Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Wysokie spalanie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Angry Wysokie spalanie

    Witam wszystkich, prosił bym o jakieś rady, wskazówki. Mam problem w moim bravo 1.6 mj 120 km dpf przebieg ok 100tys niedawno zakupiony niestety z problemem tak jak w temacie tj. ok. 10 litrow na (100 zalany do pełna wyjeżdżone do rezerwy i znowu zalany, komp pokazuje ponad 9)jazda mieszana 50/50 niezbyt ostra . Sprawdzony na komp żadnych błedów, ja sprawdziłem przepływomierz jest ok. moc chyba w normie przyspieszenie raczej też, jedynie poniżej 1500obr. muł nawet na 1biegu lepiej startować z wcześniejszym gazem. Jedyny problem jaki zauważyłem to było za dużo oleju o jakiś litr, nie wiem jak można tyle przelać spuściłem ale w całym dolocie jest olej częściowo już wycyszczony przeze mnie, lecz myślę że to nie wpływa na spalanie. Olej raczej nie był rozrzedzony przez paliwo. Pytanie mam do Was wszystkich co mogę sprawdzić w związku z tym spalaniem, egr, wtryski? a i dpf miałem wypalony przez mechaniora na postoju i właśnie jeszcze przy okazji pytanko bo tym wypaleniu zrobił się głośniejszy przy ok. 2tys obr. taki warkot ale nie diesla tylko jakby starego silnika benzynowego. Wiec podsumowując 2 pytanka co jest z tym spalaniem, a drugie przy okazji to czemu tak głośno pracuje po wypaleniu dpf(mechanik powiedział że tak przez jakiś czas będzie, a to już 3tyg) Jakieś sugestie porady, pomysły mile widziane. dzięki pozdrawiam Tomek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,900
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kupiles auto z zapchanym filtrem DPF, ktory mial czesto "robione" przerwy podczas procesu wypalania. Objawem jest zwiekszony poziom oleju w silnku rozrzedzony paliwem. Jak zrobil wypalanie serwisowe, to powinien ci powiedziec o stanie filtra, cisnieniu przed i za filtrem. Moze trzeba czyscic filtr mechanicznie.Wymien olej w silniku, mozesz odpiac przeplywke i zrobic test jazdy. Przypuszczam ,ze poprzednik totalnie nie mial pojecia jak jezdzic dieslem z DPF,stąd te przeboje...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witam, przeplywke sprawdzalem nawet podmienialem na inna i nic to samo dalej pali jak smok, dpf byl zapchany w 120%tak mowil mechanik i po 2 regeneracjach zszedl do 70 % wiecej sie nie dalo. olej bede wymienial w tym tygodniu ale raczej nie byl rozrzedzony paliwem tylko poprostu za duzo go nalali to sie moglo tu zdarzyc bo mieszkam w uk tu wszzstko jest mozliwe ktos jeszcze podpowie co moge sprawdzic? z gory dzieki. Moze egr?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    49
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Wez po prostu go przedmuchaj na autostradzie albo expresowce.Ofc nie dziaduj na wynik tylko daj mu troche w palnik i zobacz czy bedzie jakas roznica. Czasami najprostrze metody sa najlepsze:-)

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    1. Sprawdzić pod diagnostyką wszystkie informacje związane z DPF czyli dystanse pomiędzy wypaleniami, średni czas trwania wypalania, poziom degradacji oleju itd itp. To coś mniej więcej powie na temat stanu DPF.
    2. Sprawdzić pod diagnostyką korekty wtrysków.
    2. Sprawdzić EGR, najlepiej poczytać wcześniej czy da się go bez konsekwencji w tym silniku zaślepić - brak trybu awaryjnego itd itp.
    3. Wymienić olej, zwłaszcza jeśli był nie wymieniany przez ostatnie pół roku. Pierwszym objawem jaki powoduje rozrzedzony olej jest coraz głośniejsza turbosprężarka - wycie, gwizd.
    Italians Do It Better

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ok czyli sugerujcie że nadal może coś być z dpf, tylko że kumpel w mazdzie jak miał problem z dpf to w ogóle mu nie jechała ,nawet pod górkę miał ciężko podjechać. A u mnie moc jest wszystko ok nic nie kopci tylko to spalanie, wczoraj zalalem znowu do pełna i wyszło 50 litrów a przejechane 280mil czyli 450km.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Na początek staraj się nie używać polskich znaków bo się robi nieczytelnie
    Italians Do It Better

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Tak wiem moj blad, zapomnilem sie. A wracajac do tematu mysle teraz o wycieciu dpf tylko ze wyniosloby mnie to ok 250 funtow i nie wiem czy warto bo bedac w Polsce za 2msc wycial bym dpfa i jeszcze dorzucil pare km za ta cene, ale z drugiej strony jak to spalanie bedzie sie utrzymywac na takim poziomie to chyba sie zdecyduje

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Tylko póki co usuwać go będziesz w ciemno, bo tak naprawdę nie wiesz co z DPFem jest. Najpierw diagnostyka dpf, wtrysków, sprawdzenie błędów i wtedy można myśleć dalej. Nie sugeruj się tym, że auto nie kopci. Masz tam przecież katalizator oraz DPF. Po to są aby kopcenie zredukować do minimum. Zamów kabel od Viaken

    https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm...scan-2013.html

    Rodzina dośle pocztą i będziesz mógł samodzielnie diagnozować auta bezpłatną wersją programu Multiecuscan.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    O... i to jest dobra rada tak wlasnie zrobie ,dzieki za podpowiedz. A narazie sprawdze i wyczyszcze jeszcze egr. dzieki wszystkim ,odezwe sie za jakis czas czy cos zdzialalem

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    Płock Llanelli
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    A i jeszcze kolego boch, takie pytanie jakie adaptery zamowic do tego kabla bo jest ich tam az 6, no i te drozsze czy te tansze tez moga byc? dzieki pozdrawiam

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Do zdiagnozowania silnika wystarczy kabelek, który zapodałem. Co do diagnozy pozostałych centralek (ABS, poduszki) skontaktuj się z handlowcem. Są bardzo pomocni.
    Italians Do It Better


 

Podobne tematy

  1. Wysokie spalanie w CC 700
    Napisany przez le93 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-11-2014, 11:13
  2. Wysokie spalanie
    Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2013, 17:51
  3. Za wysokie spalanie 1.9 jtd
    Napisany przez Pinto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2012, 12:28
  4. wysokie spalanie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 17-08-2011, 19:54
  5. Wysokie spalanie 2.4 TD
    Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2010, 23:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.6 mjet spalanie forum site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl