Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Zaparowane szyby - czy to norma w Bravo?  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Zaparowane szyby - czy to norma w Bravo?

    Witajcie,

    mam problem z zaparowanymi szybami w wilgotne dni. Auto z automatyczną klimatyzacją. Bravo jest szczelne, suche w środku, filtr ma 6 miesięcy i wygląda na bardzo czysty. Z nawiewów dmucha według mnie porządnie. Układ jest sprawny, działa sprężarka, działa nagrzewnica, klapka obiegu zamkniętego działa bez problemu, odpływ z klimy drożny.

    Wszystko co można zrobić to odparować przednią i boczne przednie szyby. Nawiew trzeba utrzymywać na szyby przez cały czas i to na dużych obrotach (trasa ok. 1 godziny), przejście na "full auto" powoduje po jakimś czasie parowanie szyb bocznych przednich.
    Praktycznie niemożliwe jest odparowanie szyb tylnych bocznych. Pal licho lewą tylną , prawa tylna jednak czasem przydaje się w mieście.
    W Cromie po odparowaniu szyb i przełączeniu na "full auto" przy tej samej pogodzie mam pełną widoczność dookoła i szyby nie parują ponownie.

    Czy w Bravo to normalne zjawisko?
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Nie jest to normalne. Mogą trochę parowac Ale po włączeniu klimy powinno ładnie osuszyć auto.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Tez tak myślę. W zeszłym roku żona nie narzekała na zaparowane szyby. Teraz za kazdym razem. Może jednak wymienię filtr kabinowy mimo to, ze wygląda OK.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    Żnin
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 120km
    Rocznik
    2008
    Mi też paruja ale tylko dwie tylne boczne szyby, oczywiście jak włączę klimę to para zchodzi, ale po wyłączeniu klimatyzacji powraca ze zdwojoną siłą. Jest na to jakis patent? Wilgoci w środku nie mam- kładłem gazety na podłogę i wyciągnąłem suche. Nagrzewnica nie puszcza, bo w środku nie śmierdzi i płyn chłodzący na stałym poziomie.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    A patrzyliscie jak podszybie wyglada? Może macie tam mokre liście i dlatego taka wilgoć jest.
    Po zaczerpnieciu info i stałego użytkownika Bravo okazuje się ze tylne szyby faktycznie lubią parowac ale bez tragedii.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Cytat Napisał rockman85 Zobacz post
    Mi też paruja ale tylko dwie tylne boczne szyby, oczywiście jak włączę klimę to para zchodzi, ale po wyłączeniu klimatyzacji powraca ze zdwojoną siłą. Jest na to jakis patent? Wilgoci w środku nie mam- kładłem gazety na podłogę i wyciągnąłem suche. Nagrzewnica nie puszcza, bo w środku nie śmierdzi i płyn chłodzący na stałym poziomie.
    Wilgoć możesz mieć w nawiewach i parowniku. Sprawdź odpływ z parownika. Zmień filtr kabinowy.

    Jeśli chodzi o filtr kabinowy kolegi wyżej, to ja bym już zmienił. Mam to samo w stilo z ręczną klimą. Wychodzi na to, że te auta wymagają świeżego filtra. Inaczej wnętrze paruje. Ja zmieniam 2-3 razy w roku. Polecam zrezygnować z filtra węglowego. Mocno ogranicza siłę nawiewu.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    Żnin
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 120km
    Rocznik
    2008
    @up
    Filtr kabinowy wymieniłem, bo też myślałem że to może być powodem... Niestety nie:-/
    Jak sprawdzić wilgoć w nawiewach albo parowniku?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Sprawdź drożność odpływu z parownika.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Podszybie czyste jak w nówce.
    Dzisiaj wyjmę filtr i zobaczę przez chwilkę jak będzie bez niego. Teraz nie ma kurzu, więc bez obaw. Jeśli poprawa będzie znaczna, spróbuję z innym nowym filtrem.


    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #10
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Mialem Stilo i nie mialem problemu z filtrami weglowymi wymienianymi raz na rok. Wyjąłem teraz filtr i przejechałem się bez. Praktycznie nie roznicy. Po odparowaniu szyb i przelaczeniu na "full auto" tylne boczne zaczynaja parowac. Przednie boczne po kilku km.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Założyłem nowy filtr dla świętego spokoju. Przejechałem się "dookoła komina" i według mnie jest tak samo.
    Jutro żona sprawdzi w trasie. Jeśli nie znajdę przyczyny, za chwilę usłyszę... "Kochanie, sprzedajmy to Bravo"
    Według mnie układ jest źle zaprojektowany. W porównaniu z Cromą wypada blado.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Na pewno domyka Ci się klapka od obiegu wewnętrznego i nie obraca powietrza ze środka? Kiedyś się męczyłem kilka tygodni zanim to odkryłem.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Zbadane. Uwierzcie, że ze złamaną prawą ręką nie było łatwo dotrzeć do klapki na podszybiu.
    To jednak ona! Stała w pozycji zamkniętej. Słychać silniczek gdy zmieniam obieg, ale klapka ani drgnie. Nie stawia oporu podczas ruszania nią, więc podejrzewam, ze nie jest połączona z aktywatorem w tej chwili.
    Zablokowałem ją gąbką z jednej strony i teraz jest ciągle otwarta. Szyby przestały parować - jutro żona przetestuje w trasie.
    Kiedy zrobi się ciepło i będę miał sprawną rękę, sprawdzę czy aktywator steruje klapką, czy mechanizm się wyrobił (odczepił?). Widziałem gdzieś na jakimś forum manual + info, że można wymienić sam aktywator bez rozbierania deski.

    Dzięki wszystkim za wskazówki!

    Pozdrawiam,

    Piotr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    500 1.2, Delta 1.6 multijet
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    To jednak ona! Stała w pozycji zamkniętej. Słychać silniczek gdy zmieniam obieg, ale klapka ani drgnie. Nie stawia oporu podczas ruszania nią, więc podejrzewam, ze nie jest połączona z aktywatorem w tej chwili.
    Piotr, a podpowiesz gdzie ona jest, jak się do niej dostać, żeby ją przynajmniej tymczasowo zablokować? Bo mam ten sam problem...

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Jasne. Podnosisz maskę i masz plastik na podszybiu. Trzyma sie na 4 plastikowych kolkach i 2 srubkach. Po wypieciu kolkow i odkreceniu srub podwazysz go bez problemu w srodkowej części, na tyle by zobaczyć i wlozyc tam reke. Zaswiec tam latarką - tam jest klapka.

    Pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 16-12-2015 o 23:34
    omulec lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. zaparowane szyby
    Napisany przez januszd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-12-2015, 21:46
  2. [szyby] Nawiew, zaparowane szyby, jak jeździć w zimne dni?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-11-2014, 22:46
  3. Norma spalania paliwa
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-11-2013, 13:59
  4. Zaparowane szyby
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 31-12-2012, 15:44
  5. [ogrzewanie] Zaparowane szyby
    Napisany przez igrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-10-2010, 19:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rosiejace szyby bravo 2

Bravo 2 wilgotne powietrze

parowanie szyb fiat bravo ii

parujace szyby fiat bravo 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl