Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 146

    10 letnie Seicento 1.1 z przebiegiem 27000.

    Cześć jestem nowy na forum i nowy w temacie Fiata. Tak jak w temacie autko należy do mojego dziadka tak więc jestem pewny wszystkiego w tym aucie. Ze względu na lekkie problemy zdrowotne dziadek nie jeździ nim zbyt często, ja w sumie więcej nim jeżdzę i mam kilka pytań:
    - co po takim okresie (auto większość czasu stoi w garażu w zimie nie jeździ) należałoby wymienić sprawdzić itp.
    - czy wpadający w wibracje na postoju silnik to normalna sprawa
    - co tak dziwnie dzwoni w tylnym zawieszeniu lub bębnach.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Dodam że autko ma co roku wymieniany olej na Selenie 20K, ot taki kaprys dziadka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z pewnością olej, ale mówisz, że ma wymieniany.
    Olej gdy nie pracuje się starzeje. Jeżeli poza olejem nie miał nic wymieniane to warto by było się pokusić o wymianę innych płynów eksploatacyjnych. Zwłaszcza o płyn hamulcowy oraz od układu chłodzenia.

    Cytat Napisał Lesio
    - czy wpadający w wibracje na postoju silnik to normalna sprawa
    W wibracje, ale jakie, takie, że buda się trzęsie? Utrzymuje prawidłowe obroty silnik czy wibracje to raczej efekt za niskich obrotów silnika?

    Cytat Napisał Lesio
    - co tak dziwnie dzwoni w tylnym zawieszeniu lub bębnach.
    Trudno powiedzieć, opisz więcej. Kiedy jedziesz dzwoni, czy może jak hamujesz?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 146
    Cytat Napisał miszko
    Z pewnością olej, ale mówisz, że ma wymieniany.
    Olej gdy nie pracuje się starzeje. Jeżeli poza olejem nie miał nic wymieniane to warto by było się pokusić o wymianę innych płynów eksploatacyjnych. Zwłaszcza o płyn hamulcowy oraz od układu chłodzenia.

    Cytat Napisał Lesio
    - czy wpadający w wibracje na postoju silnik to normalna sprawa
    W wibracje, ale jakie, takie, że buda się trzęsie? Utrzymuje prawidłowe obroty silnik czy wibracje to raczej efekt za niskich obrotów silnika?

    Cytat Napisał Lesio
    - co tak dziwnie dzwoni w tylnym zawieszeniu lub bębnach.
    Trudno powiedzieć, opisz więcej. Kiedy jedziesz dzwoni, czy może jak hamujesz?
    Co do tych wibracji to jest takie odczucie jakby silnik przerywał pracę na setną sekundy i odpalał ponownie, nie ma obrotomierza ale wydaje mi się że obroty nie falują. Buda się nie trzęsie bardziej jest to efekt akustyczny.
    To dzwonienie słyszalne jest głownie po jeździe po nierównościach, dzwięk jest taki jakby kilka gorszy wrzucić do metalowego pojemnika.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    jeśli chodzi o hałas to może szczęka jest luźna, dobrze CI hamuje? jeśli chodzi o te przerywanie, świece dobrze palą?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    16
    Auto
    FSM/Fiat Cinquecento 903 gaźnik
    Tak, jak kolega wyżej napisał, świece mogą nadawać się do wymiany, również kable WN mogły zaśniedzieć lub zardzewieć.
    Z tyłu mogą Ci dzwonić mocowania amortyzatora, sprężyna w miejscu mocowania, jeśli bębny, to szczęka(i) mogła(y) się lekko zapiec i obcierają. Przyczyn może być mnóstwo.
    <-- CC 903ccm

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 146
    Ok dzięki za informacje sprawdzę te szczęki bo to wydaje mi się najbardziej prawodopodobne.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    363
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    to dzwonienie z tyłu auta to rozpieraki hamulca ręcznego...
    z bębna od strony wewnętrznej wychodzi taki rozpierak do którego się mocuje linkę od ham. ręcznego...
    sam rozpierak jest zaizolowany powiedzmy sobie takim kawałkiem gumu która jak się wyrobi lub zparcieje to poprostu dzwoni metal o metal...
    miałem tak w seicento i wcześniej w pf 126p... prostym rozwiązaniem jest naklejenie za pomocą kropelki na płaską powierzchnię rozpieraka kawałka rowerowej dętki tak by metal uderzał w gume a nie o metal lub poprostu poszukać na jakimś szrocie sztywnej gumki z bebna....

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 146
    Dzięki wszystkim za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie o opony bo oryginalne już są do wyrzucenia, niby bieżnik ma 6-7 mm ale zaczynają pękać. Chodzi mi o maksymalną szerokość opony jaką można założyć na oryginalną 13 calową felgę ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    16
    Auto
    FSM/Fiat Cinquecento 903 gaźnik
    Przejrzyj to: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=6204
    W cinquecento i seicento są felgi o tych samych wymiarach. Osobiście polecałbym standardowe (w CC) 145/70 lub 155/65, chyba że chcesz uzyskać spalanie ~10l po mieście i przyspieszenie 45 s do 100 km/h. Pozdrawiam.
    <-- CC 903ccm

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    6
    Auto
    Alfa Romeo 146
    Myślałem o rozmiarze 165/55 13 chodzi mi o poprawienie jako takiej stabilności.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    Na R13 maksymalnie możesz założyć 155/65, Jeśli chcesz szerzej to tylko na R14 175/70. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    363
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    Cytat Napisał Lesio
    Myślałem o rozmiarze 165/55 13
    dobry wybór
    moje seicento zakupiłem nowe w Szwajcarii w 2000 roku i z salonu wyjechało właśnie na takim rozmiarze...
    165/55/13 oponki goodyear
    Cytat Napisał Tricen
    Na R13 maksymalnie możesz założyć 155/65,
    te seje które jeszcze stoją nowe w salonach stoja na oponach 155/70/13 więc nie do końca masz rację


 

Podobne tematy

  1. fiatem seicento wyprawa do maroka
    Napisany przez blondas na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 14-08-2009, 13:04
  2. Seicento zabudowa pod deską rozdzielczą
    Napisany przez slawtaz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:16
  3. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [PDF] Cinquacento & Seicento
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento 1.1 opinie

seicento 1.1 przebieg

seicento 1.1 max przebieg

rozpieraki seicento

opony letnie seicento

opinie seicento 1.1

drgania silnika seicento 1.1

seicento 1 1 opinie

seicento 1.1 przebiegi

1557013 do seicento

seicento przebieg

seicento 1.1 opinie przebiegi

opony letnie do seicento 1 1seicento opony 15570fiat seicento przebiegwymiana linki gazu w seicento cenasilnik fiat seicento 1.1 cena
http://www.iparts.pl