Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento

    Problem z ładowaniem

    Witam, mam problem z ładowaniem w seicento 1.1 Mpi, zaczęło się najpierw że walnęły mi łożyska w alternatorze, kupiłem drugi od fiata uno bo pasuje, a w tamtym wymieniłem łożyska. Ostatnio zaczęła mi migać kontrolka ładowania coraz częściej aż w końcu do tego momentu że akumulator padł, czyli nie było ładowania. Włożyłem tamten poprzedni z nowymi łożyskami, dalej nie ma ładowania, pali sie kontrolka, może uzwojenie poszło, nie wiem. Zajrzałem do tego od fiata uno, okazało się że szczotka się ułamała więc wymieniłem. Włożyłem, odpaliłem, działa. Przejechałem 3 kilometry i dalej zaczełam migać kontrolka ładowania, aż w końcu padł akumulator. Przed chwilą byłem u mechanika, zmierzył napięcie łądowania i było 15V, powiedział że to alternator zepsuty ale nie wie dokładnie. Po odłączeniu od alternatora kabelka minusowego kontrolka zgasła. I teraz już nie wiem. 15 V to znaczy że ładowanie jest więc czemu akumulator pada po pewnym czasie? i czemu po odłączeniu kaelka kontrolka zgasłą skoro nie ma wtedy ładowania? Może ktoś miał podobny problem, piszcie, bo nie mam zamiaru znowu kupować alternatora skoro nie mam pewności że to jego wina.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A regulator napięcia masz dobry ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    No właśnie,co z regulatorem. Jak miałem regulator walnięty to też mi się działy dziwne "cuda".
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    Piszę poprawnie po polsku.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    31
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    To na bank regulator, 15 V to za duże napięcie ładowanie powinno być 13 V, przy takim ładowaniu może ci paść sekcja w akumulatorze i będzie do wywalenia.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Tricen
    15 V to za duże napięcie ładowanie powinno być 13 V
    13V to za mało z kolei, jak już mamy tak szukać książkowo to powinno być pomiędzy 13,8 a 14,5V.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    31
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    No w sumie masz racje jeśli brać pod uwagę parametry książkowe. W moim sejku mam 13 V i wszystko gra, a muszę wspomnieć że też miałem problem ale ze szczotkami także mój aku był rozładowany do końca. jak sprawdzałem po wymianie to być może coś tam było na mierniku po przecinku nie pamiętam.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento
    Regulator chyba dobry bo razem ze szczotkami wymieniłem na nowy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Bo wiesz i przy 13V wszystko będzie w miare ok jesli tylko regulator będzie poprawnie działal, jednak nie powinno być tak nisko ze względu na to że załączenie kolejnych odbiorników powoduje spadek napięcia w instalacji, regulator częsciowo to koryguje ale wlasnie ten "zapas" który jest ponad te 12V to wlasnie po to żeby aku ochronić przed rozładowaniem.

    No i jeszcze jedna istotna sprawa - 12V w instalacji to taka umowna granica.

    [ Dodano: 2009-07-13, 08:21 ]
    Cytat Napisał bar2345
    Regulator chyba dobry bo razem ze szczotkami wymieniłem na nowy
    W takim razie proponuję szukać jesscze usterki na przewodach, no chyba że masz pecha i prawie jednocześnie dwa alternatory poleciały ...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Seicento
    Miałem pecha, dwa poleciały, dziś kupiłem trzeci nowy i działa, zamykam temat

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2009
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    5
    Auto
    lanos
    Jeszcze tak szybciutko w sprawie ładowania.Powinno być w granicach 14.2 - 14.5V nie mniej nie więcej.Pozdrawiam-Marek.


 

Podobne tematy

  1. Jak to jest z ładowaniem Akumulatora ????
    Napisany przez dudu$ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-02-2011, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ładowanie akumulatora seicento

seicento migająca kontrolka ładowania

seicento brak ładowania

regulator napięcia seicento 1.1

brak ładowania seicento

ładowanie akumulatora cinquecento

ładowanie akumulatora w seicento

brak ładowania akumulatora fiat seicento

migające zasilanie akumulatora w seicento

seicento 1.1 brak ładowania

jakie ładowanie seicento

regulator napiecia do seicento

alternator seicento 1.1

fiat seicento padł akumulator nowy

fiat uno brak ładowania

brak ładowania cinquecento

seicento brak ladowania

brak ładowania w fiat seicento

pulsacja napiecia seicento

mruga kontrolka ładowania akumulatora seicento

nie świeci się kontrolka ładowania seicento

miganie kontrolki ładowania seicento

czy przy popsutym regulatorze napiecia bedzie ladowanie cingoczento

seicento brak ładowania akumulatora

fiat seicento ładowanie