Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Wzrost spalania  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004

    Wzrost spalania

    Witajcie.
    Ostatnio zauważyłem ze moje Bravko jakby zaczęło dymić na biało. Nie wiem dokładniej czy to było i nie zauważyłem czy dopiero od zimy zaczęło tak się dziać. W każdym bądź razie zacząłem baczniej auto obserwować bo spalanie dość sporo wzrosło i to o ponad 0.5l/100 a po ostatnich 2.5 tys km pokazuje spalanie 6.3 a na trasie 5.4 to minimum. Czy zawalony EGR może być powodem aż takiego wzrostu spalania??
    Dziś jeszcze wrzucę auto an kompa i zobaczę co wyszło. Jakie sa wasze pomysły co do przyczyn wzrostu spalania.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    25
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    zobacz sobie System recyrkulacji spalin "Awarie układów recyrkulacji spalin"

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał koziol1172 Zobacz post
    zobacz sobie System recyrkulacji spalin "Awarie układów recyrkulacji spalin"
    Pisałem że EGR będę wykręcał i pod kompa podłączał. niestety a może stety błędów nie ma. Myślę że wysokie spalanie spowodowane jest dpf'em, podskoczę do znajomego żeby mi go wypalił bo ponoć fes'em się nie da i wtedy będę jeszcze patrzył co i jak

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2014
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 MJ 105km
    Rocznik
    2010
    Hej. Mam podobny problem ze wzrostem spalania, wartości oscylują dokładnie w granicach prze Ciebie podanych. Czy w twojej sytuacji wyjasniło sie co było tego przyczyną?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Wiesz co u mnie było to spowodowane tym że nie do końca wypalił się filtr dpf i dlatego tak dziwnie dymił i spalanie wzrosło. Jak rozgrzejesz auto spróbuj przegonić go dłużej np na obwodnicy miasta i zobacz czy nie pomoże.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.4 16v Turbo + LPG
    Rocznik
    2009
    Dobrze wiedzieć, bo u mnie też trochę wzrosło spalanie, sprawdzę, czy to coś da. Dzięki!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Punto Evo 1.6 120 Emotion
    Rocznik
    2010
    Panowie i jak? Czy to rozwiazanie przynioslo skutek? Takze posiadam mjt z dpf.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2013
    Skąd
    Głucholazy
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    DPF panowie wypala się co jakis czas.Nie piszcie tu bzdur.Chłopakowi od jakiegoś czasu spalanie wzrosło i dymienie.DPF wypala się przez ok 120 sek i w zależności od jazdy co 200-300 km.Myślę że nie odczuł by tego podczas normalnej eksploatacji.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dawid1977 Zobacz post
    DPF wypala się przez ok 120 sek
    Bzdury gadasz. Ostatnie wypalanie filtra trwało u mnie dobre 10 minut z czego 2 na postoju a reszta na obwodnicy przy podwyższonych obrotach. DO tego nie co 200-300km tylko w zależności od tego jak się jeździ (trasy czy miasto na zamulanym silniku) trochę lat mam brawo i wiele z nim przeszedłem więc nie uwierzę w to co piszesz nigdy.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2013
    Skąd
    Głucholazy
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Też nie jeżdże Bravo od miesiąca....Pisałem jak wygląda wypalanie u mnie.Być może zależy dużo od stanu samego filtra.A to jak często się wypala wiem że jest zależne od tego gdzie i jak się jeździ.Wypalasz filtr na postoju??? Hmm.Gratuluje.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no pewnie że częściowo wypalam na postoju. Zjeżdżam z miasta widzę że dymi to czekam trochę, jak dalej nie kończy to jadę na obwodnice, co w tym dziwnego? Powiem szczerze że nie spotkałem się jeszcze żeby samo wypalanie trwało 2 minuty. Tak z ciekawości masz kontrolkę od wypalania?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Dodam też coś od siebie, mam crome 1.9 16v z dpf, autem jeździmy z małżonka tylko po krakowie, i filtr wypala się średnio co 500 km, a ostatni czas wypalania wynosił 810 sek. a średni czas około 630 sek. czyli około 10 min. Wzrost średniego spalania jest normalny, przez 10 min jak chwilowe non-stop pomiędzy 10-19litrów to musi wzrastać średnie ,do tego dodać wypalanie co 300 km więc to robi swoje.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2013
    Skąd
    Głucholazy
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie nie mam kontrolki.Nie znaczy to jednak bym nie wiedział kiedy się wypala.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pomijając już kwestie sporne ile i co ile się wypala niewątpliwie powoduje on wzrost spalania. Zauważyłem że ceny za pozbycie się tego dobrodziejstwa znacznie stopniały.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2013
    Skąd
    Głucholazy
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    pomijając już kwestie sporne ile i co ile się wypala niewątpliwie powoduje on wzrost spalania. Zauważyłem że ceny za pozbycie się tego dobrodziejstwa znacznie stopniały.
    A koszt wycięcia obniża koszt skupu filtra....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost akcyzy na LPG - fakty i mity
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2011, 15:13
  2. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 12:13
  3. Skokowy wzrost zużycia oleju - dlaczego ?
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2011, 17:57
  4. Dziwne wskazania chwilowego spalania
    Napisany przez fockewolf na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-01-2011, 18:51
  5. komora wstepnego spalania 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-07-2010, 07:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wzrost spalania fiat

marea wzrost spalania

zawalony egr spalanie

fiat bravo wzrost spalania

fiat Bravo II wzrost spalania

wzrost spalania bravo ii

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl