Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    zgierz
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 0.9

    [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego

    Witam forumowiczów,

    Mam pytanko dotyczące Seicento 0,9.
    Z zawieszenia lub układu kierowniczego dochodzą metaliczne stuki, słychać te odgłosy podczas jazdy nie tylko po "dziurach" ale i po asfalcie.
    Zawieszenie jest po remoncie wymienione są amortyzatory, wachacze, łożyska McPherson, odboje gumowe. Podczas naprawy mechanik stwierdził, że uszkodzone jest również osłona przegubu - wymieniona. Największy przebieg mają końcówki drążków ok. 12000 km. które były wymienione wcześniej
    Dodatkowo zauważyłem, że ruszając kołem "na boki" słychać stukanie i delikatny luz, tylko nie wiem co on może oznaczać.
    A może jest to drążek kierownicy nie wiem czy w seicento jest to część wymienna? Bo w niektórych samochodach nie jest.

    Pozdr.
    Florek2010



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ok zacznijmy od tego.
    Czy to są ewidentne stuki, czy raczej dźwięk przypominający mielenie? Czy ten stuk jest wtedy gdy stoisz i kręcisz kierownicą czy jak jedziesz i skręcasz?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    zgierz
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 0.9
    Jeżeli stoi się z boku a ktoś jedzie samochodem to słychać ewidentnie metaliczne stukanie, natomiast we wnętrzu samochodu jest to właśnie odgłos "mielenia". Luzy kolem na boki sprawdzałem na postoju, nie sprawdzałem jeszcze ruszajac kierownica w prawo/lewo.
    Na maxymalnie wychylonych kołach, w któras strone nie słychac nic niepokojacego.

    pozdrawiam
    florek2010

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2010
    Skąd
    Niemcza
    Postów
    93
    Auto
    Seicento VAN 1108
    podokręcaj śruby... może to coś zmieni

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    zgierz
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 0.9
    Dokręciłem, sprawdzałem również to co robił mechanik właśnie pod kątem dokręcenia śrub - wszystko jest OKej. Zastanawia mnie raczej czy jest możliwe, że po wymianie wahaczy mogła wybić się końcówka drążka lub właśnie tak jak pisałem wcześniej sam drążek kierowniczy i to on tak metalicznie stuka.

    Pozdr.
    florek2010

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    Drążek przy wahaczu raczej nie stuka czujesz tylko luzy na kole ( a w czasie jazdy jakby ci koło uciekało) dla pewności możesz sprawdzić czy guma na drążku nie jest uszkodzona.

    Zastanowiłbym się czy wszystko jest właściwie poskładane przy wymianie McPhersona.
    Nie wiem czemu ale nie wkleja zdjec, także podaje linka do schematu.
    mcpherson.jpg

    Spróbowałbym na postoju pobujać autkiem i jeżeli się pojawia te stuki to spróbować zlokalizować.
    Ostatnio edytowane przez Tricen ; 08-06-2011 o 10:18
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2010
    Skąd
    zgierz
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 0.9
    Dzięki, sprawdzę czy wszystko jest dobrze poskładane.
    Samochód od wymiany wahaczy ma przejechane ok 2000km. Więc niewiele. Jadąc do mechanika, który go naprawiał chciałbym mieć trochę więcej wiedzy aby nie wpaść w niepotrzebne koszty, dyskusje, i "przebijanie piłeczki".

    Pozdrawiam
    Florek2010

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    No i jak tam co tam Florek.
    Coś się wyjaśniło.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  2. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  3. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  4. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23
  5. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w tylnym zawieszeniu seicento

seicento stuki w zawieszeniu

zawieszenie seicento

stuki w przednim zawieszeniu seicento

budowa tylnego zawieszenia seicento

zawieszenie w seicento

seicento stuki w przednim zawieszeniu

stuki podczas jazdy po dziurach

budowa zawieszenia seicento

stuki w tylnym zawieszeniu fiat seicento

cinquecento stuka zawieszenie

seicento stukanie w kole

zawieszenie stukanie podczas jazdy seicento

stuki seicento

seicento stuki z przodu

seicento stuki

seicento zawieszenie

fiat seicento stuki w zawieszeniu

stuki w zawieszeniu punto ii

stuki w zawieszeniu fiat seicento

stukanie w kole seicento

stuki zawieszenia seicento

seicento 2000 rok stukanie i luz w

zawieszenie cinquecento

http://www.iparts.pl