Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi

    Seicento POMOCY!!!Dziwne zachoawanie Seicento

    Witam,bardzo proszę o pomoc!!!!posiadam Seicento z 2003 roku,1.1 MPI.Dziś odpalając je zauważyłem że radio i nieseryjny obrotomierz nie działają...lecz i tak pojeździłem nim trochę i gasząc go zobaczyłem że zegar i wskaźnik przejechanych km kasują się..... tak jakby odłączał akumulator za każdym razem jak go zgaszę......o co chodzi??ktoś może mi pomóc??Z góry dziękuję...pozdro



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2009
    Skąd
    Słupsk
    Postów
    41
    Auto
    Poszukiwany .... :)

    Re: Seicento POMOCY!!!Dziwne zachoawanie Seicento

    Cytat Napisał szkudlar
    gasząc go zobaczyłem że zegar i wskaźnik przejechanych km kasują się
    Nie pomogę Ci, ale mam pytanie techniczne. O co chodzi z tym kasowaniem kilometrów?
    W liczniku wskaźnik kilometrów, masz elektroniczny, czy mechaniczny?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi
    elektroniczny

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    wygląda, jak jakiś problem w elektryce; zazwyczaj po czasie traci się kontakt masy w deskach rozdzielczych i innych elementach instalacji, może u Ciebie jakieś kostki też do przeczyszczenia, a w tej chwili po odpaleniu, jak włącza się cała instalacja to jakąś inną dziwną drogą zamykają się szwankujące obwody a po zgaszeniu znika na nich zasilanie...

    czyszczenie kostek co kilka lat, przegląd kabli to akurat się zdarza jako rzecz konieczna, jak zadbasz masz na dłużej spokój... kasowanie kilometrów - jeśli bezpieczniki masz ok wszystkie to może być jakaś kostka od deski;

    a inne pytanie: nie grzebane było coś z radiem? z podłączeniem stałego zasilania i zasilania które włącza radio dopiero po przekręceniu stacyjki? z tego co pamiętam, np w Pandzie jak masz radio podłączone do kabla, na którym zasilanie do radia pojawia się po przekręcneiu kluczyka, a ty samodzielnie zmostkujesz to ze stałym plusem, zamiast prawidłowo sobie osobno radio podłączyć (jak chcesz by grało bez kluczyka w stacyjce) to wtedy po czasie masz taki efekt tego podawania plusa ciągle tam gdzie powinien znikać bez kluczyka - efekt, że kasuje się licznik, deska głupieje i bezpieczniki lecą, bo obwody się zamykają momentami wtedy do zasilania odwrotną drogą i cuda się dzieją... może więc radio ktoś Ci podłączał byle jak?
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    53
    Auto
    CC 704
    albo AQ kończy życie
    MIJAJĄ DNI, MIJAJĄ LATA ALE NIE MIJA MODA NA FIATA!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi
    radio właśnie tak jest zamontowane!!!!!!!1gra bez konieczności włożenia kluczyka....to co mam teraz zrobić??elektryk??mogę tak jeszcze tydzień jeździć bo akurat kasy nie mam??czy już dziś do warsztatu??pozdro

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    to chyba problem się rozwiązał

    radio masz pewno na kostce iso (sprawdź); przez google znajdziesz widok/ obrazek i rozpiskę kostki iso, gdzie na niej masz 2 kable od zasilania, 2 wejścia +, jeden + stały, drugi + "za stacyjką"; idąc po nich od kostki ISO w stronę instalacji znajdziesz gdzie to radio jest podpięte do plusa i pewno gdzie jest zmostkowany plus "znikający" po zgaszeniu ten za stacyjką z plusem stałym; zmostkowanie to usunąć musisz żeby deska nie dostawała poprzez radio powrotnie plusa stałego;

    problem zniknąć powienien; a co do podłączenia radia - możesz sobie na stałe plusy z niego podłączyć ale z radia dwa kable od jeden kabel z instalacji, stały plus a nie mostkując znikający plus za stacyjką z tym stałym po stronie instalacji auta;
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Sprawdź jeszcze bezpieczniki,bo tak licznik zachowuje się też jak jest spalony bezpiecznik,tzn gaśnie licznik kilometrów,a wskaźnik poziomu paliwa zostaje w takiej samej pozycji,zasilanie radia też jest z tego bezpiecznika.A oświetlenie wewnętrzne działa,jak nie to na pewno przepalił się ten bezpiecznik,bo to wszystko jest na jednym obwodzie.
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi
    ale to jak,skoro to byłby bezpiecznik to działałoby to wszystko po odpaleniu??

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Tak,np licznik ma dwa zasilania-po włączeniu stacyjki oraz stałe. Jak tego stałego nie będzie to tak się zachowuje jak opisałeś Jest to bezpiecznik tzw. "serwisowy"i jest on np wyciągany w czasie transportu auta z fabryki do klienta,żeby nie rozładowywał się akumulator Pod niego właśnie podpięte są-radio,licznik i oświetlenie wew.to ostatnie nie włączy się w momencie uruchomienia silnika.
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi
    a nie wiesz może który to jest bezpiecznik do wymiany??

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Ja nie wiem,czy jest to bezpiecznik,ale z tego co piszesz może być Od zasilania stałego jest F15 o wartości 15A (niebieski,jest w środkowym rzędzie 4 od strony przekaźników)od zasilania po stacyjce F22 o wartości 10A(czerwony,jest w dolnym rzędzie i też 4 od przekaźników)Sprawdź,może to jest to
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    10
    Auto
    Seicento 1.1Mpi
    ok,dzięki bardzo, po pracy sprawdzę,jeszcze raz dzięki

    [size=2][ Dodano: 2009-04-21, 19:50 ][/size]
    no i już,bezpieczniki za 3 złote,minuta roboty i wszystko działa!!!!dziękuję wszystkim za pomoc!!!!pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. dziwne klepanie
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-10-2017, 20:23
  2. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 20:34
  3. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-07-2008, 06:41
  4. Problem z xenonami Pomocy !!
    Napisany przez Brolli na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2008, 11:46
  5. [PDF] Cinquacento & Seicento
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie dziala predkosciomierz w seicento

seicento ktory bezpiecznik od predkosciomierza

seicento przy odpalaniu resetuje zegar

seicento podczas odpalania kasuje sie zegarek

http://www.iparts.pl