Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,6 multijet dynamic
    Rocznik
    2008

    Trzaskanie na biegu jałowym

    Witam od 2 dni mam taki problem w moim fiacie. Gdy odpalę i wrzucę luz puszczę sprzęgło, słychać trzaskanie, ale jak nacisnę je i trzymam ustaje. Zwiększając obroty również przestaje. Tylko słychać jak chodzi na biegu jałowym, najgorsze jest to że z dnia na dzień wali coraz głośniej. Co to może być dwumasa czy sprzęgło miał ktoś taki objaw?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    W benzynowym silniku nie masz koła dwumasowego.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na 99% łożysko oporowe..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    W 1.4 150 km t-jet jest dwumasa wiem, bo byłem zmuszony ją wymienić także nie wprowadzaj ludzi w błąd bzykol.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Sorry nie doczytałem ze masz diesla :-) odpisywałem wcześniej komuś z 1.8 pb i mi się pomyliło :-) w takim razie objawy rozwalonego dwumasu. O ile w 1.6 jest :-) łożysko chrupie przy wciskaniu sprzęgła i świszczy i piszczy a nie wali. Wali dwumas albo dokładnie rozwalone tarcza. W każdym razie do roboty. Najlepiej razem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2013
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    37
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2007
    Ja kiedyś miałem podobnie w 206'ce na biegu jałowym oraz na załączonym gdy nie miałem wciśniętego sprzęgła i nie dodawałem gazu ze skrzyni wydobywało się takie hmm "terkotanie". Winowajcą okazał się synchronizator 1 i 2 biegu, koszt każdy po ok 1,2 tys. zł (2007 rok przyp.) a skrzynię za 700 zł kupiłem z mniejszym przeglądem.
    Zrobiło mi się tak po delikatnej stłuczce.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    byrrt, łożysko oporowe, lub wyciskowe, jak sama nazwa wskazuje pracuje tylko gdy sprzęgło jest wciśnięte.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,6 multijet dynamic
    Rocznik
    2008

    Angry

    Jednak przyczyną było koło dwumasowe, rozleciało się, koszt naprawy w ASO 2,5 tyś.


 

Podobne tematy

  1. wyższe obroty na biegu jałowym
    Napisany przez PaUzA na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-01-2014, 18:57
  2. Drgania kierownicy na jałowym biegu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 04-06-2013, 17:40
  3. Wysokie obroty na biegu jałowym
    Napisany przez Maras 79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-12-2011, 10:40
  4. Nierówna praca silnika w jałowym biegu [1.6]
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-04-2011, 23:36
  5. Czasem gaśnie na biegu jałowym
    Napisany przez abbott40566 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2010, 14:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl