Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4

Temat: Zmienna geometria  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2015
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    26
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Zmienna geometria

    Witam,

    Od niedawna zauważyłem dziwne zachowanie mojej Bravo 1.9 JTD 150hp, otóż:

    1. Podczas delikatnego przyspieszania, przy obrotach ok 2000 samochodem zaczyna szarpać (niezależnie czy 2, 3, 4, 5. Im wyższy bieg tym to szarpanie jest mniej wyczuwalne) Podczas szarpania słychać takie jakby sykanie. Na forach wyczytałem że przyczyną może być zacinająca się zmienna geometria i należałoby wyczyścić. Wyczytałem też że wina może leżeć po stronie jakiegoś czujnika który lubi się zasyfić.

    2. Podczas szybkiej jazdy ( 170km/h i gaz w podłodze) Wyskoczył mi błąd P0237. Taką sytuację miałem już dwukrotnie.

    3. Dzisiaj zauważyłem że gdy dodaję gazu na piątym biegu to mniej więcej od 2200 obrotów do 2500 następuje coś jakbym nacisnął sprzęgło na sekundę i po chwili z 2500 spada na 2300 i samochód jedzie normalnie. Tutaj podejrzewam sprzęgło które nadaje się do wymiany.

    Przeczytałem sporo tematów ale żaden nie opisywał chociażby dwóch pierwszych punktów (wyczuwam powiązanie ) A każdy z osobna daje morze możliwości i najlepiej to kupić nowy silnik.

    Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    27
    Postów
    39
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    Może to być wina EGR. Masz DPF?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    26
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Na pierwszy ogień EGR.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2015
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    26
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czyli mówicie o tych dwóch pierwszych problemach tak? DPF brak. EGR jest. Ciekawi mnie jaki wpływ ma zawór EGR na zachowanie turbiny. I wyczyścić go wystarczy czy lepiej zaślepić od razu ? Czy kupić nowy . Bo z tym czyszczeniem to niby na miesiąc spokój i w ogóle nie warto ;p.
    Z tym zaślepianiem to gdzieś kiedyś wyczytałem że w niedalekiej przyszłości (2-3 lata) na stacjach diagnostycznych będą sprawdzać czy samochód posiada egr/dpf, a jeśli zostały wycięte to nie będzie podbity przegląd. Ale nie wiem czy to herezje czy prawda. Za miesiąc mam przegląd to zapytam na stacji diagnostycznej bezpośrednio u źródła .


 

Podobne tematy

  1. Geometria kół - wartości fabryczne
    Napisany przez davidjezz na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2016, 09:08
  2. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 17:24
  3. geometria tylnego zawieszenia
    Napisany przez valdi2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2015, 11:54
  4. Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.
    Napisany przez mruczek na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2009, 10:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zmienna geometria bravo 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl