Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    362
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011

    na co zwrócic uwagę przy zakupie CC, SC, UNO

    witam

    przymierzam się do zakupu CC (ale z silnikiem 0,9 lub 1,1) albo SC ewentualnie jakieś UNO, poradźcie na co zwrócić uwagę, nie mam tu na myśli estetyki, tylko coś takeigo jak silniek, skrzynia, sprzeglo, zawieszenie , układ kierowniczy, hamulce... po prostu co można tak na szybko i jak sprawdzić.

    potrzebuje toczydła które będzie miało do przejechania tak z 30-40 tys w kilka tygodni (robimy mu rajd na drugi koniec świata ) i nie chcemy zbytnio przed wyjazdem dużo w niego inwestowac bo może sie zdarzyć ze nie powróci do ojczyzny (wiadomo rozrząd, świece, olej, klocki to się zrobi) a też chcemy aby to była prosta konstrukcja łatwa do ewentualnej doraźnej naprawy

    z góry dzięki za odpowiedź :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    415
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Jak wybór cinquecento a uno, to cc 100 razy lepiej, blacha ocynk, zero problemów w uno pojawia się korozja, cc tańsze, części tańsze, cc 1.1 to wogóle zapomnij, wtryski i masa problemów, jak chcesz to niech będzie, ta 900, ale wersja gaźnikowa jeszcze wtryski zapomnij, wiadomo, że trzeba zwrócić uwagę na silnik, bo hamulce czy zawieszenie, grosze, także sprzęgło, skrzynia fiata każda nie to zawalenia, czyli cc 900 na gaźniku, zwróć uwagę na sprzęgło i silnik, uno zapomnij technologia 10 lat starsza.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Konin
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,6, Fiat Ducato 244 2.0JTD, Alfa 166 2,4JTD, Alfa 156 2.0 T.S.
    Ostatnio zanabylem Seicento na dojazdy dla narzeczonej. Myślę że podstawa to korozja. Zwróć uwagę na stan podłogi i progów. Jeżeli auto jest zaniedbane na pewno korozję znajdziesz. Tzn mówię o dziurach na wylot bo lekkie ogniska w 16 letnim autku to norma. Obejrzyj też okolice zamka klapy - tam też zdarza się korozja. Mnie się udało kupić autko od 2 wlasxixiela w super stanie blacharskim. Zerknij też na wycieki pod autem. Szczególnie w osłon polosi lewej. Jeżeli jest ona spaeciala i nieszczelna że skrzyni ubywa olej. Długa jazda bez oleju w skrzyni może ja wykończyć. Ogólnie szukaj i nie bierz pierwszego lepsEgo egz. Wiele z tych aut służy ludziom na dojazdy do pracy i są katowane.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    362
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    generalnie korozja mnie (poza dziurami w podłodze i progach) nie odstrasza.... bo jak fure przepuscimy przez bezdroza mongolskiego stepu, to go kamienie wyszlifuja z korozji
    dlatego też dobrze aby to bala prosta konstrukcja, bo jak coś urwiemy to wazne aby to szybko naprawić na miejscu (by nie mieć z buta dużo do przejścia do domu )

    uszczelniacze wiem ze to trzeba obadac raczej odrazu je byśmy wymienili wiem ze lubią cieknać.

    słyszeliście coś o osłonach aby zamontować pod podwoziem, aby kamienie nie waliły po misce olejowej ? kiedyś coś takiego miałem w astrze, może istnieje do SC?

    a jak koledzy wygladaja jakieś aspekty związane z osprzętem, i innymi tym podobnymi rzeczami np termostat, itp....

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Konin
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,6, Fiat Ducato 244 2.0JTD, Alfa 166 2,4JTD, Alfa 156 2.0 T.S.
    Kolego zajrzyj na stronkę seicento tam jest sporo takich patentow i porad dla podroznikow. :beer: ogólnie autko bardzo fajne i proste w naprawach.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    kiedyś coś takiego miałem w astrze, może istnieje do SC?
    Są takie osłony. Do dostania za 50zł nówka + wysyłka, oczywiście to zamiennik. Poszukaj po sklepach czy na popularnej platformie aukcyjnej.

    Co do Uno to zaleta taka, że proste auto i buda 5 drzwiowa. Denerwuje korozja, głównie nadkola, progi, podłoga.
    Reszta do naprawienia w trasie. Unikać wersji CLIP, silnik dobry, ale to inny silnik niż popularne FIRE i z naprawą może być gorzej w trasie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    415
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Najlepiej to chłopie zwróć uwagę czy to nie handlarz, jak handlarz, to jeszcze zadzwoń na pały.
    I like my FIAT Cinquecento.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2016
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2000
    Ja bym sprawdził czy bez problemu odpala na zimno, czy działają spryskiwacze do szyb bo bez tego to w dalszą trasę się nie da. Ręczny. Zajżyj też pod wycieraczki czy nie ma w podwoziu dziur na wylot : )

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    jak handlarz, to jeszcze zadzwoń na pały.
    Wytłumacz proszę o co Ci chodzi... bo nie ogarniam

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    25
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    @nygus: Nie pytaj, przestrzegaj innych przed tym gościem, bo jeszcze ktoś weźmie na poważnie to co pisze i wyrobi sobie złą opinie o forum.
    : )

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2015
    Skąd
    przemyśl
    Wiek
    22
    Postów
    12
    Auto
    seicento
    Rocznik
    1998
    Moim zdaniem to najpierw wypadało by zobaczyć czy odpala ładnie na zimnym silniku a jak już będzie chodzić to odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego czy nie wydostają się bąbelki bo to będzie świadczyć o zrębanej uszczelce pod głowicą. a jak się ma kanał to od razu czy uszczelkę pod miską nie wypchało, uszczelniacze na półosiach, przewody hamulcowe oraz stan zużyć tarcz hamulcowych. A później blacharka..... progi, podłoga, podłużnice mocowania wahaczy itp....

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    584
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    UPG w silnikach FIRE zmienia się w 1.5h (+2h na zawiezienie głowicy do planowania) i kosztuje to ok 100-150pln...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Na co zwracać uwagę przy zakupie Stilo?
    Napisany przez blaszczu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 11-04-2017, 11:45
  2. Na co zwrócić uwagę przy zakupia Fiata Idea?
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2013, 19:28
  3. na co zwrócić uwagę przy zakupie sieny ?
    Napisany przez delekta87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2011, 19:57
  4. Na co zwracać uwagę przy zakupie Stilo
    Napisany przez thomass15 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-08-2010, 01:22
  5. Na co zwracać uwagę przy zakupie Fiata Marea?
    Napisany przez Ghost Dog na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 17-05-2009, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl