Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 44
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc

    Tył hamuje MOCNIEJ niż przód

    Witajcie,

    problem już od dłuższego czasu z hamulcami. Mianowicie tylne koła blokują się wcześniej - mało powiedziane - DUŻO wcześniej niż tylne. Odstawiałem kilka razy auto do mechanika, poprawa była chwilowa.

    Co może być przyczyną tak dziwnego i niebezpiecznego zachowania auta?

    pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Najprawdopodobniej przyczyną może być regulator siły hamowania, jest taki dla lewego i prawego tylnego koła osobno. Obydwa są przy pompie hamulcowej - z prawej strony prawe koło, z lewej lewe.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    360
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    u mnie bylo tak samo i okazalo sie iz powodem takiego zachowania bylo zalozenie takich samych wizualnie lecz zupelnie innych szczek z pf 126p...
    po zalozeniu szczek od seicento wszystko wrocilo do normy...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Dzięki za podpowiedzi. sprawdzę jedno i drugie. Jak będzie sprawdzone dam znać.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2009
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    5
    Auto
    lanos
    Wydaje mi się że wina leży w pompie.Jeżeli dobrze pamiętam to korektory siły hamowania znajdują się przy tylnych kołach.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,178
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Możliwe, że korektor siły hamowania z deka pordzewiał i "zastał" się w jednej pozycji.
    Można go rozebrać i od nowa zakonserwować, ale wpierw sprawdź, to znaczy spróbuj go rozruszać (tam jest takie ramię do którego przymocowana jest prężyna). Poruszaj tym "ramieniem" i zobacz czy coś się zmieniło. Im bardziej je odchylasz tym mniejsza siła hamowania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Więc tak: wymieniłem szczęki hamulcowe na takie dedykowane do seicento. Z jednym kołem problem został w ten sposób rozwiązany, drugie natomiast dalej się blokuje. Problem na pewno nie leży po stronie rozpieraka hamulca ręcznego - również je wymieniłem po obu stronach. Wymieniłem również cylinderek po stronie tego blokującego się koła. Jest nieco lepiej ale dalej szczęki trą po bębnie cały czas i przy mocnym hamowaniu najpierw blokuje to koło. Przyczyną być może jest zbyt mała siła sprężyn ściagających w stosunku do sprężyn samoregulatorów na szczękach (to podobno te metalowe duże podkładki z dość mocną sprężyną, które stanowią mocowanie szczęk). Być może jeszcze mam bęben zwichrowany - na pewno jest przegrzany (ma taki brunatno - fioletowy kolor). Pytanie w związku z tym - czy stosuje się jeszcze przetaczanie bębnów, czy raczej wymiana na nowy (tutaj podpowiem, że te bębny mają pół roku więc są w miarę nowe).

    Co do regulatorów cisnienia - a raczej ograniczników cisnienia kół tylnych to znajdują się one przy pompie. Jeszcze tych nie sprawdzałem ale wydaje mi sie, że te ograniczniki są raczej sprawne.

    Po wymianie cylinderka oczywiście cały układ przelałem nowym płynem i odpowietrzyłem.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,178
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zasada działania hamulców bębnowych opiera się na tym, że przy relatywnie małem sile potrzebnej do rozparcia okładzin otrzymuje się dużą siłę hamowania. To znaczy działa tutaj efekt samodociskania okładzin do obracającego się bębna.

    Dlatego też jak mówisz, że to koło bardzo szybko się blokuje to raczej jest to wina regulatora ciśnienia.
    Za duże ciśnienie jest podawane na cylindereki.

    Same sprężyny ściągające okładziny ku sobie mają inny cel. Taki, że po odpuszczenia pedału hamulca okładziny wróciły do swojej pozycji. I to jest chyba ich jedyny cel.

    Pomyliłem się z tym regulatorem siły hamowania.
    Ty masz to przy pompie Myślę, że tutaj tkwi problem w wadliwym działaniu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Po dwóch dniach sytuacja z hamulcami się unormowała. Nie sprawdzałem ograniczników siły hamowania na tył. Po wymianie szczęk i rozpieraków hamulca ręcznego i przejechaniu ok 100km wszystko jest ok. Tył się już nie blokuje przy awaryjnym hamowaniu oraz żadne koło nie hamuje na stałe.

    Za tydzień mam termin przeglądu rejestracyjnego więc siła hamowania zostanie sprawdzona. Dam znać co i jak. A na razie dzięki za pomoc. Temat można zamknąć.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Kruszewo / Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    Punto II.5 1.2 80KM 16v
    Mialem podobny problem z CC700. Wymienilismy regulatory itp. nic to nie dalo. Okazalo sie, ze jakis czas temu wuja wymienial z tylu szczeki. Producenci podają, ze sa te same dla 126p i CC - a to kit. Wystarczy spojrzec. Oryginalne z CC maja zatopiony metal w okladzinach - te z 126p go nie maja. Po wymianie na oryginalne CC problem zniknal. Przy normalnym hamowaniu tyl w zasadzie NIE powinien hamowac (w kazdym badz razie w CC)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Tak dokładnie - u mnie musiała być to własnie ta przyczyna - wymieniłem szczęki i jest OK.

    [ Dodano: 2009-09-23, 14:46 ]
    Jednak za wcześnie się cieszyłem. w zeszły czwartek przez blokujący się tył miałem poślizg i walnąłem bokiem w latarnię. Na szczęście nic groźniego się nie stało. W każdym razie nabyłem już nowy zestaw serwo+pompa+2 reduktory. Jak wymienię wszystko to powinno już działać prawidłowo.

    Ponadto wymienię tarcze i klocki z przodu oraz tanie bębny na orginalne. Jak to nie pomoże to zostaną do wymiany tylko przewody.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Cinquecento 1.1
    Witam od pół roku walczyłem z hamulcami w cieniasie tak jak piszecie tył łapał pierwszy od przodu moge pomoc jak ktoś chce

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Wymieniłem komplet, tj. pompa, serwo i oba reduktory. Poza tym z przodu tarcze brembo max i klocki ferrodo a do tyłu nowe orginalne bębny. Teraz hamowanie to zupełnie inna bajka. Nie poznaję mojego seiczaka - koszt w sumie dosyć spory ale na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać.

    Cytat Napisał wyrwas.tomi
    Witam od pół roku walczyłem z hamulcami w cieniasie tak jak piszecie tył łapał pierwszy od przodu moge pomoc jak ktoś chce
    wyrwas.tomi po to jest to forum, napisz co było u Ciebie i jak to rozwiązałeś?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2009
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    4
    Auto
    Cinquecento Sporting 1.1
    też mam ten problem z hamowaniem ale szczęki /ferrodo/ i bębny /z serwisu/ mam nowe, po kilku hamowaniach wszystko się normuje, bardzo dobrze zauwazalne to jest zimą kiedy auto jest nie rozgrzane wyjeżdżam na śnieg skręcam kołami i hamuje nożnym wtedy auto obraca się jakbym hamował ręcznym hamulcem dziwne ale prawdziwe, musz zerknąć do pompy jak mówicie i do tych reduktorków.

    A taki jeszcze psikus. Prawe przednie koło przy hamowaniu blokuje się, sprawdziłem stan klocków i z prawej strony mam już do wymiany a z lewej nawet połowa się nie starła, o co im chodzi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    5
    Auto
    seicento 900

    Tył hamuje MOCNIEJ niż przód

    Matek mam takie same objawy jak ty. W zeszłym roku wyczyściłem wszystkie zaciski i bębny , rozruszałem dżwignie od ręcznego i było git. W tym roku nie miałem na to czasu i po każdym rannym wyjechaniu muszę parę razy mocno przyhamować by wszystko się ułożyło.Dokładnie należy poczyścić zaciski z z brudu i nasmarować cylinder specjalną pastą oraz bolec od prowadnicy wtedy ten prawy przód nie będzie się tak mocno zużywał.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  2. [ukł. hamulcowy] Najpierw hamuje tył auta
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-09-2009, 17:13
  3. korektor siły ham bravo oraz wahacze przód
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-09-2009, 22:46
  4. [blachy] Czy części (przód) od 5D pasują do Kombi?
    Napisany przez adamusinho na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-07-2009, 09:24
  5. Jakie amorki na przód
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 13-02-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento hamuje najpierw tył

tył hamuje mocniej seicento

pompa hamulcowa seicento

korektor siły hamowania seicento 900

seicento hamuje tył

seicento korektor siły hamowania

reduktor siły hamowania seicento

blokuje tylne koło seicento

regulator siły hamowania seicento

korektor siły hamowania fiat seicentoregulator siły hamowania cinquecentoseicento hamulce tyłblokowanie tylnego koła seicentokorektor siły hamowania fiat seicento cinquecentoregulator siły hamowania fiat seicentotyl hamuje mocniej niz przodkorektor siły hamowania cinquecentotył hamuje mocniej niż przódkorektor hamowania seicento pompa hamulcowa seicento 900seicento hamulce problemjakie szczęki do seicentoseicento tylne hamulceseicento blokowanie tylnych kółregulator siły hamowania seicento 900