Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007

    Zmiana oleju w skrzyni 1.4

    Mam brave 1.4 benzynę z 2007 roku z przebiegiem 108 000 km. W styczniu czeka mnie przegląd i nie wiem czy nie zmienić oleju w skrzyni biegów. W książce nic nie znalazłem o wymianie - jakie są wasze doświadczenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Moim zdaniem warto wymienić wtedy masz pewność że wszystko jest jak należy a i skrzynia będzie zadowolona na pewno z tego zabiegu. W niektórych markach nie wiem dokładnie jak we fiacie nie preferuje się wymiany oleju w skrzyni tylko kontrola stanu i ewentualne dolewki, co wcale nie dyskwalifikuje aby go nie wymieniać całkowicie, wręcz przeciwnie należy to robić moim zdaniem niczemu to nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie, poprawi działanie skrzyni.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Od trzech lat mam Bravo 1.4 (120.000 przebiegu obecnie). Pierwsze dwie zimy był garażowany, ta zima pod chmurką. Jak pojawiły się mrozy po -5 stopni moja skrzynia nie chciała nawet ze mną gadać, a konkretnie, pewnego ranka idę do autka, wiedzę, że trochę trzeba będzie szyby poskrobać i śniegu pozgarniać. Wsiadam, myślę zapale motor, dam go na luzik niech trochę sobie powarczy a ja w tym czasie powalczę ze skutkami zimy. Sprzęgło w podłogę a lewarek do zmiany biegów sztywny, nawet nie myśli na luz wskoczyć, nic, zero ruchu. Do roboty autobusem. Po pracy temperatura podskoczyła, i jakoś z wielkim trudem biegi zaczęły się ruszać. Potem już zostawiałem autko na luzie i ręcznym, zapalałem silnik i po paru minutach z wielkim oporem udawało sie biegi wrzucać, na początku z wielkim trudem ale z biegiem kilometrów już gładko wchodziły.
    Wymieniłem olej w skrzyni (160zł) i jak ręką odjął. Na termometrze -20 a biegi wchodzą miodzio

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Dlatego napisałem że należy to jak nabarzdiej robić czyli wymieniać nawet jak producent tego nie uwzględnia i wszystko w temacie i nie zalewać byle jakim olejem tylko dobrym markowym o odpowiednich oznaczeniach.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    Od trzech lat mam Bravo 1.4 (120.000 przebiegu obecnie). Pierwsze dwie zimy był garażowany, ta zima pod chmurką. Jak pojawiły się mrozy po -5 stopni moja skrzynia nie chciała nawet ze mną gadać, a konkretnie, pewnego ranka idę do autka, wiedzę, że trochę trzeba będzie szyby poskrobać i śniegu pozgarniać. Wsiadam, myślę zapale motor, dam go na luzik niech trochę sobie powarczy a ja w tym czasie powalczę ze skutkami zimy. Sprzęgło w podłogę a lewarek do zmiany biegów sztywny, nawet nie myśli na luz wskoczyć, nic, zero ruchu. Do roboty autobusem. Po pracy temperatura podskoczyła, i jakoś z wielkim trudem biegi zaczęły się ruszać. Potem już zostawiałem autko na luzie i ręcznym, zapalałem silnik i po paru minutach z wielkim oporem udawało sie biegi wrzucać, na początku z wielkim trudem ale z biegiem kilometrów już gładko wchodziły.
    Wymieniłem olej w skrzyni (160zł) i jak ręką odjął. Na termometrze -20 a biegi wchodzą miodzio
    Jaki olej zalales do skrzyni?

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Ja osobiście mam zalany do siebie Motul Gear 300 75w90 ale nie jeżdżę fiatem (fiat w opisie to mojej kochanej teściowej jest a ja kiedyś miałem CC900 i był super złego słowa nie powiem), tylko oplem, oni tam nie przewidują żadnej wymiany właśnie tego oleju w skrzyni tylko sprawdzanie stanu i ewentualne dolewki a jak ja zlewałem swój to normalnie masakra była, normalny asfalt taki czarny był. Jak zalałem tym olejem to miodzio skrzynka śmiga jak ta lala i w zimę nawet przy tych mrozach nie mam najmniejszych problemów. Trzeba by poszukać jaki olej powinien być zalany do skrzyni twojego auta jak i parametry jakie powinien mieć. Może w instrukcji obsługi jest napisane?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    RAVENOL MTF-1 75W85
    Byłem w miejscu gdzie zajmują się tylko i wyłącznie olejami i ich wymianą więc ufam, że wiedzieli co wlać

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Z tego co widać to GM, Mitsubishi, i inne marki też go używają. Co do wyboru marki to każdy może sobie wybrać jaką zechce tylko żeby parametry się zgadzały, a wybór jest spory na rynku wszystko zależy od użytkownika auta.
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 07-01-2017 o 14:35

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    RAVENOL MTF-1 75W85
    Byłem w miejscu gdzie zajmują się tylko i wyłącznie olejami i ich wymianą więc ufam, że wiedzieli co wlać
    Pytałem z ciekawości, bo ja wymieniłem w lecie na Selenię Matryx i biegi wchodzą mi jak w starze, ale to może być problem linek

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Jak zaczęły mi się zimowe przeboje ze skrzynią biegów to obdzwoniłem z 10 warsztatów (pierwsze które wyskoczyły w google pod hasłem "naprawa manualnych skrzyń biegów") wszędzie powiedziałem co się dzieje (objawy pisałem kilka postów wyżej). Jak coś jest głupie ale działa to nie jest głupie tak?

    7 osób powiedziało, że wina oleju (ktoś kiedyś wymienił na zbyt gęsty lub z upływem czasu stracił swoje właściwości)
    1 osoba, że linki przymarzają
    1 osoba, że synchronizatory
    1 osoba już mi chciała sprzedać używaną przekładnie xD

    Wybrałem najtańszy i najczęściej doradzany sposób- wymianę oleju, zadziałało

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2016
    Skąd
    Mmz
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    Jak zaczęły mi się zimowe przeboje ze skrzynią biegów to obdzwoniłem z 10 warsztatów (pierwsze które wyskoczyły w google pod hasłem "naprawa manualnych skrzyń biegów") wszędzie powiedziałem co się dzieje (objawy pisałem kilka postów wyżej). Jak coś jest głupie ale działa to nie jest głupie tak?

    7 osób powiedziało, że wina oleju (ktoś kiedyś wymienił na zbyt gęsty lub z upływem czasu stracił swoje właściwości)
    1 osoba, że linki przymarzają
    1 osoba, że synchronizatory
    1 osoba już mi chciała sprzedać używaną przekładnie xD

    Wybrałem najtańszy i najczęściej doradzany sposób- wymianę oleju, zadziałało
    @Logan210, Twój przypadek jest ciekawy.
    Ja w listopadzie, tuż po zakupie samochodu (również wersja T-jet 150KM), wymieniłem olej w skrzyni. Samochód garażuje ale zdarza się, że pod biurem postoi cały dzień. Ostatnio po całodniowym postoju na mrozie (ok -10 st C) lewarek skrzyni chodził ale tak jakby w "gęstym maśle". Na innym forum dot. Bravo wszyscy jak jeden mąż mówią, że to wina linek.
    Na 99,9% jestem pewien, że w moim przypadku również jest to wina linek. Oleju nie biorę pod uwagę, bo został zalany oryginalny fiatowski Tutela Matryx.


 

Podobne tematy

  1. Zmiana oleju z Castrol 5w30 vs Selenia czy Motul DPF
    Napisany przez pablooo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-05-2016, 19:40
  2. Zmiana skrzyni Brava 1.6 16v.Posze o pomoc.
    Napisany przez Hecelek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-09-2015, 20:57
  3. Zmiana oleju czy jest sens
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-07-2012, 15:22
  4. zmiana oleju z 15W40 na 5W40
    Napisany przez bikerww na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 09-04-2012, 18:57
  5. Zmiana zautomatyzowanej skrzyni biegów na manualną
    Napisany przez zeo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-02-2012, 11:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana oleju w skrzyni bravo 2 1.4 90

wlewanie oleju do skrzyni biegow bravo 1.4 t.jet

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467zmiana-oleju-w-skrzyni-1-4-a-34993

wymiana oleju skrzyni biegow fiat bravo t jet

olej do skrzyni fiat bravo 1.4 t jet

jaki olej do skrzyni fiat bravo 2 1.4

wymiana oleju w.skrzyni biegow w fiat bravo 1.4 te jet

fiat bravo 2 kodzt wymiany oleju w skrzuni biegow

jaki olej do skrzyni fiat bravo 2 120 km benzyna

1.4 90 km skrzynia bravo

fiat bravo ii wymiana oleju w skrzyni

foat bravo 2 ile oleju skrzynia

wymiana oleju w skrzyni biegow bravo 1.4 t.jet

ravenol 75w85 fiat bravo 2 opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl