Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998

    Seicento 900 kopci na biało

    Witam
    W moim aucie, które kupiłem kilka miesięcy temu pojawił się problem, iż kopci na luzie i na biegu po dodaniu gazu na biało. Nie kopci niby całkowicie tylko tak chwilowo, do tego mam problemy z rozruchem auta na zimnym silniku oraz nierównomiernie pracuje na wolnych obrotach (na zimnym) na ciepłym problem znika. Auto zasilane jest gazem LPG i odpalam normalnie na LPG i jeżdżę cały czas na LPG, choć raz na te 2000 km przepędzam trochę na benzynie go. Co to może być?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Aha byłbym zapomniał przebieg tego auta to 163000 km rok produkcji 98 i na gazie zrobione około 30-40000 km jeśli to w czymś pomoże



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Zapewne skończyła żywot uszczelka głowicy.
    Płynu chłodzącego nie ubywa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    No tak jakby ubywa tylko, że ja jeżdżę na wodzie w aktualnej chwili i jej jakby zawsze te parę ml ubywa. Płyn zamiaruję zalać na zimę dopiero albo jak się okaże, że to uszczelka to od razu wleję.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    No to wszystko jasne-masz do wymiany na 100% uszczelkę głowicy.
    Przy okazji oddaj głowicę do regeneracji i wymień uszczelniacze zaworowe.
    Raczej nie warto tego odwlekać.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 19-08-2016 o 11:19

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    No to wszystko jasne-masz do wymiany na 100% uszczelkę głowicy.
    Przy okazji oddaj głowicę do regeneracji i wymień uszczelniacze zaworowe.
    Raczej nie warto tego odwlekać.
    A jakie będą orientacyjne koszty zrobienia tego wszystkiego orientujesz się może?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Orientacyjny całkowity koszt w zakładzie to ok.400-500 zł.
    Koszt samego zestawu uszczelek 110-120 zł +regeneracja i planowanie głowicy(sam nie zrobisz ok.150-200 zł).
    Doliczyć też trzeba koszty wymiany oleju i płynu chłodzącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Orientacyjny całkowity koszt w zakładzie to ok.400-500 zł.
    Koszt samego zestawu uszczelek 110-120 zł +regeneracja i planowanie głowicy(sam nie zrobisz ok.150-200 zł).
    Doliczyć też trzeba koszty wymiany oleju i płynu chłodzącego.
    A i byłbym zapomniał zapytać ile trwać może to wszystko bo nie ukrywam, że auto jest mi bardzo potrzebne.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Zazwyczaj 1 dzień maksymalnie 2 dni.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    Aha okey i zaraz dodam jak się uda zdjęcie wam jak wygląda korek oleju w moim aucie po odkręceniu oraz jak teraz go lekko przepiłowałem na luzie gazem do podłogi to ciutek kopcił ale i wywalił wodę z wydechu, czyżby wilgoć zalegała?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    IMG_20160819_124050.jpgIMG_20160819_124051.jpgIMG_20160819_124054.jpg

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Coś ciemny ten płyn chłodniczy...
    Aha często na pracującym silniku i uszkodzonej uszczelce głowicy czuć ze zbiorniczka wyrównawczego spaliny.
    Dodatkowo możesz jeszcze skontrolować świece,uszczelka w 900 uszkadza się z reguły między 2 a 3 cylindrem co widać na świecach.
    Woda kapiąca z wydechu to zupełnie inna sprawa (zwróć uwagę na inne samochody) to są skropliny produktów spalania m.in wody.

    http://swiece.cba.pl/ocena_swiec.php
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 19-08-2016 o 13:21

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    Świece mam nowe robiłem około 2500 km temu więc mało. Ten płyn to zwykła woda i pi wsadzeniu palca jest praktycznie czysta.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Na nowych świecach będzie lepiej widać jak przebiega spalanie w poszczególnych cylindrach więc zacząłbym od tego,druga sprawa ta pomiar ciśnienia sprężania.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Piotrków Tryb
    Wiek
    20
    Postów
    8
    Auto
    Seicento 900 LPG
    Rocznik
    1998
    Byłem dziś u mechanika z tym problemem aby sprawdził i powiedział mi, że to prawdopodobnie faktycznie jest padnięte UPG i powiedział, że koszt to 500 zł. Jak co to zrobię to i powinienem mieć spokój na jakiś czas. A i jeszcze pytanie jedno czy uszkodzona UPG może wpływać na to, że auto gorzej przyspiesza itp?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    316
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Uszkodzona instalacja LPG może mieć duży wpływ na osiągi z tego co piszesz możesz mieć zużyty parownik.


 

Podobne tematy

  1. [Seicento] Kupię maskę do seicento - jasny błękit.
    Napisany przez kodak na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-04-2015, 16:01
  2. Kupie lotka seicento ORI oraz obrotomierz seicento
    Napisany przez tomo90rbk na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-02-2014, 20:48
  3. Seicento 1.1 kopci, głośno chodzi, ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym.
    Napisany przez mmarkwoicz65 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2014, 18:45
  4. kopci
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:00
  5. Seicento POMOCY!!!Dziwne zachoawanie Seicento
    Napisany przez szkudlar na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-04-2009, 13:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu