Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 0.9
    Rocznik
    98

    Kręci, nie pali, chyba przedmuch na 3 i 4 cylindrze

    Witam
    Sprawa wygląda tak, że pacjent (seicento 900 z gazem) kręci a nie odpala...
    kontrolka code świeci się potem gaśnie marchewa także.
    Do tej pory:
    Wymieniłem cewkę podmieniając raz jedną raz drugą, żeby wyeliminować ich problem.
    Sprawdziłem przekaźniki ->działają
    Wymieniłem świece.
    Sprawdzałem czy rozrząd jest cały próbą kompresji tzn. odpięty wtrysk, odkręcone świece, odpięte cewki i kręcenie rozrusznikiem... dmucha powietrzem aż miło.
    Paliwo podaje.
    sprawdzałem styki na wszystkich bezpiecznikach i przekaźnikach (wyczyściłem je)
    Dorobiłem 2 przewód masowy ze względu na to, że przewód masowy do silnika miał już wytarcie.
    Użyłem lampy stroboskopowej do sprawdzenia napięcia na przewodach. Wynik: 1 i 2 od strony rozrządu-lampa mruga, 3 co jakiś czas mrugnie lub w ogóle, 4 brak reakcji. (podpięcie przewodów WN na cewki to od góry 23 14 ... czyli po1 przewodzie z każdej cewki daje efekt..)
    Sądząc po reakcji stroboskopu wydaje mi się, że jest przedmuch między 3 a 4 cylindrem ale czy brak kompresji miałby na tyle wpływ, że w ogóle nie odpala tylko co jakiś czas puści bączka?

    Rozumiem, że wiąże się z tym wymiana uszczelki pod głowicą ale czy macie jakieś jeszcze uwagi co mogłoby być nie tak ? ewentualnie co sprawdzić ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Przyczyną raczej nie są przedmuchy (brak kompresji). Skoro stroboskop nie daje sygnału, to problem tkwi w elektryce. Nie będzie zapłonu w cylindrze, jeśli nie ma tam iskry.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    2
    Auto
    Seicento 0.9
    Rocznik
    98
    A jaki może być powód, że z 1 cewki na 1 przewodzie jest iskra a na 2 nie ma i to problem jest na dwóch cewkach taki sam...(gdzie 1 cewka jest nowa)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Nie raz nie dwa kupowano cewki fabrycznie wadliwe.

    Możliwości masz kilka:
    -wadliwe cewki
    -uszkodzony czujnik położenia wału (chociaż wtedy chyba by nie dawało iskry na żaden cylinder)
    -problem ze sterownikiem.

    Sprawdź jeszcze stan wszystkich połączeń na elementach zapłonu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    można spróbować podłączyć pod komputer. Może pokaże jakieś błędy.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Oj, w SC z komputera to chyba tylko air bagi odczytasz. Silnika chyba tam nie zrobisz. (ale mogę się mylić)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Na pewno w SC można odczytać błędy z komputera, gdyż u mnie odczytywałem kiedyś w cinquecento 900 na wtrysku, a tutaj jest taki sam komputer.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2011
    Skąd
    wawa
    Wiek
    45
    Postów
    130
    Auto
    seicento 1100 lpg
    Rocznik
    2004
    należało by sprawdzić czy idzie prąd na cewkę , może sterownik silnika padł. poszukaj kogoś z kompem i przejściówką na 3 pin i zczytaj błędy


 

Podobne tematy

  1. Stilo - brak zapłonu na trzecim cylindrze
    Napisany przez fidi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 10:26
  2. [ukł. zapłonowy] cinquecento 700 kręci nie pali
    Napisany przez galek28 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-05-2013, 08:31
  3. Brava 1.4 12v Sx + LPG 97r. Kręci ale nie pali..
    Napisany przez Marcin00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-12-2012, 14:04
  4. Paląca się cewka zapłonowa zawsze na jednym cylindrze, 1.8 16V GT
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2012, 15:07
  5. Kręci, nie pali, z rury czarny dym
    Napisany przez hlx na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-12-2010, 18:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento 900 nie pali na wszystkich cylindrach

cc brak kompresji

kompresja na cylindrze cinquecento

marea weekend na jednym garze

nietrzymanie kompresji na 1 garze seicento

cinquecento 900 nie ma iskry na14 po wmianie cwki to samo

przedmuch w cylindrach

fiat 900 pali na dwa tloki

fiat cc 700 kreci ale nie odpala

DLACZEGO AUTO SEICZENTO PALI NA TRZY GARY

cinquecento nie pali

brak kompresji w 1.7td

fiat cc 900 nie pali na wszystkie cylindry

fiat cc 700 po wymianie uszczelki brak kompresi na jednym cylindrze

przedmuch przy kreceniu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl