Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 47
Like Tree1lubi to!

Temat: Tył hamuje MOCNIEJ niż przód  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc

    Tył hamuje MOCNIEJ niż przód

    Witajcie,

    problem już od dłuższego czasu z hamulcami. Mianowicie tylne koła blokują się wcześniej - mało powiedziane - DUŻO wcześniej niż tylne. Odstawiałem kilka razy auto do mechanika, poprawa była chwilowa.

    Co może być przyczyną tak dziwnego i niebezpiecznego zachowania auta?

    pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Najprawdopodobniej przyczyną może być regulator siły hamowania, jest taki dla lewego i prawego tylnego koła osobno. Obydwa są przy pompie hamulcowej - z prawej strony prawe koło, z lewej lewe.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    364
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    u mnie bylo tak samo i okazalo sie iz powodem takiego zachowania bylo zalozenie takich samych wizualnie lecz zupelnie innych szczek z pf 126p...
    po zalozeniu szczek od seicento wszystko wrocilo do normy...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Dzięki za podpowiedzi. sprawdzę jedno i drugie. Jak będzie sprawdzone dam znać.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2009
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    5
    Auto
    lanos
    Wydaje mi się że wina leży w pompie.Jeżeli dobrze pamiętam to korektory siły hamowania znajdują się przy tylnych kołach.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Możliwe, że korektor siły hamowania z deka pordzewiał i "zastał" się w jednej pozycji.
    Można go rozebrać i od nowa zakonserwować, ale wpierw sprawdź, to znaczy spróbuj go rozruszać (tam jest takie ramię do którego przymocowana jest prężyna). Poruszaj tym "ramieniem" i zobacz czy coś się zmieniło. Im bardziej je odchylasz tym mniejsza siła hamowania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Więc tak: wymieniłem szczęki hamulcowe na takie dedykowane do seicento. Z jednym kołem problem został w ten sposób rozwiązany, drugie natomiast dalej się blokuje. Problem na pewno nie leży po stronie rozpieraka hamulca ręcznego - również je wymieniłem po obu stronach. Wymieniłem również cylinderek po stronie tego blokującego się koła. Jest nieco lepiej ale dalej szczęki trą po bębnie cały czas i przy mocnym hamowaniu najpierw blokuje to koło. Przyczyną być może jest zbyt mała siła sprężyn ściagających w stosunku do sprężyn samoregulatorów na szczękach (to podobno te metalowe duże podkładki z dość mocną sprężyną, które stanowią mocowanie szczęk). Być może jeszcze mam bęben zwichrowany - na pewno jest przegrzany (ma taki brunatno - fioletowy kolor). Pytanie w związku z tym - czy stosuje się jeszcze przetaczanie bębnów, czy raczej wymiana na nowy (tutaj podpowiem, że te bębny mają pół roku więc są w miarę nowe).

    Co do regulatorów cisnienia - a raczej ograniczników cisnienia kół tylnych to znajdują się one przy pompie. Jeszcze tych nie sprawdzałem ale wydaje mi sie, że te ograniczniki są raczej sprawne.

    Po wymianie cylinderka oczywiście cały układ przelałem nowym płynem i odpowietrzyłem.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zasada działania hamulców bębnowych opiera się na tym, że przy relatywnie małem sile potrzebnej do rozparcia okładzin otrzymuje się dużą siłę hamowania. To znaczy działa tutaj efekt samodociskania okładzin do obracającego się bębna.

    Dlatego też jak mówisz, że to koło bardzo szybko się blokuje to raczej jest to wina regulatora ciśnienia.
    Za duże ciśnienie jest podawane na cylindereki.

    Same sprężyny ściągające okładziny ku sobie mają inny cel. Taki, że po odpuszczenia pedału hamulca okładziny wróciły do swojej pozycji. I to jest chyba ich jedyny cel.

    Pomyliłem się z tym regulatorem siły hamowania.
    Ty masz to przy pompie Myślę, że tutaj tkwi problem w wadliwym działaniu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Po dwóch dniach sytuacja z hamulcami się unormowała. Nie sprawdzałem ograniczników siły hamowania na tył. Po wymianie szczęk i rozpieraków hamulca ręcznego i przejechaniu ok 100km wszystko jest ok. Tył się już nie blokuje przy awaryjnym hamowaniu oraz żadne koło nie hamuje na stałe.

    Za tydzień mam termin przeglądu rejestracyjnego więc siła hamowania zostanie sprawdzona. Dam znać co i jak. A na razie dzięki za pomoc. Temat można zamknąć.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2009
    Skąd
    Kruszewo / Szczecin
    Postów
    12
    Auto
    Punto II.5 1.2 80KM 16v
    Mialem podobny problem z CC700. Wymienilismy regulatory itp. nic to nie dalo. Okazalo sie, ze jakis czas temu wuja wymienial z tylu szczeki. Producenci podają, ze sa te same dla 126p i CC - a to kit. Wystarczy spojrzec. Oryginalne z CC maja zatopiony metal w okladzinach - te z 126p go nie maja. Po wymianie na oryginalne CC problem zniknal. Przy normalnym hamowaniu tyl w zasadzie NIE powinien hamowac (w kazdym badz razie w CC)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Tak dokładnie - u mnie musiała być to własnie ta przyczyna - wymieniłem szczęki i jest OK.

    [size=2][ Dodano: 2009-09-23, 14:46 ][/size]
    Jednak za wcześnie się cieszyłem. w zeszły czwartek przez blokujący się tył miałem poślizg i walnąłem bokiem w latarnię. Na szczęście nic groźniego się nie stało. W każdym razie nabyłem już nowy zestaw serwo+pompa+2 reduktory. Jak wymienię wszystko to powinno już działać prawidłowo.

    Ponadto wymienię tarcze i klocki z przodu oraz tanie bębny na orginalne. Jak to nie pomoże to zostaną do wymiany tylko przewody.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Cinquecento 1.1
    Witam od pół roku walczyłem z hamulcami w cieniasie tak jak piszecie tył łapał pierwszy od przodu moge pomoc jak ktoś chce

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2009
    Skąd
    Imielin
    Postów
    7
    Auto
    SC 900cc
    Wymieniłem komplet, tj. pompa, serwo i oba reduktory. Poza tym z przodu tarcze brembo max i klocki ferrodo a do tyłu nowe orginalne bębny. Teraz hamowanie to zupełnie inna bajka. Nie poznaję mojego seiczaka - koszt w sumie dosyć spory ale na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać.

    Cytat Napisał wyrwas.tomi
    Witam od pół roku walczyłem z hamulcami w cieniasie tak jak piszecie tył łapał pierwszy od przodu moge pomoc jak ktoś chce
    wyrwas.tomi po to jest to forum, napisz co było u Ciebie i jak to rozwiązałeś?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2009
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    4
    Auto
    Cinquecento Sporting 1.1
    też mam ten problem z hamowaniem ale szczęki /ferrodo/ i bębny /z serwisu/ mam nowe, po kilku hamowaniach wszystko się normuje, bardzo dobrze zauwazalne to jest zimą kiedy auto jest nie rozgrzane wyjeżdżam na śnieg skręcam kołami i hamuje nożnym wtedy auto obraca się jakbym hamował ręcznym hamulcem dziwne ale prawdziwe, musz zerknąć do pompy jak mówicie i do tych reduktorków.

    A taki jeszcze psikus. Prawe przednie koło przy hamowaniu blokuje się, sprawdziłem stan klocków i z prawej strony mam już do wymiany a z lewej nawet połowa się nie starła, o co im chodzi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    5
    Auto
    seicento 900

    Tył hamuje MOCNIEJ niż przód

    Matek mam takie same objawy jak ty. W zeszłym roku wyczyściłem wszystkie zaciski i bębny , rozruszałem dżwignie od ręcznego i było git. W tym roku nie miałem na to czasu i po każdym rannym wyjechaniu muszę parę razy mocno przyhamować by wszystko się ułożyło.Dokładnie należy poczyścić zaciski z z brudu i nasmarować cylinder specjalną pastą oraz bolec od prowadnicy wtedy ten prawy przód nie będzie się tak mocno zużywał.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  2. [ukł. hamulcowy] Najpierw hamuje tył auta
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-09-2009, 17:13
  3. korektor siły ham bravo oraz wahacze przód
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-09-2009, 22:46
  4. [blachy] Czy części (przód) od 5D pasują do Kombi?
    Napisany przez adamusinho na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-07-2009, 09:24
  5. Jakie amorki na przód
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 13-02-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa hamulcowa seicento

korektor hamowania seicento

pompa hamulcowa seicento 900seicento tylne hamulceseicento hamulce problemseicento problem z hamulcami tylnymihamulce seicento
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl