Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez mausus

Temat: wymiana rozrządu 1.6 mulitjec 105 ps  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2016
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    bravo II 1.6 multijet Dynamic
    Rocznik
    2009

    wymiana rozrządu 1.6 mulitjec 105 ps

    Witam
    kupiłem fiata bravo z silnikiem 1.6 multijec , ma zrobione 112 tys km. według książki serwisowej miał wymieniany rozrzad przy 60 tys km (podobno własiciel wolał dmuchać na zimne) według takiej procedury poiwnienem juz 2 raz zmieniac rozrzad. a jak to u Was wygląda?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    34
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał mausus Zobacz post
    Witam
    kupiłem fiata bravo z silnikiem 1.6 multijec , ma zrobione 112 tys km. według książki serwisowej miał wymieniany rozrzad przy 60 tys km (podobno własiciel wolał dmuchać na zimne) według takiej procedury poiwnienem juz 2 raz zmieniac rozrzad. a jak to u Was wygląda?
    U mnie byl wymeniany 15 tys przed zakupem, ale wierzylem w to na"jedyne"90% i stwierdzilem ze jednak lepiej nie ryzykwać... Zalacilem 720 zl z czesciami oraz robocizna.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    NDM
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 mj pakiet sport
    Rocznik
    2009
    Producent poleca wymianę paska rozrządu co 120 tyś. Jednak jak na diesla w mojej ocenie to dużo za dużo. Ja po kupnie wymieniłem pasek wraz z pompą , rolką i napinaczem mimo że poprzedni właściciel miał faktury na wymianę rozrządu.

    Zapłaciłem za kpl. rozrządu 430 zł , i wymieniłem go sam. Filozofii w tym nie ma . Potrzebna tylko kobyłka albo żaba do podniesienia silnika aby zdjąć poduszkę silnika , i wsio - procedura jak przy zwykłym rozrządzie. Znak na wale korbowym jest oryginalny , wiec ustawiamy wał w pozycji znakowej , zaznaczamy trzy punkty na wałku rozrządu i współgrające z wałkiem rozrządu punkty na korpusie głowicy i dla totalnej pewności (chociaż przy CR nie trzeba tego respektować) trzy punkty na kole od pompy . Luzujesz napinacz , ściągasz pasek , składasz nowy pasek - sprawdzasz znaki , napinasz pasek i cieszysz się nowym rozrządem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    43
    Postów
    7
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    aktualnie kupiłem 1.6 120km rozrząd wymieniałem od razu przebieg 178tys. wymiany dokonał mechanik.i tego sie trzymaj kupiłeś- wymień komplet

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2016
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    bravo II 1.6 multijet Dynamic
    Rocznik
    2009
    macie racje, raczej nie będe kombinował szkoda ryzykować dla kilku zł

    pozdro
    toofoxy lubi to.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ja niezależnie od modelu czy marki auta zawsze wymieniam przy zakupie a potem co 45-50tys albo co 3lata i tak też polecam innym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    64
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Hmmm, a wymiana rozrządu w tym modelu nie jest przewidziana przy 140 tys? Ja się też do tego szykuję, ale ponieważ mam małe doświadczenie - w pierwszej kolejności zastanawiam się jak poznam czy mechanik zna się na rzeczy

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wg książki jest 5lat lub 140tys. zależy co wcześniej wypadnie.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Nie wierz w te 140k km. Taniej jest skrócić okres miedzy wymianami niż remontować silnik - szczególnie diesla
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Ja wymieniam szybciej, obecnie moj klekot ma 8 lat, 150 km i dwa razy wymieniony rozrząd,

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Moim zdaniem maksymalny czasookres wymiany rozrządu w dieslu Fiata to 100 tys.km lub 5 lat na dobrych jakościowo zamiennikach lub oryginale. Rozsądnie to około 80 tys.km. Ja się trzymam właśnie tych 80 tys.km.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Bravo Dynamic 1.6M-Jet 105KM
    Rocznik
    2008
    Rozumiem że mam tak to zrobić? 1-Najechać na orginalne znaki 2-przeńieść znaki na pasek + Przeńieść znaki ze starego paska na nowy pasek 3-popuścić napinacz 4-zdjąć pasek 5-zdjąć napinacz 6-zdjąć rolkę 7-zdjąć pompę Zakładając wszystko 8-założyć pompę 9-założyć rolkę 10-założyć napinacz 11-założyć delikatnie pasek 12-napiąć napinacz na maksa 13-zrobić parę obrotów by sprawdzić czy nie ma kolizji i najechać na znaki 14-napiąć poprawnie napinacz

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Bravo Dynamic 1.6M-Jet 105KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ARASS Zobacz post
    Rozumiem że mam tak to zrobić? 1-Najechać na orginalne znaki 2-przeńieść znaki na pasek + Przeńieść znaki ze starego paska na nowy pasek 3-popuścić napinacz 4-zdjąć pasek 5-zdjąć napinacz 6-zdjąć rolkę 7-zdjąć pompę Zakładając wszystko 8-założyć pompę 9-założyć rolkę 10-założyć napinacz 11-założyć delikatnie pasek 12-napiąć napinacz na maksa 13-zrobić parę obrotów by sprawdzić czy nie ma kolizji i najechać na znaki 14-napiąć poprawnie napinacz
    Rozrząd wymieniony bez najmniejszego problemu.(BEZ BLOKAD).POZDRAWIAM


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. wymiana rozrządu jtd
    Napisany przez kukcia122 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-04-2016, 09:42
  3. Wymiana rozrządu
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 25-11-2014, 12:27
  4. Wymiana rozrządu 1.6 16V 99r
    Napisany przez szlaufik na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-08-2013, 14:31
  5. Wymiana rozrządu
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-11-2009, 23:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl