Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez danielciagala
  • 1 przez KOBRA
  • 1 przez byrrt

Temat: problem z wymianą przegubu  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    20
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900

    problem z wymianą przegubu

    witam, mam pewien problem. otóż, nie rozkręcałem jeszcze auta bo nie mm przegubu jeszcze. czytałem w faq na forum poradnik, jednak nadal nie wiem jednej rzeczy. nie bardzo rozumiem gdzie dać to zabezpieczenie półosi. jest na półosi jakieś wcięcie czy to sie w przegub kładzie? w jaki sposób zabezpiecza przegub przed zsunięciem? i rozumiem, że najpierw sie kładzie opaski, gume, później to zabezpieczenie a dopiero potem przegub?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    26
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    zabezpieczenie w CC o ile dobrze pamiętam naciska się na półoś .Następnie nabija przegub. Dawno nie robiłem CC więc może niech się ktoś wypowie jeszcze.
    Adasiekk lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    54
    Postów
    832
    Auto
    Grande 1.4 i Grande1.2
    Rocznik
    2008 ........ i ......2009
    Ogólnie w Fiatach zabezpieczenie półosi zakłada się do przegubu .
    Zasada jest prosta jeżeli zabezpieczenie to przecięty okrąg zakłada się go na półoś ,jeżeli okrąg przecięty z wąsami to wkłada się go do przegubu
    Adasiekk lubi to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    20
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900
    ok, dzięki wielkie za odpowiedzi
    czyli rozumiem, że jeśli w przypadku przegubu kamoka mam zabezpieczenie z "wąsami" to po prostu wkładam je do przegubu i naciągam na półoś?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,128
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Są dwa rodzaje. Albo frez na półosi jest od wewnętrznej strony przegubu i wtedy taki przegub ściąga i zakłada się siłowo (zawleczką jest okrąg z twardego elastycznego drutu albo też tak jak np u mnie zabezpieczenie jest w przegubie a frez od jego zewnętrznej strony tak że łapie się szczypcami zawleczkę, rozszerza i zsuwa przegub.. Na YT popatrz.. Jeżeli masz przegub zbijany to łatwiej wyciągnąć całą półoś z auta chyba.
    Adasiekk lubi to.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Fiat Bravo 1.8 + LPG 12.1998
    >> Peugeot 407SW 2.0 12.2004

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    26
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jeżeli masz przegub zbijany to łatwiej wyciągnąć całą półoś z auta chyba.
    To zależy czy to już wcześniej robił i jak bardzo jest "chycony"

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,128
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    To zależy czy to już wcześniej robił i jak bardzo jest "chycony"
    Próbować można, ale czasem ta zawleczka wewnętrzna potrafi trzymać mega mocno..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Fiat Bravo 1.8 + LPG 12.1998
    >> Peugeot 407SW 2.0 12.2004

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    54
    Postów
    832
    Auto
    Grande 1.4 i Grande1.2
    Rocznik
    2008 ........ i ......2009
    Cytat Napisał Adasiekk Zobacz post
    ok, dzięki wielkie za odpowiedzi
    czyli rozumiem, że jeśli w przypadku przegubu kamoka mam zabezpieczenie z "wąsami" to po prostu wkładam je do przegubu i naciągam na półoś?
    Dokładnie zabezpieczenie z wąsami wkładasz w przegub ,gdzie wąsy mają swoje miejsce

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    20
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900
    dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc, temat można zamknąć
    pozdrawiam

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,128
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Temat zamykam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Fiat Bravo 1.8 + LPG 12.1998
    >> Peugeot 407SW 2.0 12.2004


 

Podobne tematy

  1. Założenie przegubu z 1.6 do 1.9 JTD
    Napisany przez martinez na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-02-2013, 08:51
  2. Osłony Przegubu wewn.
    Napisany przez kamilo62 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-09-2012, 09:28
  3. Pytanie o łożysko przegubu wew w skrzyni biegów
    Napisany przez combatdude na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-08-2012, 09:55
  4. [alternator] Wymian alternatora
    Napisany przez fellipe82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2010, 20:28
  5. Osłona przegubu
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-05-2009, 13:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana przegubu seicento

jak wymienić przegub w seicentowymiana przegubu cinquecentowymiana osłony przegubu cinquecentoprzegub seicentoseicento wymiana przegubuwymiana przegubu seicento 900wymiana przegubu fiat seicentofiat seicento wymiana przegubujak wymienić przegub w cinquecentowymiana przegubu w seicentowymiana przegubu wewnętrznego seicentowymiana przegubu w cinquecentozmiana przegubu seicentojak wymienić przegubjak wymienic przegub w seicentoseicento przegubprzeguby seicento 900fiat cinquecento wymiana przegubuwymiana półosi seicento 900jak wymienić przegub fiat ccseicento 1.1 wymiana przegubuwymiana osłony przegubu seicentowymiana przegubu cinquecento 900demontaż półosi seicento

Tagi dla tego tematu