Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 MultiJet 105KM
    Rocznik
    2008

    Wymiana paska napędowego po 62 tys. km w BRAVO II MultiJet 1,6 105KM ?

    Od jakiegoś czasu słychać w komorze silnika (po lewej stronie - stojąc przodem do samochodu) głośną pracę, takie jakby szuranie (szu szu szu szu :-)) . Po uruchomieniu silnika szuranie słychać bardziej, a po nagrzaniu się silnika szuranie słabnie, ale jest słyszalne. Co to może być? Byłem w serwisie fiata i powiedzieli mi, że to będzie pasek napędowy z napinaczami do wymiany. Koszt ponad 500zł. Czy to możliwe żeby po 62 tys. km (120 wg instrukcji) pasek z napinaczami kwalifikował się do wymiany? A może to co innego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Panowie z ASO pewnie mówili o pasku osprzętu a nie o rozrządzie.. Czy możliwe? Niestety ale tak.. 62tyś km to jednak sporo, choć spytałbym się ile taka usługa kosztuje w innym serwisie.. Sam pasek raczej nie hałasuje - raczej to jakieś łożysko na osprzęcie lub napinaczu..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    43
    Postów
    2
    Auto
    Marea 1,9 JTD
    spotkałem się z przypadkiem zablokowania się pompy wodnej przy przebiegu 60 tyś, radził bym zajrzeć do rozrządu pomimo tego że przewidziana jest wymiana przy 120 tyś.
    pozdr

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wierzcie w te wymiany co 120 tys km bo to chyba pobożne życzenie producenta. żadna firma robiąca rozrządy nei daje gwarancji na takie przebiegi więc chyba jednak warto wymieniać częściej. to szuranie to według mnie jakaś rolka. łatwo to sprawdzić. zdejmujesz pasek na alternatorze i uruchamiasz auto, jeśli brak szurania to siadła rolka napinająca od paska alternatora. natomiast jeśli dalej szumi to warto zajrzeć do rozrządu.
    Co do ceny wymiany. ja za kompletny rozrząd, olej castrol i wymianę tych rzeczy zapłaciłem 700zł więc warto popytać poza ASO.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    nie wierzcie w te wymiany co 120 tys km bo to chyba pobożne życzenie producenta
    Oczywiście że tak, akurat z tym nie ma co ryzykować, co roku się rozrządu nie wymienia a skutki jego uszkodzenia mogą być poważne..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja wymieniam co 50/60 tyś. koszt nieduży bo wraz z pompą to jakoś niecałe 500zł Rozrzad pompa Fiat Bravo Brava Doblo Idea 1.9 JTD (2375588223) - motoAllegro
    więc w moim przypadku co 2 lata te 500zł to nic w porównaniu ze świętym spokojem i pewnością że nic mnie nie zaskoczy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2012
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    2
    Auto
    Bravo
    Witam,

    mam dokładnie takie same objawy w 2.0 MJTD, przebieg 84 tyś km. Póki co wymienione zostały rolki (na gwarancji) i pasek (odpłatnie) ale bez efektu.

    Pablo32, czy znaleziono u Ciebie przyczynę?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W poprzedniej bravie miałem 1,9JTD i tam też była wymiana co 120tys km. Znajomy mechanik pracujący w aso fiata polecił mi wymiany co 95 tys lub 5 lat. Poprzedni właściciel wymienił pasek przy 90tys ja przy 190 zaraz po kupnie samochodu, sprzedałem auto po 3 latach z przebiegiem 270 i nic z paska nie szumiało, nic nie stukało, poprzedni właściciel też go jeszcze nie robił i śmiga.
    Też wydaje mi się że 120tys to przesada ale skracać czas o połowę jak się jeździ dużo i regularnie wg mnie nie ma sensu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,6 mjet
    Nie do końca wiem jak jest w bravo, ale w stilo 1.9jtd które miałem był problem z kołem pasowym na pasku wielorowkowym (nazywane również kołem dwumasowym w napędzie urządzeń pomocniczych). Ma ono tłumik gumowy który po zużyciu powoduje obcieranie się o siebie dwóch części metalowych powodując szuranie, świerszczenie. Może coś cię to nakieruje. Czasem były również problemy z łożyskiem sprężarki klimayzacji.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 MultiJet 105KM
    Rocznik
    2008
    Finalnie wymieniłem napęd rozrządu (pasek zębaty, napinacz ruchomy, napinacz stały i pompę wody) po przejechaniu 73 tys km. Koszt 450 zł. Na szczęście pomogło i denerwujące szuranie ustąpiło. Mój mechanik powiedział, że przyczyną była rolka napinacza stałego paska rozrządu. Rzeczywiście jak nią zakręciłem to czuć było wyraźnie różnicę w pracy rolki w porównaniu do pracy nowej rolki

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Będzin
    Postów
    20
    Auto
    FIAT Bravo 1.6 M-JET
    Panowie to co piszecie trochę mnie śmieszy. Pracuje w branży motoryzacyjnej nie od wczoraj i nie raz spotkałem się z przypadkiem, że nowo zmieniony rozrząd (producenta mającego MVBeR) po przejechaniu 1000km poszedł do reklamacji. Jednym słowem nie ma reguły i stwierdzenie że warto wymienić rozrząd po 60tyś jest śmieszne. Skoro producent przewiduje 120 000 km lub 5 lat to tak ma być (wykluczam oczywiście sytuację kiedy rzeczywiście zauważymy że coś się dzieje, wtedy bezwzględnie wizyta w serwisie)

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał MICRUD Zobacz post
    Skoro producent przewiduje 120 000 km lub 5 lat to tak ma być
    a skad producent samochodu wie jaki pasek założymy?? Na forum juz mieliśmy przypadek jak to ASO pięknie się wykręciło od podobnego przypadku.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Będzin
    Postów
    20
    Auto
    FIAT Bravo 1.6 M-JET
    Kolego to 120 000km producent przewiduje na fabrycznym pasku, rolkach i pompie. Oczywiście na rynku aftermarketowym dajmy na to firma Conti przewiduje 60-80tyś km w zależności od pojazdu.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał MICRUD Zobacz post
    Kolego to 120 000km producent przewiduje na fabrycznym pasku, rolkach i pompie.
    Przewiduje ale sam nie wiem ile aut jest w stanie nie pozrywać paska przy takim przebiegu i niech on będzie miał ze złota zbrojenie nawet..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    choćby nie wiem co to żaden pasek nie wytrzyma 120 tys km. nie ma szans. a koszta naprawy są na tyle spore że nie ma co ryzykować. Producent nawet na gwarancji nie naprawi tego bo się czymś wykpi


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [bravo 1,9JTD 105KM] Uszkodzona skrzynia biegów??
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:17
  2. Chcę kupić Fiata Bravo I 1.9 JTD 105KM
    Napisany przez Piotrek92 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-06-2011, 21:11
  3. wymiana paska rozrządu
    Napisany przez Pino na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-01-2011, 16:29
  4. Wymiana paska klinowego
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 21:46
  5. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zakladanie paska rozrzadu bravo1.61.9 mjet pasekfiat bravo 1 9 wymiana paskawymiana napinacza fiat doblowymiana paska klinowego fiat bravo 2fiat doblo 1.9 jtd schemat paska alternatoramontaz paska klinowego 1.9 dobloco ile wymiana paska w 1.6 multijetfiat bravo 1.6 multijet 105 rozrzadfiat bravo 2 wymiana rozrzaduschemat paska klinowego fiat doblo 1.9forum wymiana paska pomocniczego bravo 1.9objawy wymiany napinacza paska klinowego fiat marea 1 9 jtdbravo multijet wymiana rozrzadu co ile

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl