Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez mausus

Temat: wymiana rozrządu 1.6 mulitjec 105 ps  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2016
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    45
    Postów
    13
    Auto
    bravo II 1.6 multijet Dynamic
    Rocznik
    2009

    wymiana rozrządu 1.6 mulitjec 105 ps

    Witam
    kupiłem fiata bravo z silnikiem 1.6 multijec , ma zrobione 112 tys km. według książki serwisowej miał wymieniany rozrzad przy 60 tys km (podobno własiciel wolał dmuchać na zimne) według takiej procedury poiwnienem juz 2 raz zmieniac rozrzad. a jak to u Was wygląda?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    40
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał mausus Zobacz post
    Witam
    kupiłem fiata bravo z silnikiem 1.6 multijec , ma zrobione 112 tys km. według książki serwisowej miał wymieniany rozrzad przy 60 tys km (podobno własiciel wolał dmuchać na zimne) według takiej procedury poiwnienem juz 2 raz zmieniac rozrzad. a jak to u Was wygląda?
    U mnie byl wymeniany 15 tys przed zakupem, ale wierzylem w to na"jedyne"90% i stwierdzilem ze jednak lepiej nie ryzykwać... Zalacilem 720 zl z czesciami oraz robocizna.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    NDM
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 mj pakiet sport
    Rocznik
    2009
    Producent poleca wymianę paska rozrządu co 120 tyś. Jednak jak na diesla w mojej ocenie to dużo za dużo. Ja po kupnie wymieniłem pasek wraz z pompą , rolką i napinaczem mimo że poprzedni właściciel miał faktury na wymianę rozrządu.

    Zapłaciłem za kpl. rozrządu 430 zł , i wymieniłem go sam. Filozofii w tym nie ma . Potrzebna tylko kobyłka albo żaba do podniesienia silnika aby zdjąć poduszkę silnika , i wsio - procedura jak przy zwykłym rozrządzie. Znak na wale korbowym jest oryginalny , wiec ustawiamy wał w pozycji znakowej , zaznaczamy trzy punkty na wałku rozrządu i współgrające z wałkiem rozrządu punkty na korpusie głowicy i dla totalnej pewności (chociaż przy CR nie trzeba tego respektować) trzy punkty na kole od pompy . Luzujesz napinacz , ściągasz pasek , składasz nowy pasek - sprawdzasz znaki , napinasz pasek i cieszysz się nowym rozrządem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    49
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    aktualnie kupiłem 1.6 120km rozrząd wymieniałem od razu przebieg 178tys. wymiany dokonał mechanik.i tego sie trzymaj kupiłeś- wymień komplet

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2016
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    45
    Postów
    13
    Auto
    bravo II 1.6 multijet Dynamic
    Rocznik
    2009
    macie racje, raczej nie będe kombinował szkoda ryzykować dla kilku zł

    pozdro
    toofoxy lubi to.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ja niezależnie od modelu czy marki auta zawsze wymieniam przy zakupie a potem co 45-50tys albo co 3lata i tak też polecam innym.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Hmmm, a wymiana rozrządu w tym modelu nie jest przewidziana przy 140 tys? Ja się też do tego szykuję, ale ponieważ mam małe doświadczenie - w pierwszej kolejności zastanawiam się jak poznam czy mechanik zna się na rzeczy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wg książki jest 5lat lub 140tys. zależy co wcześniej wypadnie.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    939
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Nie wierz w te 140k km. Taniej jest skrócić okres miedzy wymianami niż remontować silnik - szczególnie diesla
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Ja wymieniam szybciej, obecnie moj klekot ma 8 lat, 150 km i dwa razy wymieniony rozrząd,

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Moim zdaniem maksymalny czasookres wymiany rozrządu w dieslu Fiata to 100 tys.km lub 5 lat na dobrych jakościowo zamiennikach lub oryginale. Rozsądnie to około 80 tys.km. Ja się trzymam właśnie tych 80 tys.km.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Bravo Dynamic 1.6M-Jet 105KM
    Rocznik
    2008
    Rozumiem że mam tak to zrobić? 1-Najechać na orginalne znaki 2-przeńieść znaki na pasek + Przeńieść znaki ze starego paska na nowy pasek 3-popuścić napinacz 4-zdjąć pasek 5-zdjąć napinacz 6-zdjąć rolkę 7-zdjąć pompę Zakładając wszystko 8-założyć pompę 9-założyć rolkę 10-założyć napinacz 11-założyć delikatnie pasek 12-napiąć napinacz na maksa 13-zrobić parę obrotów by sprawdzić czy nie ma kolizji i najechać na znaki 14-napiąć poprawnie napinacz

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Bravo Dynamic 1.6M-Jet 105KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ARASS Zobacz post
    Rozumiem że mam tak to zrobić? 1-Najechać na orginalne znaki 2-przeńieść znaki na pasek + Przeńieść znaki ze starego paska na nowy pasek 3-popuścić napinacz 4-zdjąć pasek 5-zdjąć napinacz 6-zdjąć rolkę 7-zdjąć pompę Zakładając wszystko 8-założyć pompę 9-założyć rolkę 10-założyć napinacz 11-założyć delikatnie pasek 12-napiąć napinacz na maksa 13-zrobić parę obrotów by sprawdzić czy nie ma kolizji i najechać na znaki 14-napiąć poprawnie napinacz
    Rozrząd wymieniony bez najmniejszego problemu.(BEZ BLOKAD).POZDRAWIAM

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Francja
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    kFiat Seicento, Bravo2
    Rocznik
    2000, 2010
    A to w tym modelu nie trzeba ściągać koła z walka rozrządu, żeby wymienić Pompe wody?


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 26-06-2017, 18:48
  2. wymiana rozrządu jtd
    Napisany przez kukcia122 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-04-2016, 09:42
  3. Wymiana rozrządu
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 25-11-2014, 12:27
  4. Wymiana rozrządu 1.6 16V 99r
    Napisany przez szlaufik na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-08-2013, 14:31
  5. Wymiana rozrządu
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-11-2009, 23:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wymiana-rozrzadu-1-6-mulitjec-105-ps-32662

PrEstawiony rozrzad 1.6 diesel bravo1.6 multijet diesel pasek rozrzadu wymianafiat 1.6multijet rozrzad znaki1.6 multijet schemat rozrzadfiat brawo 1.6 jtd naponanie rozrzadu1.6 multijet walek rozrzadu ustawieniewymiana rozrzadu 1.6 multijetco ile rozrzad 1.6 jtdbravo 1.6 znak na walewymiana rozrzsdu fiat bravo 1

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl