Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Tempomat  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2012
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    45
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1,4 T-jet

    Tempomat

    Witam,
    Czy instalowaliscie moze tempomat w swoich autach? Sami czy w aso? Jeśli tak to czy wymaga to podlaczania się pod komputer i uaktywniania jakichs opcji? Telefonowalem do serwisu i zawolali za taka dokladke 1400 zl, jakies szalenstwo postanowilem pomiksowac samemu, z racji malo sprzyjajacej aury zasiegne jeszcze Waszej opinii. Aha jeszcze jedno pytanie czy mozna rozlaczas konektory zasilania silnika bez odlaczania akumulatora? Chodzi mi o konektor M010A. Pozdrawiam

    Sent from my BlackBerry 8900 using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a więc tak. jeśli masz gniazdo przy przełączniku na tempomat to kupujesz tylko gałkę tempomatu podpinasz i działa. aha i jeszcze dolna obudowę kierownicy musisz kupić bo jest inna. kolejna wersja to ta gdzie nie masz przełącznika przystosowanego do tego wtedy musisz caly przełącznik kupić. koszt w ASO ponad 800zł podróbek nie ma.
    i najgorsza opcja to taka że nawet wiązki możesz nie mieć do podpięcia jego więc i wiązkę będziesz musiał kupić.
    z tego co się zdążylem zorientować to wszystkie wersje od dynamic wzwyż maja tą końcówkę
    co do ingerencji w kompa to jak masz wyjście na tempomat to jest wszystko ok jak nei to trzeba troche pogrzebać w kompie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    odnosnie wypowiedzi seth.. wszystkie wersje przelacznikow zespolonych, od activ czy fresh po sport sa takie same odnosnie tloczen plastiku do montowania manetki cc, wiec nic nie trzeba wymieniac za 800zl w aso

    zadnych wiazek do CC kpl sie nie kupuje, jesli nie ma fabrycznej instalacji to wystarczy pociagnac 5 przewodow z centralki silnika, elektrycy w aso biora za to ok 250-300zl

    zadnego grzebania w kompie w przypadku braku fabrycznej instalacji sie nie uprawia, po spieciu wszystkiego wystarczy zapodac ON na manetce i wsio

    mysle ze wszystko w temacie CC zostalo powiedziane.....

    BTW no i unikaj aso ktore twierdzi ze za 1400zl dolozy CC bo.....
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2013
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet 105 kM bez DPF
    Rocznik
    2008
    Podłączę się do tematu.Mam problem z tempomatem mianowicie po aktywowaniu wszystko jest ok.Po ok 10 minutach jazdy tempomat sam się rozłącza.Gaśnie kontrolka na desce i nie można jej ponownie włączyć.Tempomat nie reaguje.Po wygaszeniu auta i po ponownym przekręceniu kluczyka tempomat wraca do normy (można go ponownie uruchomić) z tym że sytuacja po chwili się powtarza.Gdzie może tkwić przyczyna?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Może coś nie styka.. Trzeba by się z kompem podpiąć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Witam
    Temat bardzo stary, ale opisze swoje doświadczenia z montażem tempomatu w silniku 2.0 bez kostki. Może się komuś przyda.
    Moje auto to Bravo sport 2.0 Mjet 2008 - niestety brak kostki.
    Do montażu tempomatu potrzeba:
    - manetka
    - dolna osłona kolumny kierownicy z wycięciem na tempomat,
    - przewód usb 3m (wykorzystany jako 4 żyły od centralki do tempomatu) lub inny 4 żylowy przewod,
    - przewód jedna żył ( tempomat do 12V po zapłonie)
    - 4 terminale (piny) typu MQS F063 na przewody o przekroju do 0.5mm2(do wytku M010 ECU),
    - gniazdo-wtyk min. 5pinow,
    - narzędzia (śrubokręt, kombinerki, obcinaczki, lutownica, taśma izolacyjna, drut stalowy)
    - schemat odpowiedni do centralki (diesel z DPF 2.0, 1.9, 1.6 ma takie same wyprowadzenia pinów)
    Czas pracy 2-3 godziny.
    Pracę rozpoczynamy od demontażu osłony kolumny kierownicy,osłony bezpieczników i osłony górnej silnika.
    Przewód najlepiej przeprowadzić w miejscu wchodzenia linki od klapy obok pomby abs. Od strony kabiny włożyłem drut stalowy obok linki i wyciągnąłem go przy pompie. Za pomocą taśmy izolacyjnej zamocowałem przewód i drutem wciągnąłem do kabiny.
    Następnie odpinamy większą kostkę z ECU i przecinamy opaskę i wypychamy górna osłonę kostki i mamy już dostęp do pinów. Lutujemy 4 terminale do końcówek przewodów. Z kostki ecu wyciągamy fioletowe zabezpieczenie ecu(jest z dwóch stron, wystarczy wyciągnąć te dłuższe). Następnie drutem lub igłą wypychamy od dołu kostki żołte zabezpieczenia i wkładamy nasze piny oraz zaciskamy fioletowe zabezpieczenie kostki. Gotową kostkę możemy wpiąć w ECU.
    W kabinie montujemy do końcówki naszego przewodu zakupiona kostkę 5pinową oraz dokładamy jeden przewód który podaje 12V po włączeniu zapłonu (bezpiecznik F51). Drugą cześć kostki montujemy zamiast oryginalnej od tempomatu.
    WAŻNE, najlepiej na schemacie oznaczyć swoje kolory i połączenia w nowej kostce tempomatu. Wyciągając więcej niż jeden pin jednocześnie z kostki tempomatu grozi pomyłką w połączeniach i kolejne godziny zabawy.
    Na koniec podpinamy kompa i aktywujemy kontrolkę tempomatu(u mnie proxi w FEs działa tylko w języku angielskim)
    Składamy wszystko i cieszymy się tempomatem.
    W razie pytań służę pomocą.
    Braver lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2016
    Skąd
    Wawa
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 2.0 Sport 192Hp 440NM
    Rocznik
    2011
    A żeby nie zakładać nowego tematu. Mam parę pytań odnośnie tempomatu posiadam bravo sport z silnikiem 2.0 kostka jest obecna, wszystko elegancko, manetkę właśnie mam w reku. Ale kurcze gdzie ją przymocować? Domyślam się że tylną cześć mocowania trzeba "nabić" na bolec wystający z tyłu natomiast przód? Wildze niewielką śrubkę zaraz przy kierunkowskazie domyślam się że powinienem ją odkręcić i dać tam przednie mocowanie? Ach i jeszcze jedno pytanie ponieważ z tempomatem miałem styczność wiele lat temu. Zasada działania jak rozumiem podczas jazdy (przykładowo) 80 km/h przekręcam pierścień na pozycje on i przytrzymuje przycisk RES wtedy powinna zapalić się kontrolka?Czy nawet na postoju przekręcając w pozycję on powinno coś się zapalić?
    Ostatnio edytowane przez ZakkmfWylde ; 19-05-2016 o 15:41

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Żeby zamontować tempomat, musi skręcić kierownicę i odkręcić od śrubę mocująca kierunki, później zakładasz tempomat, z tyłu jak to nazwales na bolca a z przodu w miejsce tej śruby na krzyżak. Dodatkowo tempomat mocowany jest z tyłu śrubą do bolca oraz z przodu, gdzie wykreciłes śrubę od kierunków, ale ta wykrecona nie będzie, musi być dłuższa.
    Tempomat działa tak, jeśli masz aktywowaną kontrolke kompem, to po przekręceniu manetki na "on" zaświeci się kontrolka. Tempomat aktywujesz "+" lub "-". Użycie powoduje ustawienie prędkości z którą jedziesz. RES służy do przywrócenia ostatniej zaprogramowanej prędkości. Wyłączenie zapłonu resetuje pamięć tempomatu.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez moris10 ; 20-05-2016 o 08:23

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Mam bravo 2 z 2012r. Dynamic zakupilem przelacznik zespolony caly wraz z manetka (150zl oraz obudowe dolna kolumny wersja z tempomatem za 70zl) i wielkie zdziwienie moje bylo i nerwy jak sie okazalo ze kostki nie ma pod skaja ani zaczepu z boku by kostke wsunac.
    Czeka mnie ciagniecie tej całej instalacji ale nie czuje sie na silach by grzebać przy ecu silnika tymbardziej ze nie mam schematu ani manula.
    Takze polifty i to w wersji dynamic nie koniecznie maja wiazke z kostka.
    Jak ktos by znalazl manuala nawet na zagranicznym forum prosze sie podzielic linkiem.
    Jakby ktos z okolic Trojmiasta ogarnial takie rzeczy chetnie zlecilbym podlaczenie.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Fedur Zobacz post
    Mam bravo 2 z 2012r. Dynamic zakupilem przelacznik zespolony caly wraz z manetka (150zl oraz obudowe dolna kolumny wersja z tempomatem za 70zl) i wielkie zdziwienie moje bylo i nerwy jak sie okazalo ze kostki nie ma pod skaja ani zaczepu z boku by kostke wsunac.
    Czeka mnie ciagniecie tej całej instalacji ale nie czuje sie na silach by grzebać przy ecu silnika tymbardziej ze nie mam schematu ani manula.
    Takze polifty i to w wersji dynamic nie koniecznie maja wiazke z kostka.
    Jak ktos by znalazl manuala nawet na zagranicznym forum prosze sie podzielic linkiem.
    Jakby ktos z okolic Trojmiasta ogarnial takie rzeczy chetnie zlecilbym podlaczenie.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka


    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Masz 3 posty wyżej mój opis jak podłączyć tempomat.
    Schemat ciężko Ci podesłać jak nie wiadomo jaki masz silnik. Manual na necie jest sporo wystarczy poszukać, ale Tobie nie chce się nawet 3 posty wyżej poczytać

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Dorwalem jakis pdf od wlocha z kilkoma slabej jakosci fotami. Twoj slowny opis dal mi ogolny poglad i z tym pdf i opisem na zagranicznym forum wiem wiecej. Musze teraz znalesc opis jak ta wtyczke do ecu sie otwiera i jak te piny odblokowuje. Do fiata linea na ich forum fajny jest manual ale nie pasuje. Silnik mam w opisie diesel 1.6 16v wiec piny jak w 1.9. W ecu sa 2 wtyczki wiazka na lewo i na prawo wychodzaca. Sprawa generalnie nie wyglada juz tak sytasznie. Zorganizowac musze wtyczke do wtyczki tempomatu i kilka przewodow. Ponoc skretka od internetu nawet moze byc.

    http://cloud.tapatalk.com/s/59215ddb...ftermarket.pdf
    Ostatnio edytowane przez Fedur ; 21-05-2017 o 12:28

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    We wtyczkę musisz przyciąć czarna opaskę(trytke - widoczna po lewej stronie 1 zdjęcie) i wtedy możesz wysunąć górna osłonę

    Potem wyciąga się fioletowe zabezpieczenie (2 zdjęcie) i możesz wkładać piny.
    Tylko uważaj, żeby piny nie wypadły.
    Skretka średnio się nadaje, bo są tam cienkie druty. Lepiej szukać czegoś z linka. Tak jak pisałem wyżej nawet przewód usb.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Dzieki. Będę kombinowal po sezonie komunijnym. Nie mam wolnego przewodu usb ale mam skretke i ktos na innym forum bodajze fiata linea uzyl tego laczc po 2 przewody aby z 8 waskich zrobic grubsze 4 wejscia/wyjscia. Mysle tez o gotowym zestawie od forumowicza (nie pamietam nazwy) wtedy koszt wiekszy ale spokoj z kombinowaniem.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    49
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Czy ktos z was wie moze czy w tjetach 150km dynamic z 2007 jest pociagnieta wiazka tempomatu? Niestety nie mam jak sprawdzic bo nie mam czym odkrecic oslon:-( .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. TEMPOMAT
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-12-2018, 21:43
  2. Tempomat
    Napisany przez andriu na forum Idea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-09-2013, 11:31
  3. Tempomat Grande Punto
    Napisany przez m.zdun na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-01-2013, 20:08
  4. Tempomat Marea/Bravo/Brava
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2010, 12:28
  5. Tempomat w stilo abarth
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-05-2010, 19:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo tempomat

tempomat fiat bravo 2

tempomat fiat bravo

bravo 2 tempomat

tempomat bravo

bravo tempomat

fiat bravo 2 tempomat

fiat bravo ii tempomat

tempomat fiat bravo ii

tempomat bravo ii

tempomat w fiacie bravo

tempomat fiat bravo 2007

tempomat opinie

bravo tempomat klubjak wlaczyc tempomat fiat bravotempomat bravo 2 schematfiat bravo 2 opiniehttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467tempomat-14412tempomat do fiat bravo 2010tempomat do fiatatempomat fiat brawo
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl