po kilku (około 10) sekundach ciągłego trzymania nogi na hamulcu,
    gdy auto stoi, rozłącza napęd. Nie mieli oleju non stop. Szarpnięcie może być odczuwane przy próbie nagłego startu spod świateł ponieważ po puszczeniu hamulca wpierw spina się skrzynia a dopiero potem ciągnie do przodu.
    Niestety, to nie sportowiec. Puszczamy hamulec, delikatnie na gaz i majestatycznie (w pierwszym momencie) ruszamy. Jeśli taka wola, po momencie - w palnik.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
  3. Brava 1.2 - Lewarek, Skrzynia biegów - Co jest powodem? (Film)
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-09-2012, 09:06
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
  5. [skrzynia biegów] czy jest mozliwosc rozebrania drazka zmian
    Napisany przez kamilx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2010, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automatyczna skrzynia

fiat skrzynia automatyczna problem croma skrzynia automatycznafiat croma skrzynia automatyczna opinietf80sc szarpie redukcji 3 2af40 za wczesnie biegcroma skrzynia automatyczna opinieaisin wysprzegla miedzy biegamiskrzynia automatyczna fiat cromafiat croma automat po wlaczeniu biegu ciagnieblokowanie drazka w automacie w fiat cromaskrzynia af40 opinietf-80sc cromacroma 2.4 skrzynia biegowskrzynia automatyczna fiat opiniefiat croma 19 skrzynia automatyczna szarpieopinie automatyczna skrzynia fiatowska

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl