Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2 1.6 multijet
    Rocznik
    2008

    Wyłączająca sie klimatyzacja po ruszeniu pojazdu

    Cześć.
    To mój pierwszy post na tym forum. Zakupione auto w lutym tego roku to fiat Bravo 1.6 multijet z automatyczną klimatyzacją. Auto kupiłem bite z Francji( robiłem prawe nadkole). Dodatkowo zmieniłem panel klimatyzacji gdyż, ten który był w pojeździe był porysowany a drugi używany dostałem w cenie auta. wszystko było by dobrze, gdyby nie fakt ze gdy przyszły cieplejsze dni, zacząłem włączać klimatyzacje i zauważyłem ze przez chwile pracuje po czym kontrolka z wyświetlacza gaśnie, a przycisk nie reaguje na ponowę uruchomienie sprężarki( nie zapala się ani dioda na przycisku ani na wyświetlaczu nie widnieje gwiazdka). Pierwsze co zabrałem sie za sprawdzenie szczelności klimatyzacji, klima została nabita ,miała nieszczelność na zaworku ale wszystko zrobione i teraz jest szczelna i pełna. Lecz nadal nie dziala poprawnie. Dało sie zauważyć ze gdy auto jest odpalone na postoju klima pracuje bez problemu, a gdy auto zaczyna szybciej jechać, klimatyzacja się wyłączy i nie ma możliwości jej ponownego zapalenia ( jest możliwość włączenia po ponownym uruchomieniu silnika) Temperatura na zewnątrz to kolo 12 stopni. Podłączono do komputera. który wyświetlił następujące błędy :
    1.Błąd bezwładności
    2.Następny nie pamiętam dokładnie jak byl sformułowany ten błąd ale brzmiał cos jakby błąd oblodzenia lub temperatury oblodzenia i pokazywał na kompie temperaturę ponad 6 tys stopni Celsiusza. ( na wyświetlaczach w pojeździe temp. jest prawidłowa)
    3.Dmuchawa
    próbowałem znaleźć cos o tych błędach, lecz jest bardzo ciężko cokolwiek znaleźć. jest to mój pierwszy fiat, wiec muszę uczyć się od podstaw.
    Dodam tylko ze wymieniałem również tłoczki od silniczków nawiewu, gdyż jedna była złamana.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Skoro robione było napełnianie to prawdopodobnie masz problem z czujnikiem temperatury lub ciśnienia w układzie klimatyzacji. Klimatyzacja musi mieć dobre warunki do pracy, w innym przypadku komputer sterujący odcina sprężarkę, aby uchronić układ przed uszkodzeniem. Upewnij się też czy nie nabili za dużego ciśnienia w układzie, ale jeżeli robili to profesjonalnym sprzętem to nie powinno się zdarzyć.

    Wyłączenie w trakcie pracy dzieje się głównie dla 2 przypadków. Gdy ciśnienie jest za duże w układzie (głównie w tej części układu który idzie do skraplacza - chłodnicy na zewnątrz) lub jest za duża temperatura w tym układzie (też idącym do skraplacza). Jeżeli czujniki będą dobre to może być też zawór rozprężający (zamontowany przy parowniku (w środku auta)), który się nie otwiera do końca i jest problem z obiegiem - choć to raczej rzadszy przypadek. Jak uruchomisz klimatyzację to słyszysz jakieś syczenie dobiegające ze środka deski rozdzielczej (nie gazuj, nie ruszaj, tak aby było możliwie cicho)?

    Czy jak uruchomisz klimatyzację to odpowiednie rurki w komorze silnika od układu klimatyzacji robią się gorące (te do skraplacza) lub zimne (te do środka auta do parownika)?

    Czujnik ciśnienia nazywa się preostat i jest pod numerem 3 na tym schemacie.
    Klimatyzacja Bravo.PNG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Sprawdź jeszcze wentylator chłodnicy ilość płynu chłodniczego oraz czujnik temperatury silnika.
    ECU wyłączy kompresor klimatyzacji jeżeli zacznie przegrywać się silnik.
    Kiedyś w silniku 1.9jtd 8v wyłączył się klima w trakcie jazdy, powód cieknąca chłodnica silnika, powodowała ubytek płynu i gorsze chłodzenie, co powodowało wyłączenie klimy.

    Ew. oprócz tego co napisał @miszko sprawdź czujnik temperatury zewnętrznej.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2 1.6 multijet
    Rocznik
    2008
    Panowie mam nowe spostrzeżenie, jak jechałem przed chwila ,klimatyzacja chodzi cały czas jeśli moc nawiewu jest ustawiona na 4/6 kresek mocy nadmuchu. W tedy nie ma problemu i klima chodzi, w momencie kiedy zmniejszę moc nawiewu na 2/6 ,klima po chwili się rozłącza. CO wy na to ?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał rychu1990r Zobacz post
    2.Następny nie pamiętam dokładnie jak byl sformułowany ten błąd ale brzmiał cos jakby błąd oblodzenia lub temperatury oblodzenia i pokazywał na kompie temperaturę ponad 6 tys stopni Celsiusza. ( na wyświetlaczach w pojeździe temp. jest prawidłowa)
    Klima też się wyłączy jeśli dojdzie do oblodzenia parownika, ten błąd może mieć coś z tym wspólnego (jest czujnik oblodzenia na skraplaczu). Taka sytuacja może się zdarzyć jeśli włączylibyśmy klimę bez nawiewu, dlatego włącza się on automatycznie na niską prędkość. Może coś z tym czujnikiem jest nie tak? No bo ciężko mi uwierzyć, żeby klima była zbyt wydajna i zamarzała parownik jeśli jedziesz ze zbyt słabym nawiewem...
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 28-04-2016 o 20:39
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ktoś wie co może być przyczyną niemożności włączenia klimatronika? Przycisk nie reaguje na wciskanie... Jeszcze jakiś czas temu pomagało ponowne uruchomienie silnika, a teraz nie reaguje w ogóle. Bezpiecznik? Zawór ciśnienia? Jak się jeszcze niedawno uruchamiała to chłodziła dobrze, więc układ jest raczej szczelny. Problem chyba w elektryczne... Ktoś miał taki problem?

    Wysłane z Z3

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    To że jeszcze chodziła to nie tak wprost świadczy. Jedź do serwisu i niech podłącza i sprawdzą. Czynność potrwa około 1h, gdyż samo badanie szczelności to minimum 30 minut.

    Jeżeli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik od sprzęgła klimatyzacji.
    Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 20-05-2016 o 11:01

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ok.
    Ale tak, by była jasność: nie chodzi o to, że na klimatroniku jest podświetlony przycisk, na wyświetlaczu wszystko jest w normie, a nie leci zimne powietrze. Chodzi o to, że Klima jest wyłączona i w ogóle nie można jej włączyć! Przycisk nie reaguje. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (raz w miesiącu) i pomagało ponowne uruchomienie silnika. Teraz już nie pomaga... Dodam, że autko mechanicznie dopieszczone, w zeszłym roku pełny serwis klimy i wszystko wyszło ok.
    Ktoś się z takimi objawami spotkał?

    Wysłane z Z3

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Mam rozumieć, że po wciśnięciu snieżynki zaświeca się ona na wyświetlaczu a mimo to klima nie chłodzi? Czy wogole nie zaswieca się sniezynka po wciśnięciu przycisku?

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nic się nie dzieje - nie ma ani śnieżynki na wyświetlaczu, ani nie podświetla się przycisk (dioda w przycisku nie zapala się). Klima w ogóle nie chce się uruchomić

    Wysłane z Z3

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Na panelu klimatyzacji wyświetla prawidłowo temp. zewnętrzną?

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Raczej tak. Nie ma jakiejś patologii jak np. różnica o kilka, kilkanaście stopni. Zakładam, że czujnik temperatury jest ok.

    Wysłane z Z3

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jeszcze kilka pytań
    1. Podpinales pod kompa? Są jakieś błędy?
    2. Czy użycie przycisku auto też nie załączy klimy?
    3. Czy widzisz różnice w załączeniu ciepły/zimny silnik, lub ciepło/zimno na zewnątrz.
    Jeśli nie zaswieca się sniezynka, to napewno nie jest to problem sprzęgła.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Możliwe, że preostat nie pozwala włączyć klimatyzacji. Więc by był to problem ciśnienia w układzie lub jest on uszkodzony (czujnik).

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    1. Pod kompa jeszcze nie podpiąłem teraz, ale wcześniej (mimo sporadycznego występowania problemy, czasami Klima nie działała i ponowne uruchomienie silnika załatwiało temat) błędów nie było.
    2. Z przyciskiem auto nie pamiętam na 100%, ale wiesz... Jak nie chciała się uruchomić to wciskałem wszystkie :-)
    3. Różnica... Hmm... Różnie się zdarzało, ale ostatnio problem nasilił się przy odpalaniu zimnego silnika po nocy, tyle że wystarczyło ponownie go uruchomić, by Klima zadziałała. Teraz już ponowne uruchomienie nic nie daje

    Wysłane z Z3


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-06-2015, 00:19
  2. Stukot w tylnej części pojazdu.
    Napisany przez Grodzio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-06-2014, 20:29
  3. Pomiary i ustawienia pojazdu
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-09-2011, 07:19
  4. Diagnostyka pojazdu
    Napisany przez Filip85 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-07-2011, 16:06
  5. Nie włączająca się klimatyzacja
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-06-2011, 22:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozlacza dmuchawe bravo ii

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl