Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.4 120 Tjet
    Rocznik
    2010

    Turbina czy coś innego? Wada ukryta po zakupie

    Witam,
    otóż stałem się szczęśliwym do dzisiaj posiadaczem Fiata Bravo 2. Samochód kupiony w sobotę, jeździłem okazyjnie lecz dzisiaj odkryłem następującą rzecz. Po hamowaniu silnikiem (około 200 - 300m) i zwolnieniu do powiedzmy 50km/h (bieg 4)(choć to pewnie nieistotne) naciskam gaz a samochód dwa razy zadusi sie, puści biały czy niebieski z białym dym, dosyć duży bo zajmuje prawie całą tylną szybę. Mechanikiem nie jestem, ale czy może to być turbina czy jakieś uszczelniacze? Drugie pytanko to czy jeżeli będzie to turbina to regenerować czy nie? Nie wiem jak teraz podejść do sprzedającego. Samochód ogólnie zadbany, bezwypadkowy i taki klops. Żądać zwrotu, choć sam jeszcze nie mam dokładnej diagnozy. Czy możecie polecić dobrego mechanika na śląsku? Pozdrawiam i tym postem witam się z wszystkimi. Przebieg 140k km
    P.S w Aso nie byłem ale czy ASO na przeglądzie przedzakupowym doszłaby do tej usterki?
    Ostatnio edytowane przez joyful ; 23-06-2016 o 22:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Auto kupiłeś z komisu czy z prywatnych rąk?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    349
    Auto
    Tipo 1.4
    Biały dym oznacza, że gdzieś jest spalana woda, to pewnie para wodna, ale to by sugerowało problem z jej przedostawaniem się do cylindrów. Sugeruje to ilość dymu, gdyż skoro zajmuje cały tył i widzisz to w szybie. Masz może masło pod korkiem oleju? Jak stan oleju, trzyma poziom czy nie?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    kielce
    Postów
    2
    Auto
    BRAVO 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Woda albo olej w cylindrach dawały by raczej dym przy każdym naciśnięciu gazu.
    Kolego zacznij od podpięcia pod komputer. Co do turbiny z tego co się orientuje to jest bez zmiennej geometrii łopatek więc śmiało można regenerowac.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.4 120 Tjet
    Rocznik
    2010
    Witam, z rąk prywatnych. Dym bardziej niebieski niż biały jak ostatnio zaobserwowałem. Samochód został oddany do serwisu ale nie wiem czy kompetentnie go sprawdzili. Zakład został wybrany przez byłego właściciela. Została zregenerowana turbina, auto troszkę odżyło lecz problem pozostał. Hamowanie silnikiem lub jazda na niższych prędkościach obrotowych, nastepnię but i czuć, że samochód zamula, im dłużej się jedzie (hamuje) tym większy efekt można zaobserwować. Czy świece, przepustnica mogą dawać takie objawy? Jest w tym silniku egr bo jakoś go nie mogę zlokalizować? Pod korkiem nie ma żadnej mazi i dzięki za odp. Z tym stanem oleju to jeszcze do tego nie doszedłem bo pojechałem do właściciela od razu po wykryciu usterki, czyli na dniach. Jak przejadę troche km to dam znać. Co do tego dymu to najwiecej go było za pierwszym razem, a ogólnie to po dłuższym zamulaniu silnikiem ale też nie zawsze.
    Ostatnio edytowane przez joyful ; 08-08-2016 o 22:30

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,287
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Niebieski dym to olej. Możliwe, że Turbo przepuszcza, stąd ten dymek. Dalsze objawy zamulania mogą świadczyć o uszkodzeniu Turbo, ale to tylko założenie. Co stwierdzili w tym zakładzie? Przy odbiorze pytałeś co zrobili?

    Podłącz pod komputer i zobacz na ciśnienie turbo zamierzone, a ciśnienie turbo osiągnięte. Te dwa parametry powinny się w miarę dobrze pokrywać na wykresach (nie patrz na chwilowe wartości tylko wykresem).
    To podpowie czy turbo zawodzi.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Sprzedał ci bubla, na moje to turbo do regenerki, a jak w dolocie ni ma oleju to płacz i zgrzyt zębami bo dół do remontu.

    Cytat Napisał joyful Zobacz post
    Mechanikiem nie jestem, ale czy może to być turbina czy jakieś uszczelniacze? Drugie pytanko to czy jeżeli będzie to turbina to regenerować czy nie? Nie wiem jak teraz podejść do sprzedającego. Samochód ogólnie zadbany, bezwypadkowy i taki klops. Żądać zwrotu, choć sam jeszcze nie mam dokładnej diagnozy. Czy możecie polecić dobrego mechanika na śląsku? Pozdrawiam i tym postem witam się z wszystkimi. Przebieg 140k km
    P.S w Aso nie byłem ale czy ASO na przeglądzie przedzakupowym doszłaby do tej usterki?
    tiaaa...pewnie kupiłeś w jakimś komisie autko odpicowane pod sprzedaż. Zapewne 120% pewny przebieg i 200% pewne to że nie bite w dodatku te lipne gwarancje, w których ściema goni ścieme, a prawda jest taka że kupiłeś szrota. Wybacz ale forum raczej ci nie pomoże tylko rzetelny mechanik specjalizujący się w fiatach. Zresztą jak ci szkoda było 200zł na sprawdzenie w ASO(tak doszliby do tego) to nie płacz teraz że masz bubla i płacz i pacz Panie.....

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.4 120 Tjet
    Rocznik
    2010
    Turbo zostali zregenerowane. W wolnej chwili podłącze kompa. Nie w moim stylu takie powitalne posty na forum ale "cenioormo" jestes jakims wyjatkowym debilem, niczego nie wnosisz do tematu i nie wiesz jak wyglada sytuacja. Nie bede cie przekonywal w jakim auto ogolnie jest stanie. Co do Aso to nie wszyscy z jich sa zadowoleni. A za 200zl to Ci nawet maski nie podniosa(tylko Ci w Żorach). Pomijajac to ze trzeba sie umowic na termin a uwierz, że jak na necie pojawi sie dobre auto to znika w 1 dzien. Poprzednie koles zgarnal mi sprzed nosa i bez przegladu. Ale i tak nie zrozumisz. Dzieki reszcie za odpowiedz pozdrawiam.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Wydaje mi się że poprzedni właściciel dobrze wiedział o usterce, pewnie jak dowiedział się co jest uszkodzone postanowił sprzedać auto niż to naprawić, może to sugerować że koszty naprawy będę duże, ale to tylko przypuszczenia, sądzę że uszkodzona jest albo uszczelka pod głowicą albo turbosprężarka.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    820
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Albo uszczelniacze zaworowe, ale to i tak się robi przy okazji uszczelki pod głowicą.

    Co prawda zupełnie inny silnik, ale mam podobnie w seicento na zimnym silniku. Puszczają mi uszczelniacze zaworowe i przez zakiś czas od startu mam chwilowe przerwy w mocy na niskich obrotach. Spowodowane to jest dostawaniem się oleju do cylindra. Oczywiście zostawiam chmurę niebieskiego dymu jak wypalę olej z cylindrów to już nie dymi i jeździ ok. Tylko ja kiedyś popchnę auto na złom a Ty się biedny musisz teraz męczyć z diagnozą.

    Podstawa to logi doładowania.
    Jak tu będzie w miarę ok to trzeba będzie się zacząć doktoryzować dalej.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Jeśli to turbo to obserwuj poziom oleju mi osobiście w poprzednim samochodzie znacznie ubywał . Objawy były podobne jak piszesz brakowało mu czasami mocy , do tego dym no i oczywiście ubywający olej . Tyle że w moim przypadku w końcowych etapach życia turbiny autko nie mogło wyjechać pod małe górki na 2 biegu aż pewnego pięknego dnia całkowicie się turbo rozleciało . Osobiście kupiłem uzywane turbo z małym przebiegiem i byłem mega zadowolony .


 

Podobne tematy

  1. Blokujące hamulce - wada wrodzona?
    Napisany przez Dębowy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-07-2017, 17:47
  2. Może sprzęgło a może coś innego?
    Napisany przez DeD na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-03-2015, 17:28
  3. Sprzęgło do wymiany ? czy coś innego..
    Napisany przez krisbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-11-2014, 10:43
  4. Ukryta kostka
    Napisany przez frytek161 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-10-2012, 10:05
  5. Fiat Brava 1.2 - Ukryta moc?
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post: 26-04-2012, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tjet kopci przy hamowaniu silnikiem

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl