Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo II 1,9 Multijet
    Rocznik
    03.2007

    Wymiana sprzęgła = problem z biegami

    Witam,

    Po wymianie kompletnego sprzęgła + wysprzęglik bieg pierwszy oraz wsteczny ciężko wchodzi.
    Na nowym sprzęgle przyjechałem juz 1000tyś km. Jaka może byc tego przyczyna?

    Dodam ze na 100% został zalany olej do skrzyni biegów.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Ravicky Zobacz post
    1000tyś km
    chyba drobny błąd

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Zobacz czy nie masz regulacji na linkach które idą od lewarka do skrzyni biegów. Ja też miałem problemy ze zmianą biegów w mojej Cromie jak zmieniałem skrzynię i regulacja linką pomogła
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo II 1,9 Multijet
    Rocznik
    03.2007
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    chyba drobny błąd
    Tak zgadza się chodzi o 1000 km

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to że nie za kazdym razem jest problem z biegiem pierwszym oraz wstecznym. Nie raz zdaża się tak ze biegi działają dobrze a raz cieżko wchodzą....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    Poznan
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.6 multijet
    Rocznik
    2008
    Zdaję sobie sprawę, że odkopuję trochę starszy temat, ale rozwiązania tutaj nie znalazłem. Mam obecnie u siebie bardzo podobny problem. Co prawda sprzęgła nie wymieniałem, ale w mojej skrzyni też ciężko wchodzi bieg wsteczny i jedynka - czasem. Czasem jest wszystko ok, a czasem muszę wrzucić np najpierw dwójkę, żeby "przeskoczyć" na jedynkę. Ostatnio nie chciał mi wskoczyć wsteczny (po postoju), pomogło lekkie ruszenie na jedynce - i wsteczny odrazu wskoczył. A czasem odpalam autko i nie ma żadnego problemu. Wymieniłem olej skrzyni biegów, ale prawdę mówiąc zmian nie zauważyłem.

    Fiat bravo 2008r, 1.6 multijet 120 KM (6-biegowa skrzynia PCC530 wg VIN - wsteczny bieg "obok" 6tki).
    Przy zgaszonym silniku wszystko wchodzi lekko i przyjemnie. Podczas jazdy czy postoju auto ani razu mi nic nie "zaharczało" przy zmianie biegu więc myślę, że sprzęgło też jest ok (?)

    Pozdrawiam

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wsteczny czasem nie jest synchronizowany? Czasami się może tak zdarzyć, że trzeba włączyć inny bieg i dopiero daje się włączyć wsteczny. Zaś biegi do przodu są na 100% synchronizowane.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    Poznan
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.6 multijet
    Rocznik
    2008
    miszko - dziękuję za odpowiedź. Mechanik ze mnie żaden. Jak rozumieć fakt, że biegi są synchronizowane -mogę pojechać do mechanika i powiedzieć "dzień dobry, proszę zsynchronizować mi biegi, bo coś się rozregulowało" - czy źle to interpretuję ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    28
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Niestety źle interpretujesz. Musiałbyś przeczytać o co chodzi w synchronizacji biegów aby najszybciej zrozumieć..

    Widzę, że temat znany wielu osobom. U mnie dla odmiany dwójka stawia opór. Zanim wtrysnę wd40 i olej w pancerzyki cięgien, radzę sobie...kilka razy przełączając na postoju między pierwszym a drugim biegiem. Później o wiele łatwiej idzie a po ok 3km chodzi bardzo dobrze..

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał tom123 Zobacz post
    "dzień dobry, proszę zsynchronizować mi biegi, bo coś się rozregulowało" - czy źle to interpretuję ?
    To chodzi o budowę skrzyni, mechanik nic tutaj nie podreguluje, chyba, że rozbierze skrzynię i dokona wymiany elementów które decydują o tym. Po prostu chyba musisz się przyzwyczaić, że ten typ tak ma i jeździć, pamiętając, żeby dbać o poziomu oleju w skrzyni.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    U mnie był problem z jedynką i wstecznym, czasem bardzo trudno wrzucić wsteczny jakby go wcale nie było, pomogły następujące zabiegi, jako że skrzynia 6 więc wsteczny włączany pierścieniem na lewarku więc zdjąłem gumową osłonę gałki, odkręciłem śrubkę i zdjąłem gałkę, pod gałkę włożyłem podkładkę aby gałka poszła do góry o 1-1,5 mm, przesmarowałem mechanizm wewnątrz, przesmarowałem mechanizm na skrzyni i cięgna linek, użyłem do tego smaru do łańcuchów w aerosolu, wymieniłem olej w skrzyni na Motul i dodałem dwusiarczek molibdenu, ustawiłem skrzynię na poduszce, zauważyłem kiedyś że zależnie od ustawienia na poduszce i na dolnych poduszkach jak też od nadmiernego opuszczenia silnika na starych poduszkach trudniej wbić biegi.
    Po tej zabawie jedynka i wsteczny wskakują pięknie, ani razu wsteczny nie sprawił najmniejszego problemu.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. Problem z biegami, skrzypi sprzęgło
    Napisany przez czarna na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-12-2013, 13:32
  2. Problem z biegami Stilo 1.9 jtd 2002r
    Napisany przez skrit na forum Pomorskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-06-2013, 17:43
  3. Problem z biegami - stilo 1.4 16V
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-12-2012, 09:50
  4. problem z biegami
    Napisany przez adek16031987 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-11-2011, 18:23
  5. Fiat PUNTO 2 1.9 JTD PROBLEM Z BIEGAMI ! ;/
    Napisany przez Mateusz Garus na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2010, 18:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

raz skrzypi wsteczny raz nie

bravo biegi raz wchodza a raz nie

po wymianie sprzegla ciezko wchodzi 2

problem zbiegami 1 9 multijet

problem z pierszym i wstecznym biegiem fat bravo

bravo 1.9multijet coezko wchodzi pierwszy bieg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl