Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.4 16V

    Zachowanie silnika po odpięciu akumulatora na parę godzin

    Witam,
    Taka sytuacja:
    Bravo 1.4 90KM.
    Wyciągnąłem na parę godzin akumulator, bo mi był potrzebny do testów w innym samochodzie.
    Po włożeniu mam wrażenie, że coś jest "inaczej" niż było.
    A konkretnie:
    - po uruchomieniu zimnego silnika przez ok. 3-4 min. trzyma obroty na poziomie ok. 1200-1300 i dopiero obniża je na 850,
    - w trakcie jazdy, podczas zmiany biegów, po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo szybko spadają, co sprawia, że po włożeniu wyższego biegu i puszczaniu sprzęgła od czasu do czasu słychać takie to charakterystyczne puknięcie.
    Wydaje mi się, że wcześniej (tzn. przed wyjęciem akumulatora) tak nie było.
    Bardzo proszę, czy możecie mi to potwierdzić albo wykluczyć.
    Dzięki!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wyczyściłeś mu pamięć ulotną. Podczas gdy ECU ma napięcie stałe - coś jakby podtrzymanie pamięci - w trakcie pracy uczy się on czujników i zachowania silnika.
    Innymi słowy dostosowuje się do warunków. Gdy mu wyczyścisz pamięć to bierze podstawowe parametry i zaczyna się na nowo uczyć.

    Jeżeli chcesz aby się nauczył od nowa to wyjmij akumulator odczekaj 5-10 min. podłącz go ponownie, następnie odpal auto i zostaw do rozgrzania, tak aby osiągnął temperaturę roboczą (czyli na desce widać 90C).
    Gdybyś tego nie zrobił to z czasem ECU się powinno nauczyć i pewne anomalie odczuwane teraz przez Ciebie mogą się zmienić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.4 16V
    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
    Czy zamiast wyjęcia akumulatora mogę użyć odpowiedniej procedury w MultiEcuScanie?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    W hondzie po odlaczeniu aku na dluzej zalecano odpalić samochod i nie dodawac gazu aby pochodzil na jalowych obrotach az do wlaczeniu sie wentylatora chlodnicy. Potem chwila jazdy przy stalych obrotach np 2000 i 2500 aby sszybciej sobie dane uaktualnil.

    W citroenie c2 zony tez benzyna zalecane jest rowniez robienie adaptacji przepustnicy niestety da sie tylko komputerowo poprzez gniazdo diagnostyczne (tak twierdzi mechanik).

    W aktualnym fiacie bravo 2 po dluzszym odpieciu klemy akumulatora (chcialem blue&me odwiesic) wywala trojkat z wykrzyknikiem na lewym liczniku i pokazuje komunikat asr nie dostepny,hill holder niedostępny,ecs niedoatepny...szczeguly sprawdz w instrukcji.
    Po podpieciu i przejechaniu kilku km kontrolka zgasla i po ponownym uruchomieniu sie nie swieci.
    Silnik chodzi tak samo jak przed odpieciem klemy nic ecu nie uczylem itp jak w starym samochodzie.
    Ostatnio edytowane przez Fedur ; 05-04-2017 o 18:41


 

Podobne tematy

  1. Dziwne zachowanie silnika.
    Napisany przez bzykol na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-05-2015, 23:13
  2. Dziwne zachowanie obrotów silnika
    Napisany przez ciumpa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2014, 22:43
  3. Bravo 1.8 GT 96 r Falujące obroty po odpięciu akumulatora - proszę o pomoc
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-06-2013, 10:31
  4. Dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez d0m3l na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-11-2012, 18:13
  5. Dziwne zachowanie silnika
    Napisany przez minolone na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-11-2009, 17:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

citroen c2 odpiety akumulator

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl