Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120, Grande Punto 1.9 JTD Sport
    Rocznik
    2011

    Turbina i zawór sterowania podcisnienia

    Witam serdecznie forumowiczów

    To mój pierwszy post, ale do rzeczy. Tatuś mój kochany kupił sobie wczoraj Bravo 1.4 M-jet 120 z 2011 roku. Pojechaliśmy się przejechać szybciej i podczas pierwszego ostrzejszego przyspieszenia poczuliśmy szarpnięcie i auto przeszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i włączeniu silnika problem powtarzał się. Podjechaliśmy do znajomego mechanika i po pierwszym spojrzeniu pod maskę ujrzałem dziwne wężyki łączące turbinę z elektrozaworem, mech mówił że to elektrozawór podciśnienia. Kabelki były jak z zoologicznego do pompki powietrza do akwarium, tata i mechanik o nich wiedzieli, bo oglądali auto kilka dni wcześniej. Jeden łączący turbinę z zaworem spadł po stronie turbiny i to było przyczyną. Zamieniliśmy je na dobre, olejoodporne, ciśnieniowe wężyki i podłączyliśmy tak samo jak te poprzednie, ale nie wiemy czy to dobrze. Oryginalne kable zostały podobno przegryzione przez jakieś zwierzątka gryzoniowate, ciężko mi w to uwierzyć, ale poza tym auto wygląda uczciwie. Dodatkowo podczas wymiany wężyków zauważyliśmy, że obudowa elektrozaworu była klejona. Nie wiem do końca czym ów elektrozawór steruje, bo tutaj chyba nie ma turbiny ze zmienną geometrią?

    I teraz moja prośba - czy ktoś z forumowiczów dysponuje schematem tego połączenia? Na e-pear nie jestem w stanie tego układu namierzyć. Jeżeli nie to byłbym wdzięczny za zdjęcia i opis jak to jest podłączone u Was. Nie jeździłem nigdy 1.4 T-jetem, sam się poruszam od kilku lat Grande Puntem 1.9 Sport podkręconym w Cinsofcie i nie mam porównania. Mam wrażenie że w tym Bravo taty jest spora turbodziura, nie bardzo się wyrywa i rozpędzając go na max po płaskiej drodze ledwo łapał na 5-tym biegu 190-195 km/h, a 200 jak było lekko z górki. Wydaje mi się, że powinien więcej.

    Elektrozawór jest umieszczony przy chłodnicy, dobrze widoczny, wychodzą z niego 3 wężyki ciśnieniowe, jeden jest podłączony do turbiny i jest też podłączona wtyczka z prądem/sterowaniem.
    Nie wiem czy można tutaj zamieszczać linki do aukcji pewnego portalu, ale owa część wygląda dokładnie jak to:
    ZAWÓR PODCISNIENIA BRAVO II 1,9 CZESCI POZNAN (5064289264) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    pozdrawiam
    R.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    1. Jest zmienna geometria właśnie ten zawór nią steruje.
    2. Wężyki -przewody są specjalne plastikowe .
    3. Możeto https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...-podcinieniowe

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W ePer musisz szukać pod Fiat > BRAVO > 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-....) > 102 ZASILANIE WTRYSKOWE > 10260 URZĄDZENIE PODCIŚNIENIOWE

    Na skróty
    URZĄDZENIE PODCIŚNIENIOWE
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    25
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Rocznik
    03.2000
    Kobra. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W tjet nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią. Elektrozawór steruje WasteGatem.
    Tu masz zdjęcie elektrozaworu. Bez tytułu.png

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120, Grande Punto 1.9 JTD Sport
    Rocznik
    2011
    Dzięki Panowie

    Trochę się zakręciłem oglądając schemat "Urządzenie Podciśnieniowe" z e-pear bo niby to samo, ale jakoś inaczej. Dodatkowo patrząc na ten schemat nie miałem 100% pewności gdzie te przewody wychodzące z elektrozaworu mają być podpięte.

    Schemat od użytkownika grzesiek92 to dokładnie to o co mi chodziło i widzę, że wężyki u taty są podpięte prawidłowo, zamieszczam zdjęciu w poniższym linku:
    http://rafal.sosnowiec.pl/bravo/polaczenie.jpg

    Kabel oznaczony numerem 1 wchodzi w to okrągłe coś nad turbiną, kabel 2 wchodzi w dolot (to chyba dolot) do turbiny, a ten zawinięty od tyłu, oznaczony numerem 3 wchodzi w dolną część turbo, dokładnie jak na schemacie.

    Jedyna wątpliwość jaka mi teraz pozostaję to to, czy zawór pracuje prawidłowo, bo jak widać na tym zdjęciu: http://rafal.sosnowiec.pl/bravo/zawor.jpg
    jest on dośc mocno poklejony na ciepło (zalany jakimś plastikiem), w sumie na tym zdjęciu niewiele widać, bo znacznie gorzej wygląda to z drugiej strony. W każdym razie ta część obudowy gdzie wchodzi kostka z prądem i kabel nr 3 musiała być odłamana i potem przyklejona.
    Dodatkowo nie wiem czy to, że wężyki są zrobione "chałpniczo" może mieć jakiś negatywny wpływ, ale myślę, że nie.

    Nie wiem jakie objawy by dawał padnięty zawór, wiem już że jak spadł przewód nr. 3 to auto nie jechało i wchodziło w tryb awaryjny

    pozdrawiam
    R.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał grzesiek92 Zobacz post
    Kobra. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W tjet nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią. Elektrozawór steruje WasteG
    Ale w pierwszym poście napisał że ma M-jet a nie T-jet . Zbił mnie z tropu popatrzałem na M-jet i 120 KM .
    Zresztą Miszko poszedł tym samym tropem.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 25-12-2015 o 20:24

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120, Grande Punto 1.9 JTD Sport
    Rocznik
    2011
    Mój błąd, rzeczywiście w pierwszym zdaniu napisałem 1.4 M-jet, dopiero potem prawidłowo 1.4 T-jet, chodzi oczywiście o benzynową wersję 1.4 T-jet 120KM. Swoją drogą w Bravo II nie występował chyba M-jet mniejszy niż 1.6.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2011
    Cześć. I co z tym zaworem? Temat ogarnięty? Jestem ciekawy bo w moim T-jecie 120 z 2011 roku mam chyba to samo do wymiany i jestem ciekawy czy wymiana załatwiła temat braku mocy i zapalanie się kontrolki "sprawdź silnik". Tyle, że u mnie zanim doszliśmy do prawdopodobnego "winnego" musiało upłynąć trochę wody i pieniędzy. U mnie elektrozawór był cały czas otwarty. Jutro wymiana zobaczymy.
    urun-resmi-fiat-emme-manfiold-hava-valfi-1400-motor-16-valf-tjet-2345_1_2[1].jpg
    Ostatnio edytowane przez Miły ; 29-02-2016 o 23:25

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    57
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    1.4 T-jet 120KM nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek , przynajmniej mój nie ma

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1.4 Tjet 120KM ma stałą geometrię, mocniejszy model z 1.4 Tjet 150KM ma ze zmienną.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2009
    W oryginale wspomniane przewody są silikonowe. Pierwsze co mi zżarła kuna to właśnie te przewody.

    Później poleciały kolejne, m.in. od sondy.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2017
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    31
    Postów
    1
    Auto
    bravo 1,4 t-jet
    Rocznik
    2008
    trzeba zamontować takie urządzenie które emituje dźwieki nielubiane przez te zwierzątka


 

Podobne tematy

  1. Fiat Cinquecento 700 - Podcisnienia Gaznik Aisan + oblamany czujnik
    Napisany przez krzysiek8008 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-01-2016, 14:52
  2. weze podcisnienia przepustnicy 1.1 spi
    Napisany przez karolczyk007 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-02-2015, 11:16
  3. Układ sterowania turbiną oraz zawór overbost
    Napisany przez MALTIN na forum Doblo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-09-2014, 16:25
  4. Zapytanie o rurke podcisnienia siena 1,4
    Napisany przez przemo33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2010, 11:55
  5. panel sterowania
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2008, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet nie steruje turbo

zmienna geometria bravo 2

zaworek na podcisnieniu 1.9 jtdm 16v

t-jet podcisnienie

podcisnieniw tjet

zawor sterowanie turbosprezarka tjet

sterwanie turbo 1.4 t-jet

podlaczenie zaworu stop bravo td

bravo 1.4m

bravo ii zawory

elektrozawor turbiny bravo td

fiat bravo 2 sterowanie turbina

fiat bravo 1.6 turbina przewody

spadl jeden przewod od turbiny fiat linea

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl