Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994

    CC 700 przedmuch do gaźnika

    Cześć.
    Mam cienkiego 700 cm z gaźnikiem FOS.
    Borykam się z problemem braku mocy, auto ledwo się kula, Vmax = 70km/h a osiąga ją w 2-3 minuty dodatkowo gnojek pali lekko 10l/100 km.
    Na wysokich obrotach zaczyna się dławić. Zdjąłem plastikową pokrywę gaźnika i zauważyłem, że jest mocny przedmuch z silnika do gaźnika w momencie gdy otwieram przepustnice. Aż wydmuchuje paliwo.
    Wczoraj wytargałem głowicę, spodziewałem się wypalonego zaworu albo gniazda. Okazało się, że uszczelka uległa biodegradacji. Dodatkowo zalałem wczoraj komory ropą i przez noc praktycznie nic nie ubyło. Jednocześnie mnie to cieszy i martwi, bo skończyły mi się pomysły co to może być??
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?
    Głowicę mam ciągle wyjętą i mogę jeszcze posprawdzać coś, tylko co?

    Gaźnik był wcześniej wyciągnięty i wyczyszczony, zmienione uszczelki - ale problem pozostał. Składu mieszanki nie umiałem ustawić (ustawiłem na czuja).

    Jeszcze jedno, problem zaczął się mniej więcej wtedy kiedy zdarzył się taki przypadek: spadł pasek z alternatora, ale na wale jeszcze chwilę wirował i zdemolował trochę okolice - wyrwał korek oleju itd.
    Ostatnio edytowane przez c89233 ; 29-06-2016 o 08:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,175
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może rozrząd przestawiony? Taka utrata mocy, vmax=70, mułowatość i jeszcze wspominasz o tym przedmuchu by - tak ja myślę - sugerowało niedomykanie zaworów w odpowiednim momencie, a więc przestawiony rozrząd.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    39
    Postów
    344
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Jak brak mocy, to zawsze gażnik albo rozrząd-głowica, bo to jest elektronik, więc z zapłonem nie ma problemów, albo wymianka oleju już czeka.
    I like my FIAT Cinquecento.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    49
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał c89233 Zobacz post
    ..... spadł pasek z alternatora, ale na wale jeszcze chwilę wirował i zdemolował trochę okolice - wyrwał korek oleju itd.
    Czujnik położenia wału ? Może się przesunął.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994
    Cześć
    Dzięki za odpowiedzi. Właśnie poskładałem go do kupy ale raczej nic to nie dało (nie jeździlem jeszcze, ale przedmuch nadal jest).
    Rozrząd jest ustawiony OK.
    Czujnik wału faktycznie ciut dogiąłem, zobaczymy jutro czy coś to dało.
    Jak to składałem, zauważyłem że w podstawie gaźnika jest kanał chyba odpowietrzający pokrywę zaworów, może tamtędy dmucha? Tylko dlaczego skoro zawory są szczelne.
    Tu filmik (dźwięk się nie nagrał nie wiem dlaczego) https://vid.me/Rbcu

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    CC 700
    Rocznik
    1994
    Wczoraj walczyłem dalej z tematem, mój nowy trop: zbyt bogata mieszanka.
    Podczas pracy na jałowym widać jak po prawej przepustnicy ścieka sporo paliwa. Jak zamknąłem pokrywę dolotu i pogazowałem trochę, to po chwili zaczęło wyciekać spod niej paliwo w miejscu zaznaczonym strzałką uzbierało się tyle paliwa, że zaczęło przelewać się do zewnątrz

    gaźnik niedawno cały rozbierałem, wyczyściłem i poskładałem na nowych uszczelkach. śrubę od mieszanki mam wkręconą na maxa a i tak auto chodzi i przy takich temperaturach jak teraz odpala bez ssania.
    Co myślicie?


 

Podobne tematy

  1. Oświetlenie bagażnika
    Napisany przez Nedwedz na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-12-2015, 09:07
  2. Kręci, nie pali, chyba przedmuch na 3 i 4 cylindrze
    Napisany przez ponkaz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-11-2013, 19:33
  3. wyłącznik bagażnika
    Napisany przez adatru1111 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-07-2013, 22:24
  4. dziwne zachowanie głośnika
    Napisany przez kowal na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-07-2010, 15:07
  5. Czujnik bagażnika?
    Napisany przez dave33 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2010, 21:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl