Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Typowe usterki  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2014
    Skąd
    Krakow
    Postów
    3
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2008

    Typowe usterki

    Witam

    Niedlugo bede szczesliwym posiadaczem Bravo II 1.4 90KM

    Czy sa jakies typowe usterki ktore sa bardzo uciazliwe podczas eksploatacji?

    Dziekuje i pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Jesli chodzi o silnik, to nie powinno byc problemow, jest to podstawowa jednostka napedowa bez turbiny. Pozostale elementy zaleza od wieku , eksploatacji i szczescia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2014
    Skąd
    Krakow
    Postów
    3
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2008
    dzieki!

    Gdzies w necie wyczytalem ze 6cio stopniowe skrzynie sie sypia, czy to prawda?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Moze nie sypia, ale niektore egzemplarze maja problem z biegami 1-3. Skrzynia M32.
    Ostatnio edytowane przez stew66 ; 09-07-2014 o 13:43

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Typową usterką jest posypanie się chłodnicy klimy (fachowo to chyba skraplacz się nazywa)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2015
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.6MJet 120KM
    Rocznik
    2011
    Z tą skrzynią u mnie w 6cio biegowej, jedynka i dwójka często są dość toporne, albo trzeba kapkę mocniej docisnąć, albo dociskać puszczając sprzęgło.. Ale jak trzeba "zrywnie" ruszyć, ruch ręką jest bardziej zdecydowany to wcale nie ma tego problemu Ogólnie kwestia przyzwyczajenia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    34
    Postów
    63
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    a jak by wymienił olej na FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 polecany do skrzyń M32.
    Skrzynie biegów w Bravo, proszę o pomoc

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    1998.09
    Zgadzam się, Olej Fuchs jest najlepszy do Skrzyni M32, szczególnie tych starszych roczników samochodów, świetnie smaruje podzespoły mojej skrzyni.
    _________________________
    przewozy na lotnisko we Wrocławiu tanio

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    GB
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V 80/82 HP & Fiat Bravo 1.4 T-JET 150 HP
    Rocznik
    10.1999 & 31.10.2007
    Witam podepnę się pod temat nie mogłem znaleźć na forum tematu z ESP

    Czy ktoś wie czy da się wyłączyć ESP i inne te dziadostwa jak np HILL HOLDER w Bravo II?Czy są one nie wyłączalne? Pozdrawiam

    ___________Jednak znalazłem temat z ESP sorry _________________
    Ostatnio edytowane przez seweryn58 ; 08-02-2015 o 01:59 Powód: Zły temat

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    57
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    Gdzieś to znalazłem ale nie pamiętam gdzie może i na tym forum

    FIAT BRAVO II (2007-2014)

    Typowe usterki na co zwrócić uwagę przy tym modelu:
    1. Parowanie reflektorów przednich i tylnych
    2. Stuki z okolic łączników stabilizatorów
    3. Wersja bez skórzanej kierownicy i gałki - szybko się wyciera
    4. Filtr cząstek stałych DPF - usterki w jeździe miejskiej "zabija"
    5. Skrzynia biegów - ta "pierwsza" z OPLA - poważne problemy z łożyskami
    6. Utrudnione włączanie "1" biegu - skrzynia FIAT
    6. Wycieki oleju z wybieraka biegów
    7. Wycieki oleju z okolic turbiny
    8. Wycieki płynu chłodniczego z wymiennika ciepła przy EGR - silnik 1.6/2.0 M-JET
    9. Wycieki płynu chłodniczego z kolektora ssącego
    10. Odgłosy z deski rozdzielczej
    11. Wyblaknięte znaczki "FIAT" przód + tył
    12. Rozklejające się znaczki "FIAT"
    13. Tylna klapa - może być malowana nie w wyniku stłuczki tylko z powodu odprysków farby powstałych w wyniku uderzeń rantu klapy o zderzak. (dotyczy raczej pierwszych modeli)
    14. Aktywatory climatronic - zacinają się, nie działają poprawnie
    15. Zacinające się zawory EGR
    16. Szybkie zużycie zacisków hamulcowych - tylnych
    17. Korozja na pokrywie bagażnika i silnika
    18. Pękająca roletka ręcznego
    19. Cieknąca chłodnica wody wskutek przetarcia o gumy mocujące (generalnie ubywający płyn chłodzący w zbiorniku pod maską)
    20. Wypadające lamele z chłodnicy klimy
    21. Uszkodzony aktywator obiegu zamkniętego/otwartego - również w klimie ręcznej

    ** uzupełnienie do pkt. 5 i 6
    Rodzaje skrzyń występujące w Bravo II:

    C514 - fiatowska 6 biegowa, występuje w benzynowym silniku 1.4 16v 90KM
    C530.5 - fiatowska 5 biegowa, występuje w silniku diesla 1.9 Multijet 8v 120KM
    C530.6 - fiatowska 6 biegowa, występuje w silnikach diesla 1.9 Multijet 16v 150KM oraz 1.6 Multijet 105/120KM, wsteczny tam gdzie 6 bieg
    C542 (F40) - oplowska 6 biegowa (kod opla F40), występuje w silniku diesla 2.0 Multijet 16v 165KM, wsteczny obok jedynki
    C544 (M32) - oplowska 6 biegowa (kod opla M32), występuje w benzynowym silniku 1.4 16v T-jet 120/150KM, wsteczny obok jedynki, tylko roczniki 2007-2010
    C635 - fiatowska 6 biegowa, występuje w benzynowym silniku 1.4 16v T-jet 120/150KM oraz 1.6 Multijet 105/120KM, wsteczny także obok jedynki, tylko roczniki 2010-2014

    Problem ze skrzynią M32 montowaną w T-Jetach między 2007 a 2010 objawia się najczęściej szumem oraz coraz głośniejszą pracą skrzyni. Powodem są uszkodzone łożyska, które wymagają wymiany (skrzynię niestety trzeba rozebrać i zazwyczaj wymienić wszystkie łożyska). Warto więc zwrócić na to uwagę, żeby uniknąć sporego wydatku zaraz po zakupie (często skrzynie mają już ten remont za sobą).

    Skrzynia C635 zastąpiła oplowską M32 pod koniec 2010 wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin Euro 5. Aby być pewnym, że Bravo które posiadamy lub chcemy kupić posiada już nowszą skrzynię, należy rozkodować nr VIN - jest to najpewniejsza metoda. Prawdopodobnie wszystkie T-jety które opuściły fabrykę od września 2010 mają już nową skrzynię. Wsteczny jest w niej także koło jedynki tak jak w oplowskich skrzyniach, więc po tym niestety nie rozpoznamy na szybko która skrzynia jest w aucie.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. Rozwiązane usterki
    Napisany przez yoyo na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-08-2012, 12:06
  3. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 21:44
  4. Wnioski nt mojej usterki
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-11-2011, 23:04
  5. 3 usterki , 3 pytania :P
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2010, 17:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 usterki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl