Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    Lisów
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.2 Seicento 0.9
    Rocznik
    1999

    Kontrolka wtrysku świeci się gdy silnik pracuje na gazie

    Witam, jestem "szczęśliwym" posiadaczem seicento 900cm z instalacją gazową. Gazownik zapewniał mnie, że świecąca kontrolka wtrysku to normalny obiaw gdy silnik pracuje na gazie. Można w to wierzyć czy raczej zepsuł swoją robotę ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    32
    Auto
    Idea 1.4 16v 90 KM
    Jeżeli to jest II generacja to normalne chyba, że dasz emulator wtryskiwacza (taki najprostszy to przekaźnik i opornik o oporności wtryskiwacza żeby oszukiwał ecu, że wszystko OK.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    To absolutnie normalne. W momencie przepięcia na gaz wtrysk i sonda są zwierane do masy, co skutkuje zaświeceniem kontrolki. Ale jest to zupełnie normalne i tak ma być. Przynajmniej wiesz że jedziesz na gazie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    Lisów
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.2 Seicento 0.9
    Rocznik
    1999
    Dzięki za odpowiedź Panowie.
    Jeszcze jedno co mnie martwi to brak mocy po przełączeniu się na gaz, dopiero po przejechaniu ok 5 km i zagrzaniu się silnika samochód zachowuje się jak należy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    32
    Auto
    Idea 1.4 16v 90 KM
    A jaką masz temperaturę przełączania, może jak jest zimny to go zalewa. A co do świecącej kontrolki to o ile dobrze pamiętam to miałem emulator PD-20s specjalnie do 900.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Ja mam minimalną. Przestawia się od razu i nie mam problemu. Może świeczki/kable trochę słabe.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    Lisów
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.2 Seicento 0.9
    Rocznik
    1999
    Dzięki za pomoc. Podjadę do gościa żeby to sprawdził. Moim zdaniem może być zbyt duża dawka gazu. Wywnioskowałem to po tym, że jak delikatnie dodaje gazu to mozolnie, ale się zbiera. Natomiast jak gwałtownie dodam gazu wtedy się dławi.
    Ostatnio edytowane przez bees86 ; 02-10-2015 o 08:42

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zobacz jak wyglądają świece. Miałem takie coś jak mi zakopciło świeczkę i iskra uciekała bokiem. Oglądnij filtr powietrza. Też jeździłem na regulacje i inne cuda i nic to nie dawało do momentu wyczyszczenia świecy z nagaru.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Ale jest to zupełnie normalne i tak ma być. Przynajmniej wiesz że jedziesz na gazie.
    Dzizas kolego bzykol kto Ci głupot nagadał? Jak papudrok zakładał instalacje to może i normalne ale w zwykłej instalacji to niedopuszczalne! Emulator wtrysków to raz, dwa emulator sondy lambda.. Jak tego nie ma to mogą być wspomniane efekty. Oczywiście problemów może być więcej.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zapytaj właścicieli seicento 900. To nie sekwencja.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Zapytaj właścicieli seicento 900. To nie sekwencja.
    Ja się nie muszę nikogo pytać. Jeżeli jakakolwiek instalacja LPG w jakimkolwiek aucie powoduje zapalenie check'a to znaczy jedno i zawsze to samo - jest źle założona, wystrojona lub nie do końca założona.. Proste. A to że ktoś chce najtańszą instalacje w najtańszym garażu, do taniego czasem uszkodzonego samochodu to już inna sprawa.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    No tak. Nie mamy emulatorów. W momencie przepięcia na gaz wtrysk i sonda pokazują błąd zwarcia do masy (albo do plusa?)
    Sonda lambda pokazuje normalne wskazania po podpięciu się w sterownik gazu. Znam przynajmniej 3 seicento z tak zrobioną instalacją. Plus ze 2 na tym forum.
    U mnie instalacja Bingo M

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Świecąca kontrolka sygnalizuje że silnik pracuje w trybie awaryjnym.
    A poza tym zbyt wczesne przełączenie na gaz przed osiągnięciem temperatury min.50-60 stopni przez silnik może skutkować jego uszkodzeniem i wtedy całe oszczędności idą na remont.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Znam przynajmniej 3 seicento z tak zrobioną instalacją. Plus ze 2 na tym forum.
    To nie oznacza, że te instalacje są dobrze założone. Są założone tanio i nic poza tym. Jeździłem autami z instalacjami II gen i jakoś check się nie palił. Uwierz

    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    A poza tym zbyt wczesne przełączenie na gaz przed osiągnięciem temperatury min.50-60 stopni przez silnik może skutkować jego uszkodzeniem i wtedy całe oszczędności idą na remont.
    Prawdę mówiąc bez przesady. Największym problemem I/II gen przy wczesnym przełączaniu na gaz to to że może Ci reduktor zamarznąć. To on najbardziej dostaje w tyłek.. Silnikowi jakoś bardzo to nie szkodzi. W IV gen po tyłku dostają jeszcze wtryski.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2013
    Skąd
    Lisów
    Postów
    5
    Auto
    Siena 1.2 Seicento 0.9
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Zobacz jak wyglądają świece. Miałem takie coś jak mi zakopciło świeczkę i iskra uciekała bokiem. Oglądnij filtr powietrza. Też jeździłem na regulacje i inne cuda i nic to nie dawało do momentu wyczyszczenia świecy z nagaru.
    Zmniejszona dawka gazu oraz wymiana miksera problem ustąpił.


 

Podobne tematy

  1. Świeci kontrolka wtrysku - nie odpala bravo 1.8 GT
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-09-2013, 14:18
  2. Kontrolka wtrysku świeci się jak jedzie sie na gazie
    Napisany przez andrew2520 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-05-2013, 09:03
  3. świeci się kontrolka wtrysku
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2012, 15:56
  4. Nie odpala. Fiat code świeci. Kontrolka wtrysku nie świeci.
    Napisany przez tomboy81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-06-2010, 20:00
  5. [silnik] Problem - świeci kontrolka wtrysku plus spadek mocy
    Napisany przez smich na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-04-2009, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl