Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree2lubi to!

Temat: 1.9 mJTD, stukanie, check engine, brak mocy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2017
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    11.2008 FL

    1.9 mJTD, stukanie, check engine, brak mocy

    Witam, zakupiłem 4 dni temu Cromę i już jestem lekko załamany. Potrzebuję porady i wsparcia z Waszej strony, gdyż nawet nie miałem szans nic zdziałać.
    Otóż 4 dni temu kupiłem Cromkę 1.9 mjtd 150 KM z 2008 roku. Jestem 3 właścicielem. Poprzedni jak mówił kiepsko znał się na autach, miał ją jako 2 samochód i przez 3 lata zrobił około 30 tys. Rozrząd był rzekomo wymieniany przez 1 właściciela przed sprzedażą a ten drugi już nic nie robił. O kolektorze, nic nie wiedział. Ja miałem zrobić sobie rozrząd, klapki usunąć itd ale nie zdążyłbym w 4 dni tego zrobić.
    4 dni było dobrze. Dzisiaj odpaliłem i trochę dziwnie klekotała ale z racji tego, że jeżdżę od zawsze dieslami, nie zdziwiło mnie to nie był to jakiś głośny stukot. Pojechałem więc, zrobiłem 10 km, auto zagrzało się i zwróciłem uwagę, że nadal klekocze. Postanowiłem, że wracam do domu bo nie wiem co jest nie tak. W drodze powrotnej, silnik zaczął pracować już normalnie cichutko. Jadąc pod górkę ok 100 km/h podczas zmiany biegu z 4 na 5 szarpnęło autem, zapalił się check engine i turbo przestało chodzić. Doczłapałem się do domu. Nie wiedząc co jest z głupoty bądź ciekawości, odpiąłem klemę od akumulatora na 10 min licząc, że błąd zniknie. Nie zniknął. Check palił się dalej ale turbo wróciło i auto zaczęło jeździć zupełnie normalnie. Przegazowałem go lekko pod garażem do 3 tys obrotów i wtedy co zaczęło się bardzo tłuc w silniku, zaczął kopcić na biało i jest tak słaby, że nie było możliwości cofnąć 3 metry, żeby był przejazd pod garażem. Bardzo ciężko odpala i bardzo śmierdzą spaliny . Ktoś może mi pomóc i podpowiedzieć gdzie może leżeć problem ? Święta popsute już mam a muszę do wt czekać na jakiegoś mechanika.
    Dodam jeszcze, że Cromka po zakupie dziwnie odpalała tzn tak kręciła jakby miała ciut źle ustawiony rozrząd ale potem pracowała normalnie i przyśpieszała jak na 150KM przystało. Myślałem, że to też coś z rozrusznikiem ale nic z tym jeszcze nie działałem bo 4 dni auto było w moich rękach. Ehh... nie ma to jak zostać bez pieniędzy i bez auta.....
    Ktoś mnie może poratować jakąś podpowiedzią ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Przykro czytać jednak nie widzę sensu pocieszać. Jest kiepsko. Radził bym odprowadzić ją do mechanika na holu i przygotować kilka tys. Na drobiazg to nie wygląda. Rozbieranie silnika i sprawdzanie poszczególnych elementów i zacząłbym od rozrządu i zaworów potem głowica i dalej turbo i Intercooler. Szukanie samemu mija się z celem. Jak ją postawisz raczej próbuj upłynnić bo to może być dopiero początek problemów.

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A moze klapka sie oderwala, wpadla do silnika i narobiła szkód?...
    Jaki przebieg ma Twoja croma?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2017
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    11.2008 FL
    Też mi to przeszło przez myśl. 196 tys. Wyglada na całkiem realny przebieg, miała wymieniane niedawno pierwszy raz od nowości wahacze z przodu więc wiele więcej by na nich nie zrobiła chyba.
    Strasznego mam pecha, zawsze jak kupowałem auto to kierowałem się tym, że rozrząd na łańcuchu i im większy silnik tym mniej życiem zmęczony. Strasznie mi się ta cromka fl podoba a 1.9 jtdm uchodzą niby za trwałe jednostki. Dużo szkód ta klapka nawiwija ? A to dziwne odpalanie też może mieć z tym związek ?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Ps. Na wydatki trzeba się przygotować, aby zbadać silnik. W razie potrzeby chyba lepiej kupic silnik i zrobic przeszczep.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    147
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Poczytaj na forach "alfacholikow" ,tam jest wszystko o tych problemach.Po ktoryms roku cos tam poprawili z tymi klapkami,ala musisz poczytac. Wiadomo,ze samym czytaniem tez nie naprawisz auta,ala bedziesz mial spojrzenie na temat i argumenty u mechanika.Wierzę,ze nie trafisz na krwiopijce, ktory rzeczowo okresli zakres naprawy,powodzenia.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    278
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przy tym przebiegu to moze byc kolektor i urwana klapka.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2017
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    11.2008 FL
    Dzieki za odpowiedzi. Ja miałem już ten niby lepszy plastikowy kolektor a tak naprawdę z tego co poczytałem to i tak się sypał i jeszcze te klapki wpadały bez problemu do cylindra. To by też tłumaczyło te problemy z odpalaniem. We wtorek dam znać diagnoze u gościa który robi z tymi motorami w Oplach. Życie. Najbardziej to mnie wkurwia, że raczej ten który sprzedawal, musiał jednak wiedzieć co sprzedaje i dlaczego. Kvrwa a mógł chociaż jak człowiek człowiekowi powiedzieć że to jest do zrobienia , nawet bym się nie targowal bo to nie majątek te klapki wywalić a tak będzie pewnie remont. Po handlarzu bym się spodziewał ale po takim dość porządnym gościu to nie bardzo.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    317
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Sytuacja do dupy,ale goscia nie koniecznie trzeba winic. 4dni chodził ,tak to niestety jest z autami i sprzetami ze psuja sie nagle . Po prostu pech i gosciu mozliwe ze nie miał złych intencji i nie miał o tym pojęcia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A wez jeszcze po kolei wtryski odłanczaj . Czasem wtryski uszkodzone tez daja odglos stukania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A kod odcztales bledu?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2017
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    11.2008 FL
    No właśnie a da się to zrobić bez załącza diagnostycznego ? W Astrze III z tym silnikiem, wiem, że kumpel jakoś to robił.
    A jeszcze pytanie jedno mam, czy ten 1.9 mJTD nie powinien jeździć na oleju 5w40 ? Bo jest wymieniony 10 tys temu na Castrola 5w30 ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    228
    Auto
    Croma 150
    Nie da się jak w oplu. Moze na 5w40 i 5w30.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    91
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Może to być uszkodzona wtyczka na wtryskiwaczu ( przypadłosć silnika 1,9 MJTD - szczególnie 3-ci ) odepnij wtyczki i sprawdź czy cos nie masz upalonego wewnątrz... mogła się tobie turbina rozlecieć... swiadczy o tym tryb awaryjny silnika po depnięciu lub zapieczone kierownice w turbinie... ale nikt z nas niestety nie wywróży więc tylko diagnostyka....

    Czy rozrusznik kręci normalnie silnikiem czy już cos szarpie/szarpało?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    28
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    probuj odpalac po kolei na jednej wypietej wtyczce (na 3 odpala na 2 juz nie wiec tylko przy wypieciu tej o zlym styku poznasz). Trzeba wyczyscic, podgiac, podrapac czym wewnątrz, kontaktoron, a gdy juz bedziesz wiedzial ze to to, wymienic.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    317
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Uszkodzona wtyczka nie spowoduje stukow.Po prostu nie bedzie na wszystkie gary pracowal.Stuki moze dac uszkodzony wtrysk . Jest to charakterystyczny stukot.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    147
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Zawór EGR jeszcze sprawdz.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. spadek mocy, check engine
    Napisany przez adamuk na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-10-2016, 21:34
  2. Check engine, brak mocy + inne
    Napisany przez polik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-02-2016, 04:56
  3. 1.9 jtd 115KM, brak mocy, engine fault
    Napisany przez svider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-12-2015, 00:30
  4. check engine - brak przyśpieszenia , większe spalanie
    Napisany przez Tokar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-09-2013, 08:19
  5. Brak mocy do 3000 obrotów - Mjtd 120 KM
    Napisany przez mkriso na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 29-05-2013, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl