Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007

    Uszczelka pod głowicą?

    Jako ze temat ulegl troche zmianie zakladam nowy post. Wklejam ta sama tresc ktora byla w temacie o logach i weyntylatorze chlodnicy.
    Podkladka wymieniona korekty od razu sie poprawily i sa ponizej 1 przy 80 stopniach na czujniku temp. Mechanik u ktorego bylem z tym tematem byl ostatnim wyborem bo nikt z zaufanych nie mial czasu. Zrobilo sie z tym wszystkim niemale zamiesanie. Na poczatku powiedzial ze to cykanie to nie podkladka tylko kolektor wylotowy pekl. Pozniej ze jednak tylko uszczelka a na sam konkec dobil mnie uszczelka pod glowica. Problem taki ze nie spotkalem sie z objawem uszkodzonej uszczelki ppd glowica i przy tym wyrzucaniem poza blok silnika spalin. Wymieniona zostala zarowno uszczelka kolektora wylotowego i podkladka pod wtryskiem. Co do cykania trudno powiedziec czy juz go nie ma. Ogolnie nie mam typowych objawow uszczelki pod glowica. Jedyne co mnie niepokoi to fakt ze w gornej czesci zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego (ssanie?) Na krućcu widac ze plyn pracuje podczas pracy silnika. Innymi slowy widac ze pracuje ulklad i w tym jedynym miekscu tak troche sie kotluje. Poza tym dolewam go chyba raz na pol roku mlze jakies 100ml. I teraz pytanie czy spotlal sie ktos z takim objawem uszkodzonej uszczelki pod glowica ze wyrzucalo spod niej spaliny na zewnatrz? Czy moze mechanik chcial mnie naciagnac i czegos takiego niema?<br />
    <br />
    Dodam jeszcze ze dzis rano odpalilem auto z lekka zwłoka i slychac na zimnym korekty ponizej 1 na kazdym cylindrze. sykniecia cykliczne tak jak silnik pracuje. Wydaje mi sie ze tak w okolicy 1, 2 cylindra, generalnie od strony rozrzadu.
    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Nagrałem filmik jak brzmi to cykanie. Tak wogóle to czuć przedmuch spalin nad kolektorem mniej wiecej w miejscu 2 cylindra i obstawiam ze to jest wlasnie to cykanie. Tylko nie wydaje mi się żeby przedmuch spod uszczelki pod głowica bylo czuć nad kolektorem.. moze przy 1 lub 4 cylindrze tak... ale na drugim wydaje mi sie po prostu niemożliwe. Flmik wrzucam tutaj. Prosze o opinie.
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    to cykanie to nie podkladka tylko kolektor wylotowy pekl.
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    czuć przedmuch spalin nad kolektorem mniej wiecej w miejscu 2 cylindra
    Rozumiem że mechanik nie miał dość odwagi żeby zmierzyć się z Wyzwaniem Pękniętego Kolektora?
    LOL
    Nawet go rozumiem, auto ma 10 lat i lekko nie będzie (przy demontażu). Ale wymiana UPG też nie jest "banalnie prosta" ... aaa, chyba rozumiem! za wymianę kolektora nie da się skasować tyle co za wymianę UPG (co najmniej pięć stów różnicy w zysku). Teoretycznie (i praktycznie) jest możliwe że wywaliło uszczelkę, bo czemu nie. Tylko że stwierdzenie tego smutnego faktu "na słuch" jest trochę naciągane, chyba że coś więcej było zrobione (w sensie: jakaś konkretna diagnostyka).


    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Na krućcu widac ze plyn pracuje podczas pracy silnika.
    Tak ma być, dopiero fontanna (aka wychlapywanie płynu ze zbiorniczka po depnięciu na gaz) jest poszlaką wskazującą na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Ale to nie dowód, żeby stwierdzić uszkodzenie tejże uszczelki trzeba wykonać jakieś typowe testy (szczelności/ciśnieniowy na każdym cylindrze jest w zasadzie definitywny, ale są też inne).

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Filmik wrzucam tutaj
    Cyka ładnie, równo.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Od razu wyczulem ze diagnoza jest z dupu.. za przeproszeniem. Dochodze do wniosku ze aby sprwdzic czy uszczelka pod glowica strzelila najpierw dokladnie obadac kolektor wykuczyc lub potwierdzic jego pekniecie a pozniej sprawdzic cisnienie na cylindrach. Ogolnie to chciale sie poradzic czy po prostu jestem szczesciarzem i akurat tylko mi padla uszczelka pod glowica w sposob o ktorym chcial mnie przekonac 'mechanik' u ktorego bylem..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

    Jeszcze dodam ze kolektor widzialem na wlasne oczy ze byl odkrecony i wisial na szpilkach. Zaczal i cos spiewac ze obie uszczeli sa bardzk blisko siebie i na poczatku myslal ze to kolektor ale pozniej ze UPG. Zastanawia mnie tlko 1. Jak sprawdzil ten przedmuch na uszczelce pod glowica przy odkeconym kolektorze bo raczej innej sposobnosci nie mial. Przeciez w tych okolicznosciach musialo mu dmuchac na wszytkie strony i huk niesamowity. Cos tam mi pitolil ze jest tam mala szzelinka... generalnie uwazm ze to bull shit.
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 13-06-2017 o 22:29

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Cos tam mi pitolil ze jest tam mala szzelinka... generalnie uwazm ze to bull shit.
    Żaden z was (ty i mechanik) nie wie co jest uszkodzone, a tym bardziej ja.
    W przypadku silnika 1,9 Mjet jest możliwe uszkodzenie uszczelki na cylindrach 2 i 3 w taki sposób że będzie przedmuch tylko na zewnątrz. No ale tu nie ma co wróżyć z fusów, trzeba sprawdzić.


    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Jak sprawdzil ten przedmuch na uszczelce pod glowica przy odkeconym kolektorze bo raczej innej sposobnosci nie mial. Przeciez w tych okolicznosciach musialo mu dmuchac na wszytkie strony i huk niesamowity.
    Tak i nie. Mając jakąś tam wiedzę i praktykę da się takie rzeczy wyłapać. Z tym że ja staram się zawsze jakoś potwierdzić takie przeczucia/teorie, bo jestem po prostu i zwyczajnie leniwy i nie chce mi się rozbierać pół samochodu dla sportu (nie prowadzę warsztatu, a znajomi ni płacą mi tyle co mechanikom z programu "Będzie pan zadowolony").

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    W porzadku, przy czym jest jeszcze jedna sprawa. Gdyby byl przedmuch spod UPG na zewnatrz to w moim rozumowaniu bedzie spadek kompresji na conajmniejj 1 cylindrze co za tym idzie duze dodatnie korekcje. Tak wlasnke bylo jak mialem nieszczelnosc pod wtryskiwaczem a teraz korekcje sie uspokoily i sa ponizej 1 jak juz gdzies tam pisalem.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Putanie tylko czy uszkodzony kolektor lub uszczelka ma jakis wplywt na odpalanie na zimnym silniku? Poprawilo sie co prawda po wymianie podkladkie ale jeszcze chwile sie zajaknie z rana.
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 14-06-2017 o 07:10

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dodam jeszcze to ze nieszczelnosc pod podkladka byla na prawde minimalna wyczuwalny byl tylko zapach spalon wokol wtryskiwacza a korekcje na nim siegaly 3.5 mg. Teraz w okolicach koylektora czuc przedmuch przykladajac reke, slychac go i czuc zapach spalin.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Gdyby byl przedmuch spod UPG na zewnatrz to w moim rozumowaniu bedzie spadek kompresji na conajmniejj 1 cylindrze co za tym idzie duze dodatnie korekcje.
    Tak, na 99,99% układ zasilania zareaguje na nieprawidłowe spalanie.
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Teraz w okolicach koylektora czuc przedmuch przykladajac reke, slychac go i czuc zapach spalin.
    Ja mam taka jedną teorię, ale to by trzeba sprawdzić. Uszczelka pomiędzy kolektorem a głowicą była wymieniana bez całkowitego demontażu kolektora? Bo widzisz, jeśli tam była przez dłuższy czas nieszczelność to mogło się zrobić nieładnie, z tym że prędzej uszkadza się powierzchnia styku na głowicy bo jest ze słabszego materiału. Takie uszkodzenie zdarza się, ale powiedzmy w jednym przypadku na ... 50? 100?? każdym razie nie jest to "norma".
    I teraz żeby to naprawić być może trzeba zdjąć głowicę i kolektor, a co za tym idzie UPG pójdzie się paść bo nikt normalny nie zakłada używanej uszczelki pod głowicę w dieslu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Zrobilem teraz wlasna diagoze i faktycznie dmucha patrzac od spodu kolektora co wiecej jest to jak kolega pisal wyzej na 99.99% na laczeniu bloku z glowica. I tu jest zagadka czemu nie czuc spadku mocy i nie ma dodatnich korekcji.. dziwne to wszystko..
    I teraz pytanie ile +- moze kosztowac wymiana UPG? rozrzad mialem wymieniony jakies 16k km temu olej moze ze 3 k km temu.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 14-06-2017 o 21:39

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    I tu jest zagadka czemu nie czuc spadku mocy i nie ma dodatnich korekcji.. dziwne to wszystko..
    Rozszczelnienie układu wydechowego nie musi skutkować zmianą parametrów pracy silnika, szczególnie jeśli jest to mała nieszczelność. To że trochę spalin ucieknie gdzieś bokiem nie ma wpływu na wtrysk dopóki tych spalin jest "trochę" -> dopiero przy naprawdę dużej dziurze w wydechu przed katalizatorem zareaguje układ analizy spalin (sondy lambda) i ECU zacznie wprowadzać jakieś korekty wtrysku.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Rozszczelnienie układu wydechowego nie musi skutkować zmianą parametrów pracy silnika, szczególnie jeśli jest to mała nieszczelność. To że trochę spalin ucieknie gdzieś bokiem nie ma wpływu na wtrysk dopóki tych spalin jest "trochę" -> dopiero przy naprawdę dużej dziurze w wydechu przed katalizatorem zareaguje układ analizy spalin (sondy lambda) i ECU zacznie wprowadzać jakieś korekty wtrysku.
    Nie znam konstrukcji silnika i moze faktycznie UPG puscila gdzies przy wylocie spalin za zaworem.. nie wiem ale problem z odpalaniem jest jakby na samym poczatku byla za mala kompresja
    Teraz pytanie, orientujesz sie jaki jest koszt wymiany upg? Konieczna jest wymiana oleju i plynu chlodniczego skoro nie doszlo do ich pomieszania? Plyn chlodniczy wymienialem w zeszlym roku a olej jakis miesiac temu... minelo raptem 2k km.. z tego c wyczytalem sam pasek rozrzadu trzeba zmienic mimo ze rozrzad robiony niecaly rok temu i minelo raptem 17 kkm..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Nie znam konstrukcji silnika i moze faktycznie UPG puscila gdzies przy wylocie spalin za zaworem..
    Wylot spalin za zaworem nie ma styku z UPG.

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    nie wiem ale problem z odpalaniem jest jakby na samym poczatku byla za mala kompresja
    Pierwsze słyszę o problemach z odpalaniem. Czy może spokojnie i kompleksowo opisać swój problem z samochodem? Bo tak po kawałku to nikt tego rebusa nie rozwiąże.

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Teraz pytanie, orientujesz sie jaki jest koszt wymiany upg?
    W tym silniku nie wiem, orientacyjnie od 500 do 2000 PLN zależnie od zakresu naprawy. Tam jest dużo roboczogodzin, więc finalny koszt zależy od cennika danego warsztatu -> w ASO roboczogodzina to 170-300 PLN, a u Mietka w szopie od 50 w górę.

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Konieczna jest wymiana oleju i plynu chlodniczego skoro nie doszlo do ich pomieszania?
    Nie ma takiej potrzeby, najwyzej dolewka.

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    z tego c wyczytalem sam pasek rozrzadu trzeba zmienic mimo ze rozrzad robiony niecaly rok temu i minelo raptem 17 kkm..
    nie trzeba wymieniac paska
    Ostatnio edytowane przez ata ; 15-06-2017 o 22:15

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    W zasadzie teraz juz wszystko wiesz o problemach z autem. Jest utrudnione odpalanie tylko na zimnym, cieply pali od razu. Pisalem gdzies o tym wczesniej, sorry zapomnialem ze tutaj tego info nie ma. No i te spaliny. Dzisiaj jak go odpalalem ze zdjeta oslona kolektora oraz plastkowa oslona silnika i podniesiona maska to w miejscu gdzie jest nieszczelnosc wyleciala calkiem pokazna chmurka. To wszystkie problemy.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Pasek rozrządu to lepiej wymienić przy okazji roboty UPG. Za chwilę będziesz robił nie tylko rozrząd, ale i pół silnika.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Mechanik inny niz na poczatku stwierdzil wstepnie ze jakims cudem jest jakas szczelina za gniazdem zaworowym wydechu i przez to przedmuchuje pod uszczelka. Poki co wg mnie dziwna sprawa podchodzi to pod jakis defekt odlewu jak dla mnie. No ale zobaczymy, wolalbym zeby gniazdo puscilo. Jutro glowica ma byc rozebrana. Jesli kogos interesuje to zdam relacje.
    Pozdro.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Uszczelka pod Głowicą
    Napisany przez aras1978 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-05-2015, 14:38
  2. Uszczelka pod głowicą?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-12-2013, 17:04
  3. Uszczelka pod głowicą (?)
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2013, 15:43
  4. Uszczelka pod głowicą
    Napisany przez dawid28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2013, 21:03
  5. uszczelka pod głowicą
    Napisany przez mech na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2010, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467uszczelka-pod-glowica-37388

przedmuch glowicy korekcje

korekcje uszczelka pod glowica

uszczelka lod glowica bravo tjet

uszczelka pod glowica roboczogodziny

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl