Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Seicento VAN
    Rocznik
    2003

    Śruby do felg aluminiowych Seicento

    Witam wszystkich.
    Może ktoś podpowie mi czy do tych popularnych felg aluminiowych do Seicento:


    potrzeba jakieś inne specjalne śruby czy pasują śruby od standardowych stalowych felg?

    Właśnie zakupiłem takie jak na foto i nie wiem czy mogę użyć śrub od stalowych felg.
    Dodam że nie używam żadnych dystansów do kół, nic nie było przerabiane ani w felgach ani w
    zawieszeniu.
    Montował ktoś felgi ze zdjęcia standardowymi śrubami od felg stalowych o długości z tego co pamiętam 42mm?

    Dzięki z góry.
    Pozdrawiam.
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl
    Ostatnio edytowane przez arturdebski ; 25-09-2016 o 00:33



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Seicento VAN
    Rocznik
    2003
    dodatkowe informacje:
    Są to felgi aluminiowe Speedline o oznaczeniu: 5.50Bx13H2
    Długość śrub 42mm do felg stalowych którą podałem to całkowita długość śruby wraz z łbem.

    Przy próbie przykręcenia w/w koła z aluminiową felgą, w/w śrubą o długości 42mm śruba zdaje się bardzo
    płytko wkręcać i nie jestem pewnie czy to dopuszczalne i można tak jeździć.

    Jakimi śrubami przykręcaliście w/w felgi? - szukam informacji w Internecie na temat śrub do tych felg ale nie mogę nic
    konkretnego znaleźć dotyczącego właśnie tego modelu felg do Seicento.

    Dzięki z góry.
    Pozdrawiam.
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    332
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Mam w swoim Sejku identyczne felgi aluminiowe, i są one przykręcone fabrycznymi śrubami od felg stalowych. Nie podam Ci wymiarów tych śrub, bo ich nie mierzyłem... ale są to po prostu fabryczne śruby. Wchodzą tyle ile trzeba, ani za płytko, ani za głęboko... tak jak w sam raz. Nie stosowałem żadnych dystansów, felgi są przykręcone bezpośrednio do tarcz.
    Jedna uwaga.. jeżeli do twoich alusków jakiś wulkanizator kiedyś ponabijał na rantach od wewnątrz jakiekolwiek odważniki podczas wyważania, to trzeba się ich pozbyć, bo będą przycierać o kolumnę McPhersona. Te felgi wyważa się tylko poprzez przyklejanie odważników wewnątrz koła. Wtedy wszystko pasuje.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Seicento VAN
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    Mam w swoim Sejku identyczne felgi aluminiowe, i są one przykręcone fabrycznymi śrubami od felg stalowych. Nie podam Ci wymiarów tych śrub, bo ich nie mierzyłem... ale są to po prostu fabryczne śruby. Wchodzą tyle ile trzeba, ani za płytko, ani za głęboko... tak jak w sam raz. Nie stosowałem żadnych dystansów, felgi są przykręcone bezpośrednio do tarcz.
    Jedna uwaga.. jeżeli do twoich alusków jakiś wulkanizator kiedyś ponabijał na rantach od wewnątrz jakiekolwiek odważniki podczas wyważania, to trzeba się ich pozbyć, bo będą przycierać o kolumnę McPhersona. Te felgi wyważa się tylko poprzez przyklejanie odważników wewnątrz koła. Wtedy wszystko pasuje.
    Dzięki za info. Wyważanie zauważyłem że było robione przez klejenie.
    Wydaje mi się jednak że standardowe śruby od stalowych felg wkręcają się niestety zbyt płytko
    dlatego zakładając trzecie koło - jedno z tylnych - zrezygnowałem i założyłem z powrotem stalowe.
    Przy felgach aluminiowych: przód wkręcał się u mnie na około 7 obrotów, tył wkręcał się na około 3-4obroty:

    W sieci znalazłem info że poprawne wkręcenie to minimum 8 obrotów czyli przy skoku gwintu 1.25mm jest to 10mm
    O ile 7 obrotów to "jeszcze nie tragedia" tak 3 obroty - to może być nieszczęście

    Z moich wyliczeń wynika że śruby do aluminiowych felg powinny być około 10mm dłuższe
    Dodatkowo dowiedziałem się ze powinny mieć inna konstrukcję łba - zobacz tutaj:
    https://forum.autokacik.pl/index.php...wych-seicento/

    Zauważyłem że przy felgach aluminiowych po niezbyt mocnym dociągnięciu śrub (od felg stalowych) ledwo można było je odkręcić
    i charakterystycznie "strzelały" przy próbie odkręcania co mogłoby potwierdzać że konstrukcja łba jest nieprawidłowa
    do aluminiowej felgi.

    Ja bym na Twoim miejscu sprawdził wszystko ponownie żeby nie doszło do tragedii a w ostateczności uszkodzenia pojazdu lub
    szybkiego zużycia otworów w felgach przez za krótkie śruby lub nieprawidłową konstrukcję łba.

    Pozdrawiam
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    332
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Zdziwiony jestem czytając to co piszesz.
    Zgadzam się w 100% z tym że trzy obroty śruby to za mało aby koło się na tym trzymało. U mnie tak nie jest, śruby wkręcają się głębiej. Jakbym miał wkręcone na trzy obroty to strach by mi nie pozwolił na tym jeździć. Śruby mają również stożkowe łby które idealnie pasują do powierzchni wewnątrz otworów w feldze.
    Nie mam pojęcia czym może być spowodowany Twój problem ze śrubami... może Fiat coś mieszał z nimi zależnie od rocznika??? Może są jakieś różnice między Vanem a cywilnym Sejkiem???
    Mój jest z 2005 roku, a dokupiłem do niego używane alu dużo starsze od niego. I tak jak pisałem śruby pasują idealnie.
    Podobnie mam z Lineą, jest jeden komplet śrub którymi przykręcone są oryginalne alu, jak również tymi samymi śrubami przykręca się stalowe koło zapasowe.
    Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Seicento VAN
    Rocznik
    2003
    Ostatecznie wyszło tak:

    Oryginalna śruba od felg stalowych miała długość roboczej części 27mm
    - Ze stalowej felgi wystawała 22mm co dawało z tyłu samochodu 8 obrotów przy wkręcaniu
    - Z aluminiowej wystawała 17,5mm co dawało z tyłu samochodu 3 obroty przy wkręcaniu (za mało)
    z tyłu samochodu gwint w piaście zaczyna się na głębokości 11mm od powierzchni piasty


    Wyliczenie o ile ma być dłuższa nowa śruba:
    (ile wystaje ze stalowej felgi 22) - (ile wystaje z aluminiowej 17(już bez połówki milimetra)) = 5mm


    wyliczenie jaka długość ma mieć nowa śruba:
    długość części roboczej starej śruby 27mm + o ile ma być dłuższa 5mm = 32mm


    Najbliższa śruba ma 33mm - kupiłem 16szt pod klucz 17


    przy 33mm części roboczej nowej śruby:
    - przód samochodu - śruby wkręciły się na 10 obrotów = 12,5mm
    - tył samochodu - śruby wkręciły się na 8 obrotów = 10mm

    Wszystko zdaje się być ok.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    332
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Jak będę zmieniał koła na zimowe to z ciekawości zmierzę swoje śrubki, porównam z Twoimi wyliczeniami, dam znać jakie dokładnie mam.. no ale na bank fabryczne.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Seicento VAN
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    Jak będę zmieniał koła na zimowe to z ciekawości zmierzę swoje śrubki, porównam z Twoimi wyliczeniami, dam znać jakie dokładnie mam.. no ale na bank fabryczne.
    Oprócz długości śrub zobacz też ile obrotów się wkręcają na aluminiowych felgach z przodu i z tyłu - ciekawe co Ci wyjdzie.

    Pozdrawiam.
    --
    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl


 

Podobne tematy

  1. Profesionalne prostowanie felg aluminiowych!!!
    Napisany przez angelboyy27 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-06-2016, 16:53
  2. Profesionalne prostowanie felg aluminiowych!!!
    Napisany przez angelboyy27 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-06-2016, 16:53
  3. Dekielki felg aluminiowych
    Napisany przez Marian1295 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2015, 18:37
  4. Czyszczenie i renowacja felg aluminiowych
    Napisany przez byrrt na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post: 30-08-2014, 10:30
  5. Kupno aluminiowych felg do punto II?
    Napisany przez kanon7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-04-2013, 15:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu