Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008

    Tajemnicze rozładowywanie akumulatora

    Zagadka dla detektywa
    Co jakis czas (zdażyło mi się to 3 razy od lutego) po jednym- dwóch dniach postoju akumulator jest całkowicie wydojony (jak wsiadam do auta to nawet podswietlenie się nie zapala, nic kompletny pad, nawet przed próbą odpalenia silnika, która oczywiście nie przenosi efektu)
    Ładuje akumulator i po naładowaniu sprawdzam: pobór na postoju po 1 min około 50 mA a po 10 minutach 20-10mA- wszystko OK (w 1 minucie przez około 10 sek ma 0,6 A potem spada do 0,2A a potam jak wyżej- to też normalne)
    Napięcie ładowania 14V-14,15 V -OK
    Pobór prądu max przy rozruchu na ciepłym 33 A (trochę mało choć to akurat lepiej. ale tego pomiaru nie jestem pewien - moze moj miernik cęgowy z funkcją zapamietywania maksymalnej wartosci jest niezbyt dokładny choć dałem za niego 400 pln)
    Aku zmieniony w lutym na nowy (na starym działo się to samo - myslałem, ze to jego wina bo na nim wystąpił pierwszy raz ten objaw)


    Naczytałem się róznych wątków na róznych forach ii jedyne co mi przychodzi do głowy to albo jakiś przekażnik świruje czasem i po padzie aku sam sie naprawia albo dioda w regulatorze napięcia/alternatorze coś świruje i zwiera czasem, albo jakiś kabelek ma przetartą izolację i czasem zwiera a czasem nie. Ludzie mieli też przypadki że było zwarcie w kablu od świec
    Inne teorie????? Jak to sprawdzić? Pomysły?

    Chyba codziennie przed nocą zaczne sprawdzać ile bierze pradu na postoju nie rozlączając auta od aku (zrobiłem taki patent z 2-ma drutami - mozna zdjąc klemę i auto zasilane jest przez amperowierz - oczywiscie bez włączenia silnika) Ale to upierdliwe...

    Jest sens z tym jechać do autoelektryka? Pomierzy to co ja ,skasuje i powie, ze wszystko w normie....
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 15-06-2017 o 16:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Z modułów to bym podejrzewał deskę rozdzielczą i moduł komunikacji (bluetooth). A w wersji klasycznej żarówki w bagażniku i schowku (wyłączniki "lubią" się psuć) oraz radio -> radio potrafi mieć włączony wzmacniacz albo moduł antenowy nawet w trybie stand-by (chińczyki tak mają, ale nie tylko).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Z modułów to bym podejrzewał deskę rozdzielczą i moduł komunikacji (bluetooth). A w wersji klasycznej żarówki w bagażniku i schowku (wyłączniki "lubią" się psuć) oraz radio -> radio potrafi mieć włączony wzmacniacz albo moduł antenowy nawet w trybie stand-by (chińczyki tak mają, ale nie tylko).
    Radio mam oryginalne...
    żarówka w bagażniku niby gaśnie w schowku też...
    Deska i bluetooth.. jak to sprawdzić? Zdarzyło się, że komuś zżerała prąd?
    Najdziwniejsze jest to że po naładowaniu i podpięciu z powrotem klem akumulatora (ładuje w aucie - nie wyciągam go), prąd poboru jest w normie- tego nie rozumiem, jeżeli coś zżera to powinno dalej chcieć żreć po naładowaniu aku...tak więc test na kolejne odłączanie bezpieczników i spr czy pobór maleje czy nie, odpada
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 16-06-2017 o 01:23

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Prąd na poziomie 20-40 mA na postoju jest jak najbardziej ok. Najlepiej jak planujesz dłuższą przerwa w jeździe to podepnij miernik na stałe na pomiar prądu i obserwuj co pewien czas. Dopiero jak coś wzrośnie powyżej 50 ma to pozostaje Ci zabawa z przekaźnikami i bezpiecznikami.
    Fakt jak kolega wyżej napisał, te światełka w bagażniku lubią robić niespodzianki

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 90KM
    Rocznik
    2007
    U mnie ten problem powodowało radio ( oryginalne ), włączało się samo i cyckało aku do zera.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Sz4jba Zobacz post
    U mnie ten problem powodowało radio ( oryginalne ), włączało się samo i cyckało aku do zera.

    A jak namierzyłeś, że to radio? Jak rozwiązałeś problem - wymiana radia?
    Dziś znowu totalny pad.... A jak mierzyłem wczoraj pobór na postoju w normie... O co kaman???
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 18-06-2017 o 17:57

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał e_nornert Zobacz post
    A jak namierzyłeś, że to radio? Jak rozwiązałeś problem - wymiana radia?
    Dziś znowu totalny pad.... A jak mierzyłem wczoraj pobór na postoju w normie... O co kaman???
    Wczoraj po raz pierwszy udało mi się namierzyć nocne zzeranie prądu... Koło 19:00 zużycie w normie a około 00:30 zrobiło się na dworze parno, na aucie drobne kropelki wody, która parowała..... i zużycie 4A spadające co jakiś czas do normy czyli około 30mA... Zacząłem wyjmować po kolei bezpiezniki i częsc wykluczyłem. Potem niestety (pewnie dlatego że otworzyłem kabinę i wilgoć wyparowała w środku), problemu nie mogłem na sto procent namierzyć bo nie występował dalej ale wydaje mi się że to podgrzewanie fotela elektrycznego bo był lekko ciepły. Na wszelki wypadek wypiąłem bezpiecznik od podgrzewania.
    Niestety musiałem kupić nowy akumulator bo starego nie idzie podładować- totalnie wydojony był
    Mam taką teorie ze w fotelu zrobiło się jakies przetarcie izolacji- i jak jest duza wilgotnosc to daje o sobie znać...
    Już zimą pamiętam, że rano parę razy słyszałem od pasażera, po rannym wejsciu do auta, ze fotel jakby lekko ciepły jest..
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 19-06-2017 o 10:05

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    W folelach to raczej mało prawdopodobne jest, bo nie ma skąd tam napięcie się pojawić. Podgrzewane fotele sterowane są ze skrzynki w bagażniku. Zasilane grubym czerwonym przewodem z BCM pod kierownica.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał e_nornert Zobacz post
    Mam taką teorie ze w fotelu zrobiło się jakies przetarcie izolacji- i jak jest duza wilgotnosc to daje o sobie znać...
    Problem z wilgocią i ewentualną upływnością (przez grzejnik do masy) jest sprawą wtórną, przyczyną problemu jest samo napięcie na grzejniku. Po wyłączeniu stacyjki tam nie ma prawa być "plusa", napięcie zasilania powinno być podawane przez przekaźnik.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Problem z wilgocią i ewentualną upływnością (przez grzejnik do masy) jest sprawą wtórną, przyczyną problemu jest samo napięcie na grzejniku. Po wyłączeniu stacyjki tam nie ma prawa być "plusa", napięcie zasilania powinno być podawane przez przekaźnik.

    Nie wiem jak to jest mozliwe... ale moze to wlasnie plus zwiera? z przycisku nie idzie włączyć podgrzewania po wyłączeniu stacyjki...
    Moze to przez czujnik/kabelki od wykrywania cięzaru w fotelu jakoś się napiecie na macie grzewczej pojawia... Czy ten czujnik moze działać nawwet po wyłączeniu stacyjki i ma cały czas zasilanie? Np na potrzeby alarmu/centralnego zamka/airbaga?
    Jesli tak to pewnie moje wyjęcie bezpiecznika F68 z bagaznika moze nic nie dać... i obwód też się może zamknąc?

    Przyciski od podgrzewania zachowują się jakby niezależnie - mimo wyjęcia bezpiecznika zapala się lampka na przycisku ale fotel nie grzeje.

    A moze jest jakiś przekaznik od grzania foteli?
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 19-06-2017 o 12:22

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Mata od wykrywania obecności jest podłączona na centralki airbag. I jak dobrze pamiętam sterowana sygnałem masy.
    Przekaźniki od foteli są w skrzynce w bagażniku i tam bym szukał problemu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Tak w bagazniku sa 2 przekazniki tam gdzie bezpieczniki -mniejszy i wiekszy. Ktory do czego to nie wiem

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Tak w bagazniku sa 2 przekazniki tam gdzie bezpieczniki -mniejszy i wiekszy. Ktory do czego to nie wiem

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    na innym forum innej marki byl podobny temat , okazalo sie ze zarowka w bagazniku zarla prad i rozladowywala aku do 0 , raz normalnie gasla po zamknieciu klapy raz swiecila caly czas , moze to to ? nie zaszkodzi sprawdzic

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bioly Zobacz post
    na innym forum innej marki byl podobny temat , okazalo sie ze zarowka w bagazniku zarla prad i rozladowywala aku do 0 , raz normalnie gasla po zamknieciu klapy raz swiecila caly czas , moze to to ? nie zaszkodzi sprawdzic
    To by było zbyt proste Sprawdzałem podczas namierzonego 4A poboru - była zgaszona. Zresztą ona bierze koło 1A

    Czy ktoś jest w stanie namierzyć jakiś nr fiatowski przekaznika do podgrzewania fotela, który to przekaznik znajduje się w bagazniku obok bezpiecznika? Są tam 2 - nie wiem który to... Ani na eper anie elearn nie mogę znaleźć ...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozładowywanie się akumulatora
    Napisany przez kokej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-12-2016, 22:47
  2. osłona akumulatora
    Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2014, 22:24
  3. Rozładowywanie się akumulatora
    Napisany przez Ryszard Zielinski na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-10-2012, 10:44
  4. Rozładowywanie akumulatora
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-12-2010, 18:41
  5. [akumulator] Wyładowywanie akumulatora
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-03-2010, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467tajemnicze-rozladowywanie-akumulatora-37420

fiat 5p0 pobiera prad z bcmtajemnicze rozladowanie akumulatora

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl