Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2013
    Skąd
    śląskie, łódzkie
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Mazda3, VW Polo 6N, Seicento S 900
    Rocznik
    1999

    problem z nierówną pracą silnika

    Witam wszystkich,
    Moje Sejko 899ccm ma od jakiegoś czasu problem z układem zapłonowym. Najpierw objawiało się to szarpnięciami podczas jazdy w związku z tym wymienione zostały świece (Brisk Silver dla LPG) problem nie ustał także wymienione zostały kable zapłonowe (Magneti Marelli) niestety z racji tego, że silnik nadal pracował nierówno wymienione zostały cewki (Magneti Marelli). Jakiś okresu czas nie używałem lpg (z powodu uszkodzonego silniczka krokowego lpg) jeździłem na PB i przyznam, że problemów nie było, jednak ponownie wróciły więc skoro kable i cewki były w miarę nowe wymieniłem znów świece na NGK. Następnie auto oddałem do mechanika na wymianę oleju, wymianę uszczelki pod pokrywa zaworów i wymianę filtrów oraz diagnozę czemu silnik pracuje nie równo. Okazało się, że źle zamontowałem kable i to był powód - dodam, że nie zdarzyło się do tego momentu aby silnik pracował na 2 cylindrach. Auto odebrane trochę pojeździło, w między czasie naprawiłem LPG wyregulowałem super ekstra wszystko działa i pewnego dnia odpalam silnik pracuje na 2 cylindrach.... Wymieniłem kolejny raz cewki na nowo (Magneti Marelli), kable zapłonowe na nowe (Sentech) silnik zaczął palić i na benzynie i na LPG. Jednak słychać, że nie pracuje równo zarówno na pb i lgp (tak jakby miał problem z utrzymaniem obrotów) podpiąłem kompa pod sterownik silnika pb i wyskoczył błąd Wtryskiwacza (zwarcie lub zab. termiczne) ale to podobno przy LPG normalne. Czasem odnoszę wrażenie, że bardziej równo silnik pracuje na lpg niż na pb. Macie jakieś pomysły? Jeśli jakieś wartości mam odczytać ze sterownika to dajcie znać nie będzie to problemem. Mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda się raz na zawsze rozwiązać problem.

    Na koniec dodam, że od ostatniego przeglądu auto ma przejechane może z 500km. Na świecach myślę że może z 700km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    417
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Czujnik położenia wału, lub źle ustawiony rozrząd, w sensie regulacja zaworów.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2013
    Skąd
    śląskie, łódzkie
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Mazda3, VW Polo 6N, Seicento S 900
    Rocznik
    1999
    rozrząd jest na łańcuchu i nic tam nie było ruszane chyba sam nie przestawił.
    Jak sprawdzić czy to czujnik położenia wału?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2013
    Skąd
    śląskie, łódzkie
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Mazda3, VW Polo 6N, Seicento S 900
    Rocznik
    1999
    hej, dzisiaj skończył mi się gaz i pojeździłem trochę na benzynie. Zauważyłem, że gdy wciskam gaz do dechy to auto zaczyna zwalniać/wolniej przyśpiesza ujmuję i ponownie wciskam auto jakoś przyśpiesza. Podpiąłem kompa i pojeździłem trochę rejestrując zapis pracy silnika. Może zapis pozwoli Wam upewnić się czy to aby na pewno problem z czujnikiem położenia wału? Chciałbym uniknąć inwestycji kolejnych pieniędzy w nietrafione diagnozy.
    Link do filmu: https://www.dropbox.com/s/k4amyzuvdx...06_51.avi?dl=0
    Sterownik miał zapisane następujące błędy:
    Przechwytywanie.PNG

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2013
    Skąd
    śląskie, łódzkie
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Mazda3, VW Polo 6N, Seicento S 900
    Rocznik
    1999
    Zamieszczam jeszcze raz link do filmiku https://www.dropbox.com/s/byztxe252t...1_001.avi?dl=0

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    417
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Może być kolektor wydechowy albo kat. a sonda lambda jaki daje odczyt.
    I like my FIAT Cinquecento.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2016
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    13
    Auto
    albea 1.2 16v
    Rocznik
    2002
    Witaj na filmiku widac ze sonda jest ok pracuje plynie i trzyma napiecie pierwsze co bym ci polecil to podstawa zobacz czy nie masz uszkodzonego wezyka do map sensero od gaznika i poszukaj czy nie lapie gdzies lewego powietrza sprawdz odme swiece i przewody WN

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    206
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Sonda pokazuje ubogo . Nie wchodzi na bogatą wartość a później pokazuje 1.00 czyli pętlę otwartą. Sterownik dawkuje paliwo według zapisanych map bez korekty. Zauważ ze kiedy zmieniają się obroty (przy zamkniętej przepustnicy)sterownik zaraz koryguje to wyprzedzeniem zapłonu. Podciśnienie w układzie dolotowym trochę za wysokie. Jakaś mała nieszczelność a podciśnienie w dolocie to główny parametr dla sterownika który oblicza obciążenie i ustala dawkę paliwa. Zrób podgląd na jałowych obrotach bez dotykania przepustnicy


 

Podobne tematy

  1. Problemy z nierówną pracą
    Napisany przez Wiksa na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2015, 20:58
  2. Seicento problem z pracą silnika w gorące dni
    Napisany przez paweltgb na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2014, 14:28
  3. Problem z zapłonem, nierówną pracą i brakiem mocy
    Napisany przez Bubster na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2012, 19:16
  4. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 12:14
  5. Problem z dziwną pracą silnika
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-12-2010, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl