Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree2lubi to!

Temat: 1.9 JTD automat 150 KM skrzynia szarpie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    GORLICE
    Wiek
    56
    Postów
    1
    Auto
    CROMA 1,9 JTD
    Rocznik
    2006

    1.9 JTD automat 150 KM skrzynia szarpie

    Witam serdecznie,

    jestem posiadaczem Fiata Corma 1,9 JTD automatyczna skrzynia AF40 rok prod. 2006. Przebieg 230 000. Mam problem polegający na tym, że kiedy samochod sie rozgrzeje skrzynia szarpie na trzecim biegu, na wyższych działa dobrze. Na zimnym silniku nie mam objawów.

    Problem wystąpił po awarii EGR (wymieniono EGR) - czy to możliwe, aby np. skrzynia się rozkodowała? Gdzie szukać rozwiązania? Czy ktoś z Państwa miał taki problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    346
    Auto
    Tipo 1.4
    Raczej bym szukał problemów z olejem. Robiony był serwis skrzyni? Wymieniałeś może kiedyś olej w niej? W jakis sposób jeżeli tak?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    W podobnym poście już pisałem , że umnie po wymianie EGR też na początku szarpała, ale z biegiem czasyu jak egr trochę się zabrudził to wszystko wróciło do normy. Teraz jak wyczyszcę egr to objawy powracają ale w mniejszym stopniu. Kolego załóż kryzę na egr, to pomoże wydłużyć żywotność egr, a zarazem nie zasyfia kolektora ssącego.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    419
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    ... u mnie po wymianie EGR też na początku szarpała, ale z biegiem czasu jak egr trochę się zabrudził to wszystko wróciło do normy. Teraz jak wyczyszczę egr to objawy powracają ale w mniejszym stopniu.
    Nadrabiam zaległości po urlopie i czytając ten wątek bardzo zainteresował mnie ten wpis. Może dlatego, że sporadycznie obserwuję u siebie lekkie szarpanie w okolicach 50 i 70 km/h przy (i to ważne) nazwijmy to niezdecydowanym przyspieszaniu. Jak obchodzę się z pedałem gazu zdecydowanie niezależnie od temperatury oleju skrzynia płynnie zmienia biegi, przy depnięciu ładnie zrzuca itp. Natomiast przy powolnym przyspieszaniu właśnie w okolicach ww. prędkości daje się niekiedy wyczuć lekkie szarpniecie. Sytuacje poprawia lekkie ujęcie gazu ale nie przypominam sobie aby tak było wcześniej. Od wymiany oleju przejechałem 20 tys. km (ogólny nalot 223 tys.). Jak to w naszych ASINACH niekiedy szarpnie przy przełączeniu np. z P na R (ale wystarczy mocniej wcisnąć pedał hamulca i już to nie występuje). Czy może być to wynikiem niedomagania EGR? Wczoraj po po wakacyjnym przedmuchaniu podłączyłem komp i pierwszy raz "wypluło" błąd jak na zdj. poniżej. Byłem zdziwiony bo nic na desce nie wywalało a rydwan śmigał i śmiga aż miło. Bo jeśli by to były objawy klękających elektrozaworów to m/z nie występowały by sporadycznie tylko w sposób ciągły.Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    18.09 błąd EGR.PNG

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    801
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    sprawdź czujnik doładowania, ten na kolektorze dolotowym. pewnie syfem jest zawalony.
    mógł się też EGR przyciąć i nie otworzył.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    395
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    mógł się też EGR przyciąć i nie otworzył
    Powinno być że nie zamknął

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    801
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie zamknął lub nie otworzył. jak nie otworzy i będzie cały czas zamknięty też będzie błąd przepływy, tak jak przy zaślepieniu EGR pełną blachą.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    24
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    To nie wina skrzyni. Takie szczekanie (czyli szarpanie o którym piszesz) mam u siebie w manualu, w okolicach 1700-1800 obrotów na minutę. Szukałbym prędzej w czujniku doładowania, EGRze (choć to ponoć nie on to powoduje) lub w samym turbo (oby nie).
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    511
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mam u siebie Amram identyczne objawy (poza błędem EGR) i obstawiam geometrię. Gdyby wywalenie turbiny było łatwiejsze, rozebrałbym i wyczyścił.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    419
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Dzięki Koledzy za wszystkie informacje. Dziś jak na złość nic się nie działo ale dobrze że objawy nie wskazują raczej na skrzynie.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Daj se zaślepkę z dziurką na egra, lub go całkiem wywal i wyłącz.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    419
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Po weekendowym przegonieniu Cristy na dłuższej autostradowej trasie (ok. 900 km w obie strony) zauważyłem, że szarpanie (pojawiające się losowo) przeszło z wspominanych wcześniej w okolicach 50 -70 km/h trochę wyżej czyli 90 - 110 km/h. Zamierzam więc skorzystać z Waszych porad.
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Szukałbym prędzej w czujniku doładowania, EGRze (choć to ponoć nie on to powoduje) lub w samym turbo (oby nie).
    Zacznę od czujnika, potem sprawdzenie/wymiana gumowych przewodów od podciśnieniowego sterowania turbiną. Proszę tylko o info. gdzie szukać tego czujnika. Z tego co znalazłem w internecie sam czujnik raczej do wymontowania nie jest trudny tylko właśnie gdzie go szukać?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    801
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    na kompie znalazłem takie zdjęcie. czujnik zaznaczony jest prostokątem z oznaczeniem 3

    silnik2.jpg

    tak to wygląda w zbliżeniu
    czujnik doladowania.jpg

    a tak lub gorzej będzie wyglądało jak go wyjmiesz
    czujnik doladowania2.jpg

    jakbyś miał problem, w co wątpię, a byłbyś na woli we wczesnych godzinach porannych lub popołudniowych to w mniej niż 10 minut możemy go wykręcić, wyczyścić i złożyć ponownie.
    Damn lubi to.
    Pozdrawiam


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    419
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kolego @ maka131 wielkie dzięki za pomocne zdjęcia. Muszę się przyznać, że najpierw napisałem post a dopiero później poszedłem do samochodu. Wiedząc jak wygląda ten czujnik (z internetu) znalazłem go w 10s. Tak że przepraszam za zamęt bo kolejność winna być odwrotna. Jedno dobre, że ww. zdjęcia mogą być pomocne dla innych. A teraz meldunek sytuacyjny po czyszczeniu ww. czujnika. Znalezienie i wykręcenie go nie jest trudne i zajmuje przysłowiowe 5 min. Sam czujnik był okropnie zawalony syfem. Ten stożek widoczny na 3 zdjęciu był cały wypełniony i uwalany w mazi. Benzyna ekstrakcyjna, pędzelek i DoRo. 10 min. czyszczenia, przedmuchanie/osuszenie sprężonym powietrzem i montaż. Efekt czyszczenia wyraźnie wyczuwalny na (+). Szarpanie bez mała zostało wyeliminowane, a jeśli się pojawi jest duuuużo mniejsze wręcz śladowe. Jutro sprawdzę na trasie ale na pierwszy "rzut oka" jest OK. Mam tylko pytanie: czy długotrwałe uwalenie ww. czujnika może/mogło wpłynąć na jego uszkodzenie. Pytam bo korci mnie wymiana na nowy.
    Damn lubi to.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    801
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jak jest poprawa to raczej nie uszkodził się czujnik.
    ja proponuję zaślepić jeszcze na stałe zawór EGR i wtedy porównać czy objaw będzie występował. przy pełnym zaślepieniu wywali błąd. po wyjęciu zaślepki, żeby dioda się nie świeciła, należny wykasować błąd przez MES lub pojeździć i wtedy sama dioda zgaśnie. info o błędzie jednak zostanie w pamięci i będzie widoczne po podłączeniu kompa.
    Pozdrawiam



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 08:31
  2. Skrzynia automat w cromie nie reaguje
    Napisany przez PanJarek na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-10-2016, 14:49
  3. Uszczelniacz prawej półosi skrzynia automat
    Napisany przez krysiek na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-04-2013, 18:57
  4. Skrzynia automat
    Napisany przez JANOO na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-09-2012, 17:00
  5. [skrzynia biegów] skrzynia automat :(
    Napisany przez qra69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2010, 09:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl