Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree3lubi to!
  • 2 przez miszko
  • 1 przez bzykol

Temat: Cinquecento 900 problem ze skrzynią biegów.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998

    Cinquecento 900 problem ze skrzynią biegów.

    Witam wszystkich użytkowników forum, mam problem ze swoim nowym nabytkiem a mianowicie cinquecento 900. Szukałem juz pomocy na innym forum ale nikt nie odpowiedział, szukałem tez w internetach ale też nic, problem jest ze skrzynią, lewarek ucieka do lewej strony jest cały czas w pozycji biegu 1, dodatkowo ciężko trafić bieg 3 i 4, trzeba mocno przesunąć lewarek w kierunku biegu piątego żeby wbić 3. Na biegu piątym przy dodawaniu gazu słychać jakieś terkotanie w skrzyni, olej zmieniłem, wybierak tez wygląda ok ale nie jestem pewien, może ktoś miał podobne objawy, skrzynia do wymiany, wybierak czy tylko regulacja?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Skrzynia w cc900 jest pancerna, skrzynia fiata, to jest jakaś bajka, problemem jest w 99%, zawsze wybierak, naprawa wybieraka, niestety nie jest prosta i tania, w cc700 i 900 też, zrobili, bardzo dobry wybierak, chodzi i chodzi, ale jak się popsuje to masakra, najczęściej trzeba wymienić uszczelki i uszczelnienia, ale i tak nie jest to łatwe. Bo to już jest układ w cc dwudrążkowy, robiłem to u siebie, tanio nie jest. Sama regulacja, nie pomoże raczej.
    PS. Także oczywiście, może być docisk sprzęgła, poczytaj w necie jak działa sprzęgło, to bardzo cwane urządzenie jest, o skrzynie się nie martw, bo skrzynia fiata, to jest masakra,


    N I E , D O Z A J E C H A N I A J E S T S K R Z Y N I A B I E G Ó W W E F I A C I E , K A Ż D Y M !!!!!!!!!
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 31-10-2017 o 20:30
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998
    No dobrze ale teraz pytanie który element to wybierak bo ja spotkałem się z tym ze na ten cały mechanizm w skrzynce pod lewarkiem mówią wybierak no i na element skrzyni biegów mówią wybierak tak więc o który Ci chodzi?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    No jest wybierak i drążki biegowe, ale to i tak, źle mówię, ale to i tak nie nic wspólnego ze skrzynią która robi 500.000 km, bez otwierania, bo tam po prostu nie ma co się popsuć, ale po długim przemyśleniu uważam, że poszło już sprzęgło. Docisk i tarcza, wrażenie jest podobne, ale skrzynia, nie możliwe. Nie w cienkim, bo super skrzynie dali do 700 jak i do 900. tylko olej trzeba dolać co 50000 km do skrzyni biegów. A tak, to ok. jest.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998
    Dobra jako że mistrzem mechaniki nie jestem wyjaśnij mi o co chodzi z tym sprzęgłem , a czy przy kończącym się sprzęgle nie powinny zgrzytać biegi , występować ślizganie się , czy też pedał nie powinien brać przy samym końcu ?? Ja tych objawów nie mam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie, objawy są takie, że przy źle pracującym sprzęgle, wszystko jest źle, wyskakują biegi, nie można ich włączać czasem, ślizgi są, tak jakbyś po lodowisku jechał, nie można wyczuć, gazu, zgrzyty, tak jakby się gałęzie łamały, to wszystko objawy złej pracy sprzęgła, o objaw złej pracy skrzyni to to, że wogóle nie działa, gdy kończy się skrzynia, o wrzuceniu biegu, nawet pomarzyć nie można, samochód ma pancerną skrzynię, wszystkie tryby są z zapasem i musi te 500000 km zrobić, po tym dystansie w mak się rozpada i tyle.
    I like my FIAT Cinquecento.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Artur - trzymaj się tematu - staraj się na przyszłość po prostu odpowiadać co może być przyczyną. Ciężko się czyta Twoje wypowiedzi, gdyż skaczesz myślami.

    Endriu - prawdopodobnie masz problem z drążkami lub wybierakiem lub poduszkami silnika. Obstawiam jednak, że głównie jest to problem z tymi 2 pierwszymi rzeczami.

    Offtopic
    Skrzynie jak wszystko się psują, ostatnio tacie w Audi po przebiegu niespełna 200 tys. km urwało atak i wybiło bokiem, wcześniej skrzynia nie wyła - jedynie stawiała lekki opór (jakbyś włączył ręczny).
    Artur45672 i wirusac lubią to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998
    Kolego miszko dziękuję za rzetelną podpowiedz , co do drążków to o czym dokładnie mówisz ?? A co do wybieraka to chodzi o ten przy skrzyni czy pod lewarkiem ?? Dziś zauważyłem że biegi podczas postoju na włączonym czy też wyłączonym silniku pracują dużo lepiej , od czego zaczął byś naprawy ? Autko jest stosunkowo proste konstrukcyjnie , może najpierw zmienię poduszki zauważyłem że są w dość słabym stanie ,ale czy mają one aż taki wpływ na zmianę biegów ??

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994

    Arrow

    Dzięki Miszko, za korektę, masz rację, ale rzadko skrzynia pada, częściej sprzęgło i ten nieszczęsny wybierak albo drążki.
    I like my FIAT Cinquecento.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    1. Spróbuj zmienić te poduszki, bo rzeczywiście przez naderwaną poduchę mogły popieprzyć się odległości.
    Jak mój tata wpadł maluchem do rowu to tylni pas się troche cofnął i zostały tylko biegi 2, 4 i R. Na takich też musiał się dotoczyć do domu. U Ciebie sytuacja może być podobna.

    2. Sprawdź linki czy luźno chodzą. Zdejmij je ze skrzyni i poproś kogoś żeby trochę pomieszał dźwignią. Przypatrz też dokładnie czy coś pod maską nie wygina nienaturalnie samych linek.
    Wg. Mnie problem będzie tkwił bardziej nie w samej skrzyni a tym co nią steruje. Pierwsze co bym sprawdził to linki i dźwignię zmiany biegów.

    3. Nie zwracaj uwagi na posty Artura, bo wszędzie gdzie się pojawi szerzy zamęt i głosi jakieś teorie wyjęte z dupy. Na pewno Ci nie pomoże

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    wirusac lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998
    No to już jakieś konkrety chciał bym rozwikłać ten problem bo cieniaska kupiłem jako drugiego do zabawy itp jak to skrzynia to pójdzie na sell i poszukam następnego Dziś zrobiłem nim trasę około 50 km i wydaje mi się że sprzęgło trochę ciągnie , i szarpie przy zmianie biegu ale tak jak kolego mówisz w pierwszej kolejności wymienię poduszki , tylko którą wymieniać ?? tą z przodu za zderzakiem tą pod silnikiem ?? bo na kanale nie zauważyłem żadnej innej , chyba ze źle patrzę

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    3. Nie zwracaj uwagi na posty Artura, bo wszędzie gdzie się pojawi szerzy zamęt i głosi jakieś teorie wyjęte z dupy. Na pewno Ci nie pomoże
    Nie teorie tylko, tylko sprawdzone na moim cieniasku, ale dobra niech ci będzie, że ty, jesteś wszystkowiedzący, miałem robione i poduszki i sprzęgło, i drążki i wybierak, to wiem ,ile to nerwów kosztuje, czuję się urażony, bo zawsze mnie pan obrazi.
    I like my FIAT Cinquecento.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Lubaczów
    Wiek
    29
    Postów
    7
    Auto
    Cinquecento 900
    Rocznik
    1998
    Pomijając spory kolegów udało mi się chyba znaleźć winnowajce, dziś zerwała się linka od biegów, w drodze jest nowa 150 zł (1:7) wartości auta założymy i zobaczymy czy będzie poprawa a przy okazji linek pytanko z ciekawości, czy one są obydwie takie same, mam nadzieje ze dobra zamówiłem :p


 

Podobne tematy

  1. Cinquecento 700 problem ze skrzynią
    Napisany przez Lasgo07 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-07-2011, 21:26
  2. Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez dav_k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-04-2011, 20:16
  3. [skrzynia biegów] Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez evocatus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2010, 16:40
  4. [skrzynia biegów] Problem z dobraniem skrzyni biegów
    Napisany przez saba3310 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2010, 18:59
  5. [skrzynia biegów] Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez krzysztof.bravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-11-2009, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelnieni wybieraka seicento

Cinquecento 900 problem z wrzuceniem 4

seicento 900 regulacja biegow

wymiana skrzyni seicento cena

Seicento 900 biegi

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl