Cześć chłopaki, mam zamiar zakupić Cieniasa z motorkiem 704cm . Tak wiem jest to słaby silnik i lepszym rozwiązaniem jest kupno 900tki ale niestety takich w dobrym stanie i na sprzedaż brak. Już od około 3 tygodni szukam takiego cienias, oglądałem wiele sztuk i dzisiaj możliwe że znalazłem tego którego kupię. Jest jednak jedna rzecz która mnie irytuje. Otóż po wyjęciu bagnetu na uruchomionym silniku tryska olej. W każdym normalnym samochodzie z normalnym silnikiem oznaczało by to :
- zapieczone pierścienie
- pęknięte pierścienie
- pęknięty tłok

A jak to jest w tych silniczkach ? Tak jak już wyżej pisałem oglądałem parę sztuk i zauważyłem że te z gaźnikiem ASIANA po wyjęciu bagnetu tryskają olejem. W autach na gaźniku FOSa i WEBERa ten objaw nie istnieje. Jeździłem tymi autkami które plują olejem po wyjęciu bagnetu i nie widziałem żeby nie miały mocy się rozpędzać, fakt że zazwyczaj ciągnę go max do 80km/h ale zbiera się nawet dobrze jak na silnik dwucylindrowy o takiej małej pojemności. W weekend widziałem się ze swoim kumplem który 3 miesiące temu również zakupił takiego cieniasa właśnie z Gaźnikiem japońskim ( asiana), jak wyjąłem u niego bagnet to również tryska olejem. Kumpel mówi że to autko bez problemu się rozpędza, nie dymi, nie żre oleju odpala normalnie i nie ma żadnych objawów uszkodzenia pierścieni. Większość tych autek ma dosyć mały przebieg od 54tyś poprzez np. 77tyś do 96tyś ( ten którego chce kupić).Szukałem wiele na ten temat w necie i niektórzy piszą że jest to wina uszkodzonych pierścieni a inni że te silniczki tak maja ponieważ jest to motor dwucylindrowy o poziomych tłokach gdzie oba pracują tak samo tz. razem idą do góry cylindra i oba idą w dół więc powietrze wytwarzane przez wał korbowy gdzieś musi się wydostać. Tylko dlaczego ten objaw zazwyczaj występuje w autkach z gaźnikiem Asiana ? Proszę o bardzo szybką odpowiedź znawców i posiadaczy tego silniczka oraz samochodu ponieważ jutro do południa muszę się zastanowić czy brać tego cieniasa czy nie. Z góry dzięki